14.október 2020 | Diskusia | Naspäť »
Existuje množstvo on-line líg v okolitých krajinách, ale aj celosvetových, ale na Slovensku nikto zatiaľ žiadnu nezorganizoval, pretože nie je záujem zo strany slovákov, s odvolaním, že ľudia budú podvádzať.
Takže pre všetkých, ktorí veria v šport a v to, že nie každý je podvodník, spúšťame prvú on-line ligu na Slovensku.
Základné pravidlá sú upresnené v priložených propozíciách, ale v skratke:
1)VzPi a VzPu podľa pravidiel ISSF
2) disciplíny VzPi 40, VzPi 60 a VzPu 40, VzPu 60 (v stoji)
3) bez vekových kategórií, len podľa počtu súťažných rán (40 alebo 60), strelec si zvolí sám, či chce strieľať 40 alebo 60 rán,
4) začiatok 1. časti súťaže je 19.10.2020, koniec 13.12.2020, 8 kôl, kolo začína vždy v pondelok a končí v nedeľu. Začiatok 2. časti súťaže je 11. 1. 2021 a koniec 7. 3. 2021, aj v 2. časti je 8 kôl.
5) Strieľa sa na elektronické terče (odporúča sa elektronický terč fínskej spoločnosti InBand, ale nie je podmienkou), elektronický simulátor Scatt, alebo na papierový terč vyhodnotený pomocou aplikácie Target Scan.
6) Strieľa sa v domácich alebo klubových priestoroch, na elektronicky alebo papierový terč na 10 metrov, so Scattom na ľubovoľnú vzdialenosť. Do papierových terčov sa strieľa 5 súťažných rán vo VzPi a jedna súťažná rana vo VzPu.
7) Výsledok každého kola je potrebné zaslať ma email vysledky@strelcom.sk vždy najneskôr v pondelok do 9:00, výsledok poslaný po 9:00 sa započíta do ďalšieho kola. Do každého kola sa započíta len jeden výsledok, Výsledok bez priloženého vyhodnoteného PDF výstupu je neplatný
8) Celkové poradie sa určí ako priemer z dvoch najlepších a dvoch najhorších výsledkov strelca v každej časti súťaže. V prípade zhody rozhoduje vyšší počet centrových desiatok, potom najhorší výsledok strelca, ak sa nerozhodlo, tak druhý najhorší výsledok, nakoniec los.
9) Prihlášky sa zasielajú výhradne e-mailom na adresu strelci@strelcom.sk. Prihlášky sa prijímajú najneskôr do 15.11.2020. Štartové listiny sa budú priebežne aktualizovať podľa prihlášok. Jeden strelec sa môže prihlásiť aj na VzPu aj na VzPi, ale na rovnaký počet rán v oboch disciplínach. Zaslaním prihlášky a výsledkov strelec súhlasí so spracovaním svojich zaslaných osobných údajov a výsledkov a ich zverejnením.
10) Výsledky je potrebné zaslať e-mailom vrátane PDF prílohy, pomenovanej menom strelca a dátumom vytvorenia súboru. Bez priloženého PDF súboru nebude výsledok uznaný, s výnimkou odkazu na výsledok dosiahnutý v regulárnej súťaži.
11) Prví traja v každej disciplíne budú odmenení diplomom, medailou a vecnou cenou.
12) Ak v súťaži bude vyhodnotených najmenej 16 strelcov v každej disciplíne, prvých 16 strelcov z každej disciplíny bude pozvaných na finále, v ktorom budú súťažiť zmiešané páry (jeden puškár a jeden pištoliar) v časoch a počte rán ako podľa pravidiel ISSF pre súťaž mixov. Finále sa uskutoční v termíne a mieste, ktoré budú včas oznámené podľa aktuálnej pandemickej. situácie. Zmiešané páry (jeden puškár a jeden pištoliar) sa vytvoria priamo na súťaži podľa kľúča, ktorí bude oznámený pred začiatkom konania finále, zo 64 nominovaných strelcov sa na začiatku vytvorí 32 zmiešaných párov. Prvé tri zmiešané páry vo finale budú odmenené cenami v celkovej hodnote 7560 eur. Víťazný zmiešaný pár obdrží vzduchovú pušku a vzduchovú pištoľ PARDINI.
13) Štartovné, v on-line časti bez štartovného, v živom finále 20 eur.
14) Strelcom, ktorí reprezentovali krajinu v disciplíne VzPu alebo VzPi v rokoch 2017 sa z dosiahnutého výsledku odpočíta 5 bodov, kvôli vyrovnaniu šancí pre všetkých účastníkov.
Chceli by ste, aby takéto online súťaže zastrešoval a organizoval SSZ, možno aj celoročne?
Pravidlá diskusie od 1. 5. 2020:
Zapojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následne po prihlásení sa.
Peter Mlynarčík | 03.03.2021 17:48
Nech sa páči priebežné poradie po 7. kole 2021.
Po siedmom kole máme vo VzPi40 a VzPu40 dostatok strelcov na finále, ale vo VzPi60 a vo VzPu60 je len po 15 nstrelcov, ktorý už môžu byť kvalifikovaní do finále. AJ vo VzPi60 aj vo VzPu60 môže ešte 5 strelcov v poslednom koe zamiešať výsledným poradím, preto bude dôležité či budú strieľať aj posledné ôsme kolo, alebo nie.
Vieme, že je ťažká situácia, ale odporúčam všetkým, ktorým chýba už len jeden výsledok na celkové poradie, aby sa vynasnažili si ten výsledok streliť a tak sa kvalifikovať do finále, pretože po ôsmom, poslednom kole sa vytvorí výsledné poradie ligy a najlepších 16 strelcov z každej disciplíny postúpi do finále a dostrel ako v zime sa asi nebude realizovať. Samozrejme šancu budú mať aj náhradníci, ak sa niektorí z kvalifikantov finále nezúčastní.
Náhradníci budú oslovovaní podľa poradia v akom skončia, teda výdy najskôr tí zo 17. miesta a potom nižšie podľa potreby doplniť finalistov.
Keď si pozriete priebežné poradie, zdalo by sa, že o postupujúcich je už rozhodnuté, ale rozhodne až posledné kolo, v akždej disciplíne sú traja až piati strelci, ktorí potrebujú ešte jeden výsledok a ak strelia svoje obvyklé čísla, môžu zamiešať poradie v prvej šestnástke.
Peter Mlynarčík | 24.02.2021 19:32
Nech sa páči priebežné poradie po 6. kole 2021.
Peter Mlynarčík | 19.02.2021 16:09
Koho zaujímajú štatistiky, v ľavom menu pribudla štatistika doterajšej účasti strelcov.
Priemerne zo všetkých kôl vychádza účasť na jedno kolo 85 strelcov, čo je v pandemickej situácii vcelku slušné číslo.
Ďakujeme všetkých že s nami súťažíte.
Feror | 23.02.2021 11:16
Slušné číslo? Ja si myslím, že je to unikát. Mal by zverejniť aj pán prezident SSZ, že koľko strelcov priemerne navštevuje jeho ligu. Mám na mysli on-line ligu o pohár prezidenta SSZ.
Peter Mlynarčík | 17.02.2021 14:48
Keďže už sú výsledky piateho kola oficiálne, môžete si pozrieť priebežné poradie po piatom kole. V pištoľových disciplínach ešte asi bude boj o posledné, šestnáste, postupové miesto do finále, v puškách to skôr vyzerá, že vôbec bude problém, aby sa aspoń šestnásť strelcov kvalifikovalo do finále.
Po zimnej časti sme umožnili strelcom, ktorí nemali strelené 4 výsledky, aby si ich dostrelili, uvažujeme o niečom podobnom aj teraz.
Aj keď povoliť odstrel môže znamenať, že niekto môže byť odsunutý z postupového miesta niekým, kto dostal druhú šancu.
Asi yb preto bolo fér, aby šancu na dostrel dostali všetci, tí ktorí po ôsmom kole nebudú mať 4 výsledky v roku 2021 ale aj tí, ktorí 4 výsledky mali, aby si svoj výsledok vylepšili.
Keď sme v októbri minulého roku tvorili propozície súťaže, nemysleli sme si, že ešte v marci 2021 bude platiť tvrdý lockdown, ktorý nás nepustí na strelnice ani trénovať.
V propozíciach má organizátor právo ich meniť, ale chceli by sme urobiť zmenu po dohode všetkých (alebo aspoń väčšiny) súťažiacich. Preto sa Vás všetkých súťažiacich chceme opýtať:
1) Ste za to, aby sa liga predĺžila ešte o minimálne 3 kolá?
2) Ste za to, aby v predĺžených kolách si mohli dostreliť do 4 výsledkov tí strelci, ktorí nemali v roku 2021 strelené 4 výsledky a aby si tí strelci, ktorí mali strelené 4 kola mohli svoje najlepšie výsledky prípadne ešte vylepšiť?
Samozrejme, aj teraz by platila podmienka, že dostrel bude umožnený len tým, ktorí v roku 2021 mali strelený aspoň jeden výsledok do ukončenia 8. kola.
Poprosím o vyjadrenie Vášho názoru, či už tu v diskusii, alebo emailom na obvyklú adresu, kde posielate výsledky.
Laco | 09.02.2021 09:26
Pán šéf, zabudli ste zverejniť výsledky po štvrtom kole. Tipovacie kancelárie nemôžu uzavrieť týždeň.
Peter Mlynarčík | 09.02.2021 13:08
Laco
ešte beží protest time na výsledky 4. kola, tak počkáme, či budú protesty.
Ak nebudú, tak sa večer môžu stávkové kancelárie činiť. Už sme to raz alebo dvakrát prerábali, keď sa vyskytli "uznané" protesty, tak nech zverejníme už fiálne poradie. Aby nemali stávkové kancelárie z toho hokej. Ešte by náhodou prerobili na zmenenom poradí.
Franta Schropfer | 01.02.2021 12:14
Dobrý den, děkuji panu Mlynarčíkovi za organizaci této ligy a za to, že se jí střelci z Čech mohou zúčastnit - na Slovensku máte možnost alespoň takto srovnávat své výsledky (v Čechách taková možnost není ....) a hlavně je to motivace aktivně střílet, protože jen doma trénovat bez možnosti srovnávat se s jinými moc nebaví ... I možnost použít na ligu Target Scan je ku prospěchu věci pro Ty, kteří nemají možnost si půjčit elektronický terč, je to levná a poměrně spolehlivá aplikace. Ten kdo nemá doma ani převíječku je na tom špatně, bohužel. Pana Mlynarčíka osobně neznám, ale byl ochoten mi odpovědět na jakýkoliv dotaz, který jsem mu poslal a za to mu také děkuji. Třeba se uvidíme na finále, pokud se tam dostaneme nebo pokud vůbec bude možné finále zorganizovat ...
Peter Mlynarčík | 02.02.2021 16:09
Ďakujem pekne, preto sme ligu spustili, aby strelci mohli strieľať a porovnávať sa.
Lebo naozaj len trénovať pol roka a nesúťažiť, to nie je bohviečo a nikoho to nebaví.
Ale u Vás ma teší aj to, že sme do SSZ získali nového člena, kvalitného puškára, ktorý má záujem aj k nám chodiť na preteky, keď sa už bude dať.
Určite sa spolu stretneme, či už na Slovensku alebo u Čechách, verím, že ďalej budeme jazdievať strieľať do Plzne alebo do Ostravy.
Tomkvet | 18.01.2021 17:38
Vážení sportovci a sportovní přátelé. Děkuji Peťovi za organizaci ligy. Podpořil to co všichni máme rádi sportovní střelbu. Mládež nám alespoň nesedí u PC a na gauči a něco dělá.Škoda že vetšina sportovců nemá možnost si zapůjčit například elektronický terč domů. Doufejme že COVID půjde konečně do háje a my opět ucítíme taky vůni střelného prachu.
Díky Peťo
Peter Mlynarčík | 18.01.2021 23:23
Květoš
ďakujeme, pochvala poteší každého aj nás a najmä od takého streľby znalého ako si Ty.
Presne za tým účelom sme ligu spustili, aby sme nemuseli sedieť doma, ale boli sme motivovaní trénovť a súťažiť.
A teší ma, že sa zapája veľa mladých. Myslím, že súťažiť s olympijským medailistom, olympionikmi nemajú mladí možnosť každý deň a hádam ich to aj motivuje, že súťažia s českou a slovenskou špičkou. A mladí majú možnosť sa vzájomne porovnávať a aspoň zistia že na vašej strane rieky Morava majú zdatnú konkurenciu a majú čo robiť aby boli lepší.
Peter Mlynarčík | 16.01.2021 13:03
Vážení priatelia, len chcem pripomenúť, že od pondelka nám už beží prvé kolo druhej časti PARDINI on-line ligy a končí v nedeľu 17.1., tak prosím nezabudnite poslať svoj výsledok, ale už na novú emailovú adresu, podľa vašej disciplíny. Držíme palce a ďakujeme že súťažite aj týchto korona časoch.
Peter Mlynarčík | 12.01.2021 22:52
Uzavreli sme definitívne prvú časť ligy.
Celkovo bude môcť 121 strelcov v druhej časti súťažiť o postup do živého finále, z každej zo 4 disciplíny 16 najlepších strelcov, budú však musieť mať aj v druhej časti najmenej 4 výsledky. Len pre zhrnutie:
Poradie v druhej časti sa určí podľa priemeru dvoch najlepších a dvoch najhorších výsledkov v druhej časti.
Z priemeru prvej časti a priemeru druhej časti sa určí celkové poradie, 16. najlepších v celkovom poradí z každej disciplíny postúpi do živého finále. ktoré bude 11. 4. 2021 v Martine, teda ak to pandemická situácia dovolí. Ak to obmedzenia nedovolia, budeme musieť nájsť iný termín.
Takže si dajte do svojho streleckého kalendára termín 10.-11.4.2021, keby budete naživo súťažiť o hodnotné ceny.
Samozrejme aj ostatní 34 strelci budú môcť ďalej pokračovať v lige, súťažiť s ostatnými, víťaziť v každom z ôsmych kôl, držíme všetkým palce.
Peter Mlynarčík | 11.01.2021 17:42
Dnes 11.1.2021 sme začali prvé kolo druhej časti našej ligy.
Držíme všetkým palce, nech sú zdraví a môžu strieľať, v terajšej situácii si inak ako online nezasúťažime.
Vďaka Petrovi Košútovi sme aktualizovali návod na používanie aplikácie Target Scan tak aby ste ho vedeli používať a posielať nám súbory, ktoré nám trochu uľahčia prácu.
Od dnes už fungujeme vo väčšom tíme, pribudli nám traja členovia, ktorí budú s Vami komunikovať a zbierať Vaše výsledky.
Peter Košút zastrešuje VzPi60, vaše výsledky posielajte prosím na vzpi60@onlineliga.sk
Ferdinand Dycha zastrešuje VzPu40, vaše výsledky posielajte prosím na vzpu40@onlineliga.sk
Peter Cagáň zastrešuje VzPu60, vaše výsledky posielajte prosím na vzpu60@onlineliga.sk
zatiaľ VzPi40 stále zastrešujem ja, ale aj tam možno zapojíme ďalšieho do tímu, ak máte niekto záujem pomôcť a niečo nové sa naučiť, ozvite sa prosím na strelci@strelcom.sk
Peter Mlynarčík | 02.01.2021 13:46
Pridali sme podrobnejšiu štatistiku jesennej časti ligy. Štatistiku si môžete pozrieť v ľavom menu, pre tých čo si chcú urobiť vlastnú štatistiku, je tam databáza aj v exceli.
Čo môže v štistikách zaujať je napr. rozdiel najnižšieh a najvyššieho výsledku strelcov:
Najväčší rozdiel mali títo strelci:
Mrva Matej vo VzPi60 - 49 bodov
Nábělek Jan vo VzPu40 - 45,2 bodu
Pajor Jiří vo VzPi40 - 45 bodov
Babušová Tamara vo VzPu40 - 43,5 bodu
Filip Lukáš vo VzPi40 - 41 bodov
Najvyššie výsledky v jednotlivých disciplínach:
Dycha Ferdinand vo VzPi40 - 382 bodov
Fabo Ján vo VzPi60 - 580 bodov
Karel Vladimír vo VzPi60 - 580 bodov
Tenk Martin vo VzPi60 - 580 bodov
Škorbánková Bára vo VzPu40 - 414,7 bodu
Jány Patrik vo VzPu60 - 633 bodov
21 strelcov strelilo všetkých 8 kôl,
Tomo | 16.12.2020 23:08
Želám pekný večer,
už som si myslel, že budem strieľať v sobotu obmedzenú extraligu a opäť je tu lockdown. Ďakujem Ti Peťo za možnosť aspoň online formou si zasúťažiť. Organizovať súťaž v tejto podobe bol v súčasnej situácii veľmi prezieravý nápad. Verím, že čoskoro si strelíme naozaj. Nech vám všetkým vydrží chuť strieľať a nech vás neodradí od streľby žiaden žlčovitý príspevok, lebo ľahko je kritizovať, ale veľmi ťažké je niečo vytvoriť. Ešte raz veľká úcta a rešpekt pred Tebou Peťo
Kontinuita | 16.12.2020 09:57
V druhej téme sa diskutuje o zverejňovaných výsledkoch listinách na stránkach SSZ.
Neviem, prečo všetci nechápete, že SSZ má právo zverejnovat na svojích stránkach čokoľvek a v akejkoľvek podobe. A vôbec nie je podstatné, či pán Mlynarčík súhlasí alebo nesúhlasí s tým, ako sa to zverejňuje, sú to predsa stránky SSZ a SSZ si predsa nebude od neho pýtať povolenie na zmenu. SSZ si predsa môže doplniť do výsledkov všetky informácie, ktoré sú pre SSZ podstatné a vypustiť čokoľvek čo nie je podstatné.
Schvaľuje ako to správne vyjadril pán Kulich, keď vyjadril červeným nápisom cez celú výsledkovú listinu, čo si myslí o nesúhlase pána Mlynarčíka.
V tom vidím kontinutitu, že sa všetko robí tak ako si to my starší želáme a proste to tak bude aj naďalej. Lebo musím už po niekoľkí krát napísať, že vy sopliaci proste nie ste schopní čokoľvek urobiť a tak môžeme zachovať kontinuitu. A dokonca to teraz môžeme robiť aj bez toho, aby nás niekto mohol postihovať, keďže od 11. decembra už sa na pána prezidenta a členov VV nevzťahuje zodpovednosť, pretože im uplynulo volebné obdobie. Ale zákon a stanovy im dávajú príležitosti robiť si čo chcú donekonečna (veď korona tak skoro neskončí) a keďže už nie sú právoplatne zvolení, nemôže ich ani nikto brať na zodpovednosť.
Takže len nech ďalej robia to isté ako posledných 20 rokov, nech je spoľahlivosť a kontinuita.
Peter Mlynarčík | 16.12.2020 18:34
Vážený pán Kontinuita
Dostal som množstvo reakcií na Vaše príspevky, dokonca žiadajúce vymazávanie vašich príspevkov.
V našich diskusných témach dávame priestor na vyjadrenie všetkým, aj tým ktorí majú opačný názor.
Ale vyžadujeme určitú slušnosť a vzájomnú úctu.
Cením si vyjadrenie Vášho názoru a oceňujem že menom najstaršej streleckej generácie nám mladším komunikujte vaše obavy a predstavy.
Ale opätovne a naposledy Vás vyzývam, aby ste neurážali od Vás vekovo mladšîch. Ak.to nebudete akceptovať, budem musieť pristúpiť k mazaniu Vašich príspevkov, tak ako to robievam u človeka, ktorého tak uznávané a od ktorého ste sa inšpirovali pri výbere Vášho nickname.
Feror | 16.12.2020 18:58
Čudujem sa, že ho nemažeš, lebo ja ťahám na 70 a uráža ma byť v jednom vreci s takýmto starcom trpiacim nejakou diagnózou. Veď to hádam ani strelec nemôže byť.
Peter Mlynarčík | 16.12.2020 20:20
Feror
Zmazať je to najjednoduchšie. Ale možno si si všimol, ľudia už reagujú na neho ignoráciou, čo je najlepšia zbraň na neho. Poznám len jediného človeka tu na fóre, ktorému nevadí, že na neho všetci kašľú, všetci ostatní si uvedomujú, že keď im nikto neodpovedá, tak ich príspevok nikoho nezaujal.
Takže ma teší, že priamo na jeho príspevky okrem Jozefa.K nikto nezareagoval. A ak mu nikto nebude odpovedať, tak ho to možno celkom prestane baviť. Žiaľ zvyčajne reaguje na príspevky človeka, ktoré mažem, ale nie vždy stihnem, keďže takmer vždy píše hlboko v noci keď ja spím. Reaguje ako keby na jeho podporu, tak neviem či ignorácia zaberie alebo nie. Ale vyskúšať to môžme.
Jozef.K | 16.12.2020 20:47
Ja som sa snažil len rozumne vysvetliť, ale mal som si radšej vypnúť na dve hodiny wifi, aby ma to prešlo :)))
Laco | 17.12.2020 11:34
Reagoval si správne. Dávam ti palec hore,. Ty si vypneš WiFi a ja si vypínam túto stránku, aby mal ten dedo viac priestoru. Maj sa krásna a zase niekedy na strelnici.
Milan Mišík | 08.12.2020 17:02
Zdravím všetkých
Chcel by som sa, podobne ako pár ľudí nižšie, poďakovať za organizovanie tejto Ligy. Asi najväčší prínos bude mať pre menšie kluby, kde sa toho v sezóne deje menej, či pre samostatne trénujúcich jednotlivcov. Vidím to u nás, kde nás to doslova "nakoplo", účasť takmer 100%, každý sa snaží streliť čo najlepšie či aspoň lepšie ako minulý týždeň. Diskutuje sa o strhávaní, či netreba upraviť pažbu... Asi to pozorujeme viacerí. No a je to vidieť, pozitívne, aj na výsledkoch. Viacerí sa zapotíme pri "obhajobe" výsledkov v živom finále :-). Teda ak sa tam dostaneme.
Na koniec Ligy by nebolo zlé prediskutovať skúsenosti. Možno by s nejakými zmenami, nemuselo ísť len o núdzovú náhražku počas Covidu.
Martin Kubeš | 02.12.2020 13:53
Dobrý den pane Mlynarčík,
jsem Vám vděčný za organizování Pardini on-line ligy. Obecně vzato jsem vždy vděčný všem organizátorům, rozhodčím, ženám v kantýně, lepičům, atd., kteří zabíjí svůj volný čas, abych já mohl strávit víkend postřelováním. I za Vámi je vidět spousta vykonané práce: ještě v den uzávěrky kola jsou k dispozici výsledkové listiny kola a pak ještě průběžné pořadí, terče všech závodníků… Přesto se nezavděčíte všem, a jak se dočítám ve zdejších diskusích, máte i oponenty, samozřejmě nestřílející. Vyčítají Vám i účast Čechů, když máte spoustu vlastních špičkových střelců, ale vždyť to je právě geniální příležitost této formy závodění, že se můžou utkat závodníci, kteří by se stěží někde potkali. Až z Vašich výsledkovek konkrétně já vidím, jak dobré střelce v mém věku máte a mám obrovskou motivaci se jim výsledkově přiblížit (a nakonec se třeba i potkáme). Vůbec bych se nedivil, kdyby se tato forma mezinárodního závodění v letech příštích ujala. Minimálně v seniorských nebo hobby kategoriích.
Myslím, že cíle Vašeho snažení se splnily. Alespoň z mého pohledu. Čistě pro sebe vidím přínos Pardini ligy takto:
- konečně jsem si musel pořídit Scatt, měl jsem ho mít už dávno
- nechodím si zastřílet cca 30 ran pro zábavu, ale už se zase snažím o pěkný výsledek, který bych mohl poslat do soutěže a opravdu mám pocit jako při skutečném závodě (i s tím horším co k tomu patří:)
- syn se nedostatku závodů snadno přizpůsobil, vzniklý volný čas snadno vyplnil jinak a střelba se ocitla na okraji jeho zájmů, nyní však „musí“ dodat každý týden slušný výsledek a tak si zase chodí zastřílet a roste naděje, že „nevychladne“ a neopustí náš sport.
Za to Vám MOC DĚKUJI a budu doufat, že se nenecháte otrávit.
Peter Mlynarčík | 02.12.2020 14:08
pán Kubeš
ďakujem pekne, Váš príspevok ma potešil.
A potešila ma najmä posledná odrážka, lebo hlavne kvôli tomu som sa do toho dal, aby sa nám ľudia, najmä mladí, nevykašľali na streľbu na dobro, ale aby sme ich motivovali, že má zmysel trénovať a súťažiť.
Som veľmi rád, že to zafungovalo aj vo Vašej rodine a možno synátora bude o to viac motivovať, že ho zatiaľ porážate, vlastná motivácia niečo konkrétne dosiahnúť (či už konrétny výsledok, alebo poraziť konkrétneho súpera) je to najviac, čo môžeme chcieť,
A verím, že odmenou pre najlepších 64 bude súťaž na živo vo formáte, ktorý ešte na Slovensku (ale asi ani nikde na svete) zatiaľ nebol a pre štyri najlepšie zmiešané páry ešte okorené aj veľmi zaujímavými cenami, ja sa vyslovene teším na to, ako to strelci zvládnu po dlhom pôste strieľania na živo a myslím, že zažijeme zopár prekvapení.
Kontinuita | 02.12.2020 08:52
A poďakujete sa takto aj organizátorom ostatných súťaži, čo už teraz organizujú súťaže?
Alebo ste len jednostranní, tendenční pre jedineho organizátora a to čo organizuje pán prezident to ignorujete?
Jana X,9 | 02.12.2020 14:08
Už ste ma chcel prehnúť cez koleno, teraz nám budete prikazovať komu máme ďakovať? Kam ešte chcete zájsť? zamyslite sa sám nad sebou.
Ďakovať budeme tomu, kto pre nás ozaj niečo robí a preto z tohoto miesta pán Mlynarčík, máte moje obrovské uznanie, poďakovanie a obdiv. Ani neviem ako to vyjadriť.
Jana.
Peter Mlynarčík | 02.12.2020 14:26
Pani Janka
ďakujem pekne. Škoda len že sa Vaši obaja synovia nezapojili do ligy, ale čo nie je, ešte môže byť, liga je stále otvorená všetkým, len noví sa už nebudú môcť kvalifikovať do finále.
To by ma potešilo rovnako ako slova uznania, ale priznám, potešili.
Zdravi rozum. | 02.12.2020 13:29
Čuj ti inkontinecia
Veľmo rad še pozdzekujem panu prežydentovi, že še o nas šickich stara, že ani nešpi bo furt duma jak šicko zrobic abi ľepči bulo. Ľem mi prosim pekne ukaž dze do marie to mam napysac. Vidziš dajdzi na žvežovej wepke dajaki falatek mesca dze še da napysac
Pan prežydent barzo šumne dzekujem že še o nas starace a organizujece veľo precekoch,
abi to šicke vidzeli a mohli patrec že to ja pysal. Ta hutor, dze to mam napysac a ja budzem pysac jak tu pyšem.
Abo mam mľynarčikovi hutorec, naj tu zrobi novu kolonku, že dzekovanie panu prežydentovi, tak to šebe dumaš?
Tvuj Ander zos Košicoch
Boris | 02.12.2020 14:21
Milý Ander, ta co by si ty pisal, teraz je iná móda. To ty neznaš, to NAKA chodzí so zdravicou? Pokukaj na internete.
Zdravi rozum. | 02.12.2020 14:34
Čuj Borisku
Ta hej, ľem NAKA má teraski teľo roboti, že nescihajú brac šickich.
Ľem jak še hutori, pridze na psa mraz a bože mľini meľu bars pomaľi aľe isce.
Šicke šebe myšľeli, že net nad nich a vidziš NAKA ich došla pozdravic a sviatkovac budu v kriminaľe. Trimme paľce, naj nepridu aj po toteho našoho, kebi mal kus rozuma, ta 10. decembra bi napysal na žvežovu wepku, že šicke zbohom ostavsjce, ja idzem od vas. To ľem bi bola sranda, nemal bi chto podpysac papire, vypľati
Rozina Vlado | 02.12.2020 09:12
Neviem o jedinej súťaži s celoslovenskou pôsobnosťou, ktorú by súčasný PP organizoval. Inak by som sa spýtal. Pozná niekto jediný pretek, ktorý by on osobne zorganizoval? Má v rukách poriadny mešec peňazí a možnosť kontaktovať sponzorov z pozície prezidenta SSZ, ale nikdy to neurobil. Pamätá si niekto, aby sa v posledných rokoch na pretekoch SSZ dávali nejaké hodnotné ceny?
A vy pán "Kontinuita" ak chcete niekomu niečo vyčítať, tak sa podpíšte aspoň krstným menom, ale podľa možnosti svojim. I keď ľudia tvrdia, že presne vedia kto to píše, aj tak by to bolo slušnejšie. Potom niekoho poučujte.
Sykorky | 02.12.2020 08:17
Chceli by sme sa Vám poďakovať za možnosť súťažne strielať aj v tejto COVID-ovej dobe. Patrik postupne stúpa, každý deň je o niečo lepší a to nás ako rodičov teší, ďakujeme tiež za každé jedno Vaše povzbudenie po odoslaní výsledkov. Veľmi si to cení on a aj my,vždy keď ho pochválite, že sa zlepšuje, pomáha mu to ísť stále dopredu a vyššie a vyššie.
> Ďakujeme
Peter Mlynarčík | 02.12.2020 08:43
Ďakujeme pekne. Ligu sme sputili presne kvôli tomu, aby aj v tejto covidovskej dobe sme mali kde súťažiť a bavilo nás stále trénovať.
Aj keď online liga nie je presne to, čo strelec potrebuje, priamy "súboj" na palebnej čiare, ale zas dokáže v jednej súťaži spojiť strelcov, ktorí by sa inak spolu nestretli v súťaži a dovolí sa strelcom porovnávať s tými najlepšími.
A to mnohých ťahá hore, môžeme vidieť že každý týždeň si viac strelcov strelí nové osobné rekordy a to sa určite dá len vtedy, keď trénujú a baví ich to.
Ďakujeme všetkým čo sa už zapojili a ešte zapoja a za to, že v našej súťaži ostávajú, aj keď sa už postupne začínajú konať menšie lokálne súťaže a online ligy.
A nepopieram, aj mňa poteší keď niekto ocení našu prácu, hlavne tí, pre ktorých je naša práca určená.
Zdravi rozum. | 30.11.2020 19:00
Čuj mľynarčiku
Kukam na tote vyšledki, šumne numera. Aj kopec štriľcoch, aj bárs šumne vyšledki, dobre preceki ši spravel.
Som kukal na žveže, už dajake preceki aj oštatni pirobeli, ľem to tak pomenšejši štriľcoch tam. Uvidzime jak toten naš jožko zrobeľ vihodňarsku ligu, keľo ľudzi tam budze štriľac, bo som čuľ že pan prežydent šickim reprezentantom a mladim nakazal, že nemožu toto tvoju ľigu štriľac, ale muša totu jožkovu. Ta bi buľi glupe, u Jožka vištriľaju tak zos kolača dziru a tu tebe som kukal že dalši sponzor še ukázal. Jake šumne logo ma, že uzdrafce še, hnedkaj za nim bežim, naj mi da križe do poradku.
Ľem čom pišem, som kukal že ši pošol d nas puštoľaroch ku puškarom, ta tebe švitori?
Šak ce v puške každi dorascenec vitrepe, to ci nevadzi?
A čom ti na červeno vybarveni vof tabuľke? Šak červene tote co nepostupuje do finaľe ale ti treci v pištoľoch, ta to dajaka šalenota.
A ci mam odkazac od jednej maceri totich našich mlečňakoch od nas zos valala, že ci bars šumne dzekuje za toteho jeho hlapca, že un caľi pošaleti do štriľbi, bo un užaj sebe dajake osobaki zrobeľ a ti davaš šickich tabuľku co šebe nove zrobili. Ta hlapčisko že furt čeka v poňdzelek na višledki abi un mohol behac po vaľale a ukazovac totu tvoju tabuľku, že i un tam. A že ju cez dajake interneti pošila šickim, že jaki un dobrí. Že predtym ho macer mušela z domu duric na trening a čil ho nemože domu dostac, že sce furt trenovac.
Už aj rozdumovala, že mu totu štreľbu zakaže, ľem fto bi mal šerce hlapčiskovi zakazac, kec tak trenuje jak šaleni. Bo že un sce isc do finaľa štrilac zos Paťom vof pare, ta potom to dajak zrob, abi oni dvome buli par.
Aj zae sebe scem podzekovac, že čil cali valaľ hutori ľem o tim našim mladim aj o štreľbe, furt v poňdzelek robime charitu do večera a ľem o štrilbe hutorime, že jak to f tim finale budze. Namisto tohoto abi bulo ciho, šicke flinti do jarku rucili jak še to javilo bo žvež, ti taku paradu zrobel.
Také mišlim že na totim žježde až dakedi budze, ta ce budu šicke volic, šebe mišlim. Bo ti ne ľem hutoric znaš, pekne videja pušcac, ale znaš aj robic.
Tvuj Ander zos Košicoch
Peter Mlynarčík | 30.11.2020 20:17
Ander
ďakujem za odkaz od maminky, aj mňa poteší keď niekto pochváli moju dobrú robotu, prečo by som zapieral. Ale keby ma pochválila ona sama, prekonal zábrany a napísla to osobne, o to viac by ma to potešilo, ale aj od teba si to rád prečítam a dúfam že niekedy aj vypočujem osobne.
Čo sa týka mojej pušky, áno máš pravdu, zatiaľ ma každý trošku lepší dorastenec porazí o triedu, ale to je pre mňa skôr výzva (zatiaľ) ako by ma to malo odrádzať. Od začiatku súťaže som sa zlepšil o vyše 20 bodov a to je tým, že trošku trénujem, že mi Miško a Diana poradili (na koľko mali čas a trpezlivosť) za čo im veľmi ďakujem a verím, že do konca ligy si tých vysnívaných 400 strelím, teda ak budem mať čím, pretože strieľam testovacou puškou, ktorú momentálne nikto nechce testovať.
A musím povedať, od kedy som to začal robiť trošku vážnejšie, môj pohľad na puškároch a ich nároky sa trochu zmenil.
A moje úsilie je aj o tom, aby som im dokázal, že sa dá lepšie streliť (samozrejme čo je to 400, prakticky nič), v princípe stačí slušná výstroj a usilovný tréning.
Ale spoznal som, že naozaj bez slušnej výstroje je puškár bez šance preraziť, ale určite aj najlepšia zbraň aj najšpičkovejšia výstroj nebudú za strelca strieľať samé.
Takže to, že som sa na chvíľu vrátil späť k puškárom (do cca 20 rokov som strieľal aj pušku aj pištoľ) mi určite veľa pomohlo spoznať seba ale aj puškárov, ale priznám sa, s mojim vymláteným ramenom brokovnicu skúšať nebudem.
Teší ma že naša liga zdvihla záujem o streľbu v týchto zlých časoch, máme také odozvy aj od viacerých, tuším aj tu na fore to občas niekto kvituje, práve preto sme to robili, aby sme nesedeli doma pri televízoroch ale mali motiváciu chytiť zbraň do ruky a trénovať.
A vyzerá, že to naozaj pomohlo viacerým niečo so sebou robiť.
A čo sa týka východniarskej ligy, budem im držať palce nech sa v nej strelcom darí, aspoń si otestujú čo to všetko obnáša a budeme mať viacerí skúsenosti s takym typom súťaže a budeme ich môcť potom využiť, ak to ešte niekedy bude potrebné. A je logické, že by tam strelci išli strieľať, veď ŠTK im sľúbilo, že keď to zvážia, tak sa strelcom budú aj výsledky zarátavať do rebríčka SSZ, čo žiaľ nevieme našim účastníkom zatiaľ ponúknuť.
A čo sa týka červenej farby, ako riaditeľ súťaže určite nebudem strieľať vo finále, takže za mňa pôjde do finále náhradník, teda predpokladám že niekto tam rád pôjde namiesto mňa.
Zdravi rozum. | 25.11.2020 00:11
Čuj mľynarčiku
Kukam na žvezovej webke a zas tam jakaške dzivoke vyšledki. Čom tam davaš inakše vyškedki?
Či Janko Fabo aj Vlado Karel fakt pošli z chlopoch do dorascencoch? Še im už nesce štriľac 60 rani a už ľem 40 rani štriľaju? A to co za priemeri tam? Jakaške inakše jak u tebe, to čom?
Inak už vyšej stofky štreľcoch, to aj dosc roboti muši bic, kalap dolu pred tebu.
A še šuška že ty nemaš sponzoroch, že ti to sam dal tote ceni pre štreľcoch, šak čom bi ne, kec maš veľo penežoch. Ľem potim nerozumim čom bi ši robil reklamu sponzorom kec bi to ti kupil.
Tvuj Ander zos Košicoch
Peter Mlynarčík | 25.11.2020 09:07
Ander
ja posielam na SSZ vždy tie isté výsledky, ako sú zverejnené tu na stránkach www.strelcom.sk
Minulý týždeň viselo na webe SSZ, že výsledky neboli dodané, tento týždeň si ich už iniacatívne stiahli sami a zverejnili, žiaľ s viacerýcmi chybami, ktoré vznikli pravdepodobne pri prepisovaní. Včera bol ešte čas na protesty, takže na SSZ vždy zasielam výsledky až po uplynutí doby na protesty, ktorá je vždy do nasledujúceho dňa po zverejnení, nie 30 minút ako na živých pretekoch.
Už teda majú zaslané oficiálne výsledky piateho kola a verím, že Janka, Vlada a Martina vrátia z "dorastencov" naspäť medzi mužov.
A čo sa týka tých priemerov, to je ich vlastná iniciatíva, nie je však vysvetlené čo ktorý údaj znamená, takže je to trochu mätúce a deje sa to bez môjho súhlasu.
Poprosil som ich, aby zverejňovali len priemer, ktorým sa určuje rebríček súťaže, t.j. priemer z dvoch najlepších a dvoch najhorších výsledkov.
A čo sa týka cien a sponzorov. Som síce blázon do streľby, ale nie milionár, takže naozaj tie ceny neplatím ja, ale ich poskytli sponzori. Všetci traja sponzori sú obchodní partneri firmy PARDINI Slovakia s.r.o. a majú záujem o dlhodobú spoluprácu.
Značku Pardini pozná asi každý pištoliar ako symbol najúspešnejšej malokalibrovej pištole posledných dekád, ale vzduchové zbrane Pardini boli na Slovensku do roku 2017 prakticky neznáme. Strelci postupne prichádzajú na to, že vzduchové zbrane sa kvalitou vyrovnajú všetkým prémiovým značkám, ale za lepšiu cenu a so zabezpečeným servisom.
Podobne to platí pre elektronické terče InBand, kto na Slovensku vedel o tom, že existuje rovnako kvalitná alebo oveľľa lacnejšia alternatíva zavedeným značkám elektronických terčov? A už je na Slovensku viacero spokojných užívateľov, ktorí oceňujú, že za rozumný cenu dostali plný komfort a od nich to postupne zistia aj ostatní.
Spoločnosť PARDINI Slovakia s.r.o. je výhradným dovozcom a predajcom značky PARDINI a InBand na Slovensku, pre InBand dokonca aj pre Českú republiku, takže obe firmy majú záujem o podporu predaja a etablovanie sa na trhu.
A podobne je to so Scattom, síce strelci Scatt ako značku poznajú, ale počet Scattov na Slovensku je ešte nízky.
Každý kto by mal záujem o niektorý z produktov sponzorov teraz vďaka našej súťaži pozná konkrétnych ľudí, ktorí daný produkt používajú a vie si od nich vypýtať referencie. A referencie spokojných užívateľov je nezaplatiteľná reklama, pretože každý skôr uverí referencii konkrétneho užívateľa ako neosobnej reklame predajcu alebo výrobcu.
Všetky tri frmy si uvedomujú, že marketing a podpora predaja májú rozhodujúci vplyv na predaj a zvýšenie obchodného podiel na trhu a vďaka súťaži očakávajú, že sa z dlhodobého hľadiska ich podiel na slovenskom a českom trhu zvýši.
Treba si aj uvedomiť, že síce hodnota cien je vyše 7600 eur, ale to sú koncové ceny, za ktoré by sa dali tie produkty kúpiť, ale ich to stojí podstatne menej.
Takže všetky 3 firmy majú na viac ako pol roka zabezpečenú reklamu a stojí ich to reálne rádovo len stovky eur, takže si uvedomujú že je to pre nich skvelá príležitosť podporiť predaj za veľmi rozumnú cenu.
Ale robia to len preto, že tu majú spoľahlivého obchodného partnera, ktorý buduje a rozvíja ich značku na Slovensku a vedia, že je pre nich výhodné takto ho podporiť, keď ich an to oslovil, sami od seba by to asi neurobili.
Naozaj ceny v takej hodnote na Slovensku v streľbe ešte nikdy neboli, teda minimálne nie v "guličkovej" sekcii športovej streľby.
Ale podobné ceny sú v podstate bežné na podobných podujatiach, aj v súčasnosti bežia zahraničné online ligy, kde sú hlavnými výhrami vzduchové zbrane, dokonca poliaci majú prvú cenu tuším auto.
Laco | 26.11.2020 12:09
Viem, že na Slovensku nie je ľahké zohnať kvalitných a štedrých sponzorov, ale neverím, keby PP stál aspoň za fajku tabaku, tak by za celý rok nezohnal nejaké ceny pre majstrov SR. Ale načo by to robil, veď on to vie vybaviť medailou za 90 centov a pohárom za 5 eur. Smutné. No najsmutnejšie je to, že mnohí strelci to berú ako normálne a dokonca v tom vidia cestu, ktorou by mal SSZ pokračovať.
Nemusí majster Slovenska dostať kľúče od auta, ale nie je normálne aby na MSR sa rozdávali ceny ako v pionierskom tábore.
Miror 002 | 19.11.2020 14:14
Viem, že je to predčasné klásť takúto otázku, ale aj tak ma zaujíma, či PARDINI liga bude pokračovať aj v nasledovných rokoch?
Peter Mlynarčík | 19.11.2020 15:20
Miror 002
verím, že v budúcich rokoch už bude situácia, že nebude potrebné organizovať takú ligu, lebo budeme mať dosť skutočných pretekov.
Ale verím, že sa v rámci SSZ vypracuje a príjme systém súťaži, ktorý bude počítať aj s online súťažami, už len kvoli tomu, že máme strelcov, ktorí strieľajú napr. len vzduchovku a nestrieľajú guľu, ale určite by sa nám to osvedčilo, ak by sme potrebovali otestovať výkonnosť vybraných strelcov a pod. aby online ligy existovali pod hlavičkou a so zabezpečením SSZ.
Čo sa týka finále so zaujímavými cenami, verím, že v budúcnosti by sa takto končili napr. Extraligy, kde by si naozaj najlepší strelci z Extraligy zasúťažili o zaujímavé ceny a verím, že sponzori ostanú naklonení takému formátu súťaže, nemyslím zrovna zmiešaným párom, pretože to je taký experiment a uvidíme ako sa osvedčí.
Určite časom nastane aj požiadavka na možnosť súťažiť naraz na viacerých miestach s online prenosom, napr. Extraliga naraz na východe v strede a na západe, kde sa budú priebežne aktualizovať výsledky a prenášať obraz zo strelníc, potrebujeme tým aj podporiť propagáciu streľby a niečo ukázať verejnosti.
Peter Mlynarčík | 15.11.2020 11:13
Dnes 15. 11. 2020 je posledný deň, kedy sa môžete ešte prohlásiť do našej online ligy, ktorá sa ukončí budúci rok živým finále o veľmi zajímave ceny, takýe kto ste ešte nevyužili možnosť, tak sa prihláste.
Všetkým, ktorí sa prihlásia do 15.11.2020 bude umožnené, aby si v prvej časti online ligy strelili 4 výsledky, aj keď im to teraz pandemická situácia neumožňuje.
Strelci, ktorí sa neprihlásia do 15.11.2020 sa budú môcť zapojiť do našej súťaže aj priebežne, ale nebudú sa môcť kvalifikovať do živého finále o zaujímavé ceny.
Pre strelcov, ktorí majú možnosť strieľať len na papierové terče sme zverejnili slovenský návod na používanie aplikácie Target Scan, ktorou sa posielajú výsledky do súťaže.
Návod nájdete v ľavom menu alebo tu:
https://www.pardini.sk/blog/navod-na-pouzivanie-aplikacie-target-scan/
Zdravi rozum. | 09.11.2020 21:11
Čuj mľynarčiku
Še to šumne rozbehlo, kukam jak puk.
Aj tak neznam co tote naše štreľci vlastne scu.
Daš im na tacke, až do chiži paradne preceki, s bohovskima cenami a v precekoch asik vecej bratoch čechoch jak slovakoch.
Take preceki s takyma cenami asik už nigda nebudu na Slovensku, bo kec sponzori kuknu ze tu nas štriľa pejc a pul, ta nam nabuduce daju zname co.
Čujce šicke, to vam ľepši šedzec doma na rici jak štriľac? Janka, co maš dvoch sinoch puškaroch, čom ich obidvoch neprihlašiš? Šak možu vihrac flintu, ne ľem dajake topanki.
Bi som še šmjal, kebi nebulo na koncu 16 štreľcoch v každim grupe a ti nebudzeš moc urobic fiňaľe.
Ta sebe aspoň ceni nehaš a sponzorom budzeš hutoric, že slovaci take glupe, že nescu ceni. Bi ši ši zasľužil za šicko co pre nas nevďačnikoch robiš.
Tvuj Ander zos Košicoch
Peter Mlynarčík | 10.11.2020 11:01
Ander
naozaj, z čiech máme takmer rovnaký počet účastníkov ako zo Slovenska.
Prihlásených máme 121 strelcov, z toho je 61 zo Slovenska, verím, že si ešte viacerí nájdu cestu k našej súťaži a zapoja sa.
Nevyzerá to, žeby sa tento rok (možno celú sezónu) strieľali nejaké preteky na strelniciach, takže naš strelci veľa možnosti nemajú, takže všetci sú vítaní.
A čo sa týka nesplnenia podmienky pre finále, nemyslím si, že bude problém, už v každej disciplíne je prihlásených viac ako 16 strelcov, takže určite živé finále budúci rok bude, dostaneš VIP pozvánku do hľadiska.
Peter Mlynarčík | 07.11.2020 10:25
už je prihlásených 110 strelcov, postupne pribúdajú. Vďaka čiastočnému uvoľneniu obmedzení na Slovensku sa už viac strelcov môže zapojiť do súťaže, takže nám stúpa aj počet zaslaných výsledkov.
Máme 15. november 2020 určený v propozíciách ako konečný dátum pre prijímanie prihlášok, preto by som chcel poprosiť tých, čo váhajú, pretože momentálne nemajú možnosť strieľať (napr. u nich v klube) ale po uvoľnení vládnych reštrikcií by chceli strieľať, aby sa do 15. 11.2020 prihlásili do súťaže.
Všetkým, ktorí sa prihlásia do súťaže najneskôr do 15. 11. 2020 bude umožnené v prvej časti ligy odstrieľať a zaslať 4 výsledky, tak aby mohli byť vyhodnotení v prvej časti ligy a mohli tak ďalej bojovať o postup do živého finále o hodnotné ceny v hodnote najmenej 7560 eur. Pracujeme ešte aj na ďalších sponzoroch, takže je viac než pravdepodobné, že sa hodnota cien zvýši.
Kto sa prihlási do súťaže po 15. novembri 2020, bude môcť strieľať v lige, ale nebude môcť byť nominovaný do živého finále o hodnotné ceny. pretože nebude mať minimálne 4 výsledky v prvej časti ligy.
Jiri | 04.11.2020 21:39
Zdravím Peter,
Na začátek Velké poděkování za tuto ligu. Momentálně a asi na hodně dlouhou dobu to je jediná příležitost, jak si soutěžně vystřelit. Mám jen takový kosmetický dotaz. Ve výsledkové listině si vždycky vedle výsledku myslím, že je uveden počet centrových desítek. Ale pak mi dojde, že je tam pořadí. Centrové desítky nejsou extrémně důležité, pokud nemají střelci stejný výsledek, ale určitě je zajímavé je vidět. Bylo by možné je na konci vedle výsledku zobrazit? A sloupec "rank/poradie" se většinou zobrazuje na začátku před jménem, ať se to neplete s centry. Díky moc, Jirka
Peter Mlynarčík | 05.11.2020 11:37
Jiri
ďakujem za spätnú väzbu, od ďalšieho kola už budem dávať poradie do ľavého stĺpca a k výsledku aj počet centrových desiatok. Skutočne počet centrových desiatok zmenil poradie vo VzPu60, sopravedlňujem sa skutočnému víťazovi.
Inak, vedeli ste všetci že hodnota centrovej desiatky u vzduchovej pušky je "len" 10,2 a lepšie a u vzduchovej pištoli "až" 10,5 a lepšie?
Zaujímave by bolo vedieť, prečo to tak je. Asi aj preto mávajú puškári veľmi veľa centrov na rozdiel od pištoliarov.
Košút Peter | 05.11.2020 13:47
No mne sa zdá a pozrel som to aj na terčoch že centrické desiatky u vzduchovej pištoli berie od 10,4 a vyššie a u pušky je to ako písal pán Mlynarčík od 10,2 a vyššie...
Peter Mlynarčík | 05.11.2020 14:03
Áno, máte pravdu, 10,4 a vyššie, ďakujem za opravu.
Feror | 06.11.2020 09:42
10,4 je už center?
Peter Mlynarčík | 04.11.2020 14:36
V pdf súbore pod popisom témy nájdete aktuálny prehľad najlepších strelcov ligy po druhom kole. Aktuálne je už prihlásených 106 strelcov, prihlásili sa nám aj najlepší puškári Slovenska, reprezentanti Dukláci, takže sa môžete porovnávať s tým najlepším čo máme na Slovensku. Veríme, že sa ešte prihlásia aj najlepšie puškárky, ešte majú čas do 15. novembra.
Ferdy | 02.11.2020 19:04
Nazdar strelci,
Po dvoch kolach on-line ligy vidno ze strelci, ktori chcu strielat si najdu cas a priestor na strelbu. Som velmi rad, ze on- line liga ma aktivnych ale i pasivnych zaujemcov o sutaz. Strelec bez moznosti a scopnosti sutazit neexistuje (lebo o nom nikto nevie). Ten kto nesutazi nemoze vitazit. Je pravdou ze vitaz moze byt iba jeden, no vitazi su vsetci ktori sa aktivne podielaju na on-line lige, lebo svojou aktivitou podporuju skvelu a unikatnu myslienku s ktorou prisiel Peter - vdaka.
Peter Mlynarčík | 27.10.2020 18:14
Ak by ste niekto mali záujem o Scatt, verziu Basic viď. https://www.scatt.com/scatt-basic
tak jeden strelec má na predaj takmer nový s 20% zľavou z pôvodnej ceny, prešiel na bezkáblovú verziu a tak má jeden navyše.
Záujemcovia kontaktujte ho prosím na strelci@strelcom.sk, váš kontakt mu posunieme.
zov01 | 29.10.2020 15:38
Parádna vecička. Môžem len odporučiť. Neváhajte, neoľutujete. Ja ju mám a v týchto časoch sa mi zišla. Nebiť scattu tak si ani nevystrelím.
Peter Mlynarčík | 27.10.2020 10:41
Prešiel čas na protesty, opravili sme drobné nezrovnalosti v názvoch klubov a menách a zaradili jeden výsledok, ktorý nám vypadol a tak môžeme bilancovať 1. kolo.
Víťazi 1. kolo v jednotlivých disciplínach sú:
VzPi40 - Dycha Ferdinand 377 bodov
VzPi60 - Karel Vladimír 575 bodov
VzPu40 - Prusek Milan 409,5 bodu
VzPu60 - Čačík Marián 606,3 bodu
Víťazom blahoželáme k veľmi slušným výsledkom a všetkým držíme do ďalších kôl hlavne mať možnosť si streliť, byť zdravý a mať chuť trénovať a súťažiť. Podrobnosti si môžete pozrieť v téme výsledky 1. kola online ligy.
Do ďalšieho kola chceme ešte raz zvýrazniť, že Scatt sa počíta ako elektronický terč a preto sú časy na streľbu nasledovné - 60 rán 75 minút a 40 rán 50 minút.
KarolP | 26.10.2020 19:02
Zdravim strelci, mozem len potvrdit uz spomenute kladne vyjadrenia k organizacii preteku. Ak by som mohol navrhnut, resp. dat do diskusie dalsiu moznost ako registrovat vysledky, najma pre tych, co nemozu strielat na 10m, kedze ja osobne nemam elektronicky terc ani Scatt.. Pri treningu pouzivam terc VzPu vo vzdialenosti 5 m, co je 1/2 vzdialenosti. Puskovy terc ma plolovicny priemer ako pistolovy, co by tiez sedelo. Otazne je len ci presne sedia hodnoty kruhov (nechcelo sa mi pocitat). Za pouzitia aplikacie TargetScan sa terce vyhodnotia s puskovym tercom, ale s vedomim, ze sa strielala pistol. Dakujem za reakcie.
KarolP | 26.10.2020 19:36
Tak som sa lepsie pozrel na oba terce, samozrejme, ze nie su v pomere 1:2, mozno len 10-ka, ostatne kruhy nie su v pozadovanom pomere. Este je moznost vytlacit terc VzPi v polovicnej velkosti (ako Catt), zajtra vyskusam ci to aplikacia TargetScan "skonzumuje".
KarolP | 27.10.2020 11:12
Testovanie uvedeneho sposobu zaznamu vysledkov za pouzitia redukovaneho terca zo Scatt preukazalo, ze nie je korektne a vhodne pre sutaz. Podstatny problem je priemer strely (4,5mm), ktory ostava nezmeneny. Vo vzdialenosti 5 m na redukovany terc by priemer strely mal byt polovicny aby sa to korektne prejavilo v terci (vacsi priemer strely vykrajuje lepsie vysledky). Dalsi problem je kvalita papiera. Aby aplikacia zaznamenala zasah, musia byt otvory pekne vykrojene, teda tlacit terc na vhodny papier (kancelarsky urcite nie).
Napriek uvedenym zisteniam, dufam, ze je to inspiracia aspon na treningove podmienky.
Peter Mlynarčík | 27.10.2020 11:29
KarolP
áno, predpokladal som, že to takto dopadne. Scatt dokáže pracovať aj na kratšiu vzdialenosť ako 10 metrov, ale on softverovo prepočítava súradnice "zásahu" na rozmer normálneho terča na 10 metrov. Súradnice stredu zasahu sú vždy rovnaké, kdežto pri zásahu v terči je rozdiel, pretože sa počíta okraj zásahu a ten pri menších vzdialenosťiach bodovaných čiar už výsledok skresľuje.
Zoberme ak na reálnom terči je stred zásahu 10,0 cca 7,5 mm od stredu terča, pri redukovanom terči by ten istý zásah už bol určite ďaleká deviatka.
Peter Mlynarčík | 26.10.2020 14:24
Ak by ste niekto mali záujem o Scatt, verziu MX-02, čiže najvyššiu káblovú verziu viď. https://www.scatt.com/scatt-mx-02
tak jeden strelec má na predaj takmer nový za 2/3 pôvodnej ceny, prešiel na bezkáblovú verziu a tak má jeden navyše.
Záujemcovia kontaktujte ho prosím na strelci@strelcom.sk, váš kontakt mu posunieme.
Peter C. | 25.10.2020 21:21
Dobrý večer, online ligu sme začali strieľať spoločne so synom - ja ako pištoliar-začiatočník a on ako dorastenec (13-ročný) strieľajúci vážnejšie VzPi druhú sezónu. Používame tiež terč Inband - obstarali sme si ho za účelom tréningu - vtedy som ešte netušil, že bude nejaká online liga - teraz je to výborné v tom, že môžeme strieľať súťaž v domácich podmienkach.
Ohľadom navodenia súťažnej atmosféry - samozrejme, ten mentálny tlak na hlavu tam je, nie je to úplne to isté ako na živej súťaži ale veľmi sa to vo veľa veciach podobá. Môj syn je ten typ, ktorý na súťaži dosahuje lepšie výkony ako v tréningu, a presne to sa udialo aj teraz - ak porovnám výsledky z tréningov za posledné týždne pred online súťažou, a výsledky posledného týždňa keď sme sa už snažili podať čo najlepší výkon, je tam podstatný rozdiel. Syn strelil v tomto týždni dva osobáky a pevne verím, že neboli v tomto roku posledné... Z tohoto dôvodu si myslím, že online súťaž má zmysel a motivuje ku pravidelným tréningom, nakoľko sa chceme zlepšovať a vidieť progres. Patrí za to obrovská vďaka p. Mlynarčíkovi, že sa osobne angažoval a zorganizoval túto súťaž. Na tieto "lockdownové" dni je to úplne úžasná vec!
Martin | 25.10.2020 19:33
Dobry vecer strelci. Chcem sa s Vami podelit o moje postrehy zo zapojenia sa do online ligy a strelby na elektronicky terc. V prvom rade chcem podakovat Petovi, ze sa do toho vobec dal. Nie je to tak malo prace, ako by sa niekomu mohlo zdat. Nehovoriac uz o organizacii a cenach... Zapojil som sa uz do jednej online ligy v prvej korona vlne mozem povedat, online ma par specifik oproti zivemu preteku. V prvom rade budu vyssie vysledky oproti tomu, co sme zvyknuti na zivo. Nie, ze by strelci podvadzali /aspon dufam/, ale komu na tom zalezi a ma cas, streli v pohodli domu, pripadne domacej strelnice kludne 10 vysledkov za tyzden a posle ten najlepsi. Takto je to v pravidlach, je to OK a kazdy ma rovnake moznosti. Preto je to rozdiel od toho, ked sa postavite na ciaru a to co teraz date, sa zapise. Nie to, ze ste dali cez tyzden na treningu 3x o desat bodov viac. Niekto povie, ze je to blbost, ale nie je. Ucelom online ligy je poskytnut strelcom MOZNOST SUTAZIT a MOTIVACIU TRENOVAT. Ved samozrejme kto chce a nepotrebuje, staci mu raz do tyzdna strelit 40/60 ran a poslat. Ale ak niekto potrebuje na dobry vysledok strelit 5-10 krat, je to vlastne motivovany trening. Poviete, si ze prave kvoli tomu, nie je pri tom tlak na strelca. Povie ten co to neskusil. Z vlastnej skusenosti poviem, ze mozno prve kolo je take...no skusim, strelim, uvidime. Ale ked sa zjavia prve vysledkove listiny, uvidime medzi sebou kto, kolko strelil, zacne sutazenie. Kazdy si bude chciet strelit urcity vysledok na aky si trufa, na co ma natrenovane...ale ved vieme, cim viac chceme, tym je na nas vacsi tlak.
Povodne nie pre ucel online ligy /iba na trening pre seba/, som si kupil elektronicky terc inBand. Budoval som si doma 10m strelnicu /v podkrovi/ a chcel som nejake tercove zariadenie. Samozrejme, ze pritahovacka je omnoho lacnejsia, ale zaberie neskutocne vela priestoru. Toto je riesenie, ktore Vam neobmedzi fungovanie priestorov pre cokolvek ine. Pri priahovacke prakticky vylucene, tak kde je strelnica, neurobite uz nic ine. Navyse tento terc ma funkciu kde mozete strielat napriklad na 8 metrov ked nemate 10 a on to prepocita. Ja 10 mam, ale pre niekoho super, kedze pivnica sa natiahnut asi neda. Len treba vyrobit redukovanu masku, co ale nie je taky problem. Ked nestrielate do bieleho, tak Vam par masiek vydrzi cely rok. Primarne taketo zariadenie nie je urcene pre strelcov, co bezne strielaju do bieleho, ale urcite by ho zaciatocnik nepokazil. Akurat spotreba masiek by bola vyssia. Tie tiez nie su drahe, vymena nenarocna, ale nie o tom som chcel. Moje postrehy zo zatial kratkeho pouzivania: Pri cene tesne pod 1000 EUR je vlastne 3x lacnejsi ako ASCOR a 3x drahsi ako pritahovacka. Ma vlastne osvetlenie /nastavitelne/ takze nic nepotrebujete, len na to urobit stojan a dat do elektrickej zastrcky. Strelba nan je UPLNE taka ista ako na ASCOR, hlavne preho, ze pouzivaju rovnake pasy a rovnake masky a svetlo. Kto teda chodi aj do zahranicia, vie ze tam si na papier uz asi nestreli. Chvalabohu uz aj nasa extraliga a MSR, ked sa bude zase strielat, bude na elektronicke terce. Kazdy, kto na ne strielal, vie, ze je to rozdiel. Proste aj to sa musi natrenovat, citat o tom vas na to nepripravi. U gulovych disciplin taky rozdiel nie je, kedze osvetlenie je prakticky totozne / iba na pistolovej figure niekomu chybaju kruhy :)/, ale tato vzduchovka teda rozdiel je. Teda ako treningovy nastroj asi najlepsie co moze byt. Samozrejme, ked niekto striela 540, InBand mu vysledky asi sam o sebe nezlepsi. Ale co moze zlepsit, su podmienky a moznosti treningu. Proste ked aj popri pracovnych povinnostiach nemate moc casu, elektronicky terc staci zapnut, je na mieste, nezavadzia, zapnete pocitac a za par sekund je strelnica pripravena. K tercu netreba chodit, staci strielat a vysledky si mozete ulozit do pdf a tvorit si tak treningovy dennik...
Co sa tyka moznosti strielat pusku na 50m tuto som neskusal, ale viem si predstavit ten rozdiel, hlavne ked bluetooth spojenie chyta aj na 50 m a odpadaju kably atd...
Samozrejme, ze nic nie je take, ze uz niet co vylepsit, tak som vyrobcovi napisal par pripomienok. Jedna sa ale len o softverove detaily, tak uvidime co na to povie.
Napriklad ked si date na pistoli vyhodnocovat desatiny, tak polozku vyhodnoti iba v desatinach, nie aj v celych. Jasne, ze naco su komu desatiny, ale ked strielame na ASCOR, tak tie desatiny tam su...len kozmetika, ale potesi. Dalej napriklad moznost ciernej obrazovky, menej taha oci. Ocislovane rany ako v ascore... Su to fakt detaily, ze ktore by som asi 3 nasobnu cenu nedal. Samozrejme, ze ascor je schvaleny ISSF na sutaze kazdeho druhu, ale aj nase vacsie kluby sa asi ME, SP alebo MS usporiadat nechystaju. Ked som nie tak davno chcel od SSZ Ascory na MK, bolo mi povedane, ze su komplikovane, tazke, nemaju radi prenasanie atd... S tymito tercami by to bolo jednoduche. A za 3 ascory ich moze mat klub 10ks. Na tom sa uz da urobit aj mensia sutaz... Som rad, ze objavil takyto vyrobca a uvidime ako zareaguje na poziadavky, ale ak sa aj nic v softveri nezmeni, bude to stale velmi velmi dobre. Tesim sa na dalsie kola ligy a som rad, ze mame preco trenovat a zase ma to bavi.
Martin Bolek
JanoF | 26.10.2020 13:40
Martin, čo sa týka elektronického terča InBand, plne s Tebou súhlasím. Pár dní ho skúšam a príjemne ma prekvapil. V krátkosti: inštalácia software, zapnúť, spárovať Bluetooth a o pár minút možno strieľať. Trochu ma zdržala montáž na starý lapač ale aj to sa dá jednoducho vyriešiť. Plusom je aj nastavovanie intenzity svetla. Tie softverove veci, čo si spomínal, mi až tak nevadia. Ale ak ich výrobca odstráni, bude to len ďalšie plus. Hlavné je, že je to jednoduché a dobré zariadenie, ktoré funguje tak ako má.
A samozrejme treba poďakovať P. Mlynarčíkovi za zorganizovanie OnLine súťaže.
V týchto divných časoch bez súťaží naozaj skvelý nápad.
J. Fabo
Peter Mlynarčík | 26.10.2020 14:17
JanoF
k ImBand terču sa už vyrábajú lapače vlastnej konštrukcie, alebo sa dajú zakúpiť originál fínske lapače, vyrábané pre InBand. Rozdiel je samozrejme v cene a v rozmeroch lapača. Slovenský lapač je menší do hĺbky (rozmerovo prakticky rovnaký ako terč) a trošku ľahší, fínsky je pomerne hlboký, takže zaberie viac miesta.
Ale ako si už písal, dá sa použiť aj klasický starý zväzarmovský lapač, hranatá krabica na posuvné terče, stačí si vyrobiť držiak za pár eur na materiál a 5 minút roboty vŕtačkou a karbokrúskou. Takých krabíc je ešte určite dosť v obehu a dali by sa využiť aj tie s pokazeným motorčekom alebo pokazeným posuvom..
Peter Mlynarčík | 25.10.2020 20:33
Martin
ďakujem pekne za vyjadrenie. Myslím, že si to presne vystihol. On-line liga je hlavne o tom, aby sme mali prečo trénovať, lebo bez súťaží počas dlhšieho času to prestane ľudí baviť.
Už sme si to vyskúšali na jar, keď sme mali strelnice zavreté viac ako 3 mesiace a nemohli sme strieľať (guľu). Ak by sme zas vypadli na 3-4 mesiace, mohlo by sa stať, že sa nám najmä mládež na celú streľbu vykašle a to predsa nechceme.
Vzduchovka sa dá strieľať aj doma, v domoch sa často nájde aj 10 metrov, takže sa dá plnohodnotne strieľať, ale aj v bytoch to krížom cez 2 izby a chodbu dá hocikedy aj 6-7 metrov, čo je dosť na Scatt, alebo ako si spomínal elektronický terč InBand sa dá strieľať aj na menšiu vzdialenosť, najmenej však na 7 metrov. A bezdrôtová bluetooth verzia naozaj zavadzia minimálne. Takže aj v prípade kompletného lockdownu si môžeme spríjemniť chvíle, ktoré by sme museli tráviť doma.
Myslím si, že aj na 7 metrov sa dá použiť bežná maska, aspoň na pištoľ, pretože terč sa softvérovo zmenší a zásahy už ukazuje ako keby na menšom terči.
Čo sa týka spotreby masiek u začiatočníkov, ani u nich nemusí byť až taká veľká, keď už je v bielom viac rán, stačí podložiť už vymenenú masku a rany v bielom sa prekryjú spodnou maskou, málokedy sa stane, že strelíme presne do rovnakého miesta dvakrát, najmä ak ešte masku otočíme .
A čo sa týka možnosti strieľať viackrát a poslať len najlepší výsledok. Áno pravidlá súťaže to umožňujú, ale povedzme si, koľko z nás má možnosť si streliť za týždeň 10 krát súťaž? Ak ak niekto aj toľkokrát strieľa, tak si vlastne ten dobrý výsledok sám vybojuje intenzívnym tréningom. A to vlastne ide, aby sme mali prečo trénovať.
Nakoniec sa aj tak v živom finále ukáže kto na tom ako vlastne je, tam už bude súťažný tlak a môžem povedať že silný, pretože každá streľba vo finále znamená vlastne KO systém a to mnoho strelcov nezvládne. Hlavne ak budu mať pred sebou vidinu najhodnotnejších cien, aké sme kedy na Slovensku mohli vyhrať. Zatiaľ sú pre prvé tri zmiešané páry pripravené výhry za 7,5 tisíca eur ale verím, že kým súťaž skončí, tak to bude oveľa viac a pridajú sa ešte ďalší sponzori.
Zákaz vychádzania v najbližších 2 týždňoch asi viacerým nedovolia ísť si streliť na ich strelnicu a tak budú strieľať len tí, čo majú takú možnosť doma. Ale postupne si to dobehneme.
Už máme 90 prihlásených a 37 zaslaných výsledkov, uvidíme zajtra ráno, koľko výsledkov sa podarí strelcom zaslať.
V pondelok by sa už aj zverejnili výsledky prvého kola, priebežne sa spracúvajú.
Peter Mlynarčík | 25.10.2020 10:13
Dobrý deň dámy a páni.
Dnes je posledný deň na odstrieľanie prvého kola našej on-line ligy a zaslanie výsledkov najneskôr do pondelka do 9:00. Vieme že od soboty 24.10.2020 platia na Slovensku odmedzenia pohybu a preto časť z nás asi nebude môcť strieľať a zaslať svoj výsledok.
Zatiaľ sa nič nedeje, kto má možnosť nech strieľa a zasiela svoje výsledky a ostatní budú strieľať keď to už dovolí situácia. Každému prihlásenemu bude umožnené nastrieľať minimálne 4 výsledky do prvej časti súťaže, určite na to nájdeme najvhodnejšie riešenie.
Dávajte si všetci na seba pozor, zdravie je najdôležitejšie.
Cena pre víťazov finále, vzduchová puška PARDINI GPR1 EVO a vzduchová pištoľ PARDINI K12 je už na ceste z Talianska a teší sa na vás, ako si ju vo finále na jar vystrieľate v napínavom súboji.
Chcel by som vás poprosiť, ak nebudete môcť poslať výsledok prvého kola, dajte mi to prosím vedieť na e-mail vysledky@strelcom.sk
Ďakujem za ochotu
Peter Mlynarčík | 24.10.2020 14:20
Zatiaľ máme 30 výsledkov od 82 prihlásených.
Uvidíme čo to urobí do pondelka rána, keďže už máme vyhlásený zákaz vychádzania.
Asi málokto má už negatívny test s dátumom 23.10.2020 a neskôr, takže pravdepodobne budeme predsa len musieť pristúpiť k nejakým opatreniam.
Preto Vás chcem poprosiť, aby ste všetci čo máte možnosť, poslali výsledok za prvé kolo. Predpokladám, že všetci čo majú možnosť strieľať doma, tak budú posielať výsledky priebežne aj v ďalších kolách.
Ostatní ak nebudete mať možnosť strieľať ani do ukončenia 5. kola, tak budete mať možnosť dostreliť počet chýbajúce kola tak, aby každý kto sa prihlási najneskôr do 15. novembra mal aspoň 4 výsledky z prvej časti ligy.
Podľa opatrení vlády v najbližších týždňoch uvidíme ako pôjdeme ďalej s našou ligou. Odporúčam všetkým, aby sme sa išli otestovať (ak bude plošné testovanie), aby sme získali potvrdenie, že sme negatívní a hádam budeme môcť chodiť na strelnice aspoň v obmedzenom množstve.
V každom prípade, kto máme možnosť strieľať doma (scatt, alebo normálne do terčov na 10 metrov), strieľajme, aj tak teraz nebudeme mať kde chodiť.
Peter Mlynarčík | 22.10.2020 21:16
Dnes nás už je 81, z toho 22 puškárov. Priebežne ľudia zisťujú, že sa také niečo spustilo a plánujú sa priebežne prihlasovať. Vyzerá to, že od pondelka budú zas tvrdšie opatrenia, tak bude asi jediná šanca si streliť doma, kto má 10 metrov, alebo Scatt.
Len to vyzerá dosť divoko, ak si strelci požičajú z klubu pritahovačku a strieľajú tak doma, už som videl také video od Mira, tak sa nečudujem, že sa mu lepšie strieľa na elektronický terč, bez káblov.
Maťo | 23.10.2020 18:35
Pekné číslo. Možno to bude aj stovka, možno viac. Škoda, že tí puškári sú v menšine. Možno sa ešte zobudia :) Nepotrebuješ pomôcť so spracovaním dát?
Miro | 22.10.2020 22:15
Keby sme normálne strieľali ligu, tak tú priťahovačku by som až tak nezatracoval, keďže vo väčšine prípadov sa na súťažiach strieľa práve na takéto zariadenie.
Jasné, že elektronika ma veľa výhod oproti priťahovačkám.
Na doma(do bytu) podľa mňa najlepšie Scatt, už len preto, že nie každému sa dá doma osadiť terč na 10m a hlavne nehrozí, že sa nechtiac niekde odrazí diabolka.
Mám celkom zmiešané pocity, keď idem zamieriť pod terč, prst na spúšti a prechádzam mieridlami cez dvierka mikrovlnky, keďže pod ňou na polici sídli lapač s terčom.
Peter Mlynarčík | 22.10.2020 09:14
V druhej téme bola položená otázka, čo s online ligou, ak vláda vyhlási lockdown a bude zákaz vychádzania (teda strelci nebudú môcť chodiť strieľať do klubov), či máme pripravené opatrenia na takýto veľmi pravdepodobný scenár.
odpoveď je zatiaľ takáto:
Naša online liga asi nebude zrušená, ak to nebude trvať pol roka, čo si žiadna krajina nemôže dovoliť.
Lockdown bude možno 2-4 týždne, nemyslím si, že to dlhšie krajina a ľudia utiahnú.
Možno by sme mohli uvažovať o prerušení súťaže, alebo o predĺžení prvej časti, resp. o možnosti, aby si strelci chýbajúce kola potom dostrelili, určite najdeme riešenie.
Dosť strelcov má možnosť strieľať aj doma, vrátane Vás, Scatt je elegantné riešenie na túto situáciu.
Takže ja to vidím takto:
1) liga beží ďalej, do výsledku každej časti sa berú 4 výsledky
2) liga sa preruší na dobu lockdownu a potom sa to celé posunie o dobu prerušenia
3) liga pobeží ďalej, ale kolá, ktoré strelci nebudú môcť absolvovať kvôli lockdownu si budú môcť dostreliť do konca druhej časti (teda niekedy 2 výsledky za týždeň)
4) ak bude lockdown príliš dlhý, može sa liga zrušiť a po skončení začať znova na jeseň 2021 (ak by medzitým bola guľová sezóna)
Určite budeme múdrejší ak bude vyhlásený lockdown, s akými podmienkami a dĺžkou, výjdeme strelcom v ústrety a spolu najdeme najlepšie riešenie.
Aká by bola Vaša predstava?
Feror | 22.10.2020 10:46
Lockdown? Nežartuj, maximálne tak Glockdown.
Po 4 týždňoch by nás mohli pričleniť k Mozambiku.
Netreba riešiť veci, ktoré možno ani nenastanú.
O bode 4 netreba ani uvažovať.
Ešte poznámka: Ak idem na strelnicu a CIA sa opýta, že kam idem. Ja odpoviem, že do práce, tak si vytiahnu na ulici moju zložku a prelustrujú ma? Určite nie.
Peter Mlynarčík | 22.10.2020 16:09
Feror
Práve naopak, treba sa pripraviť na každú alternatívu, nech vieme pružne reagovať na vývoj situácie. Potom nás skoro nič neprekvapí a aj strelci sa budú vedieť zariadiť.
A čo sa týka strelnice, problém je ak bude lockdown a strelnice budú musieť byť zavreté ako boli na jar,pod hrozbou pokuty. Vtedy môžeš ísť na strelnicu a čakať, že dobehne polícia a hygiena, lebo ťa natrie dobrý sused. Takže musíme myslieť na to, čo v takom prípade, vopred, nie až potom.
Takže preto tie 4 možnosti a otázka, čo si o nich myslíte vy všetci. Je to liga pre nás všetkých a nie všetci majú možnosti strieľať doma ako Ty alebo ja.
Miro | 21.10.2020 21:58
Dnes som si strelil na elektronický terč inband(urobím trochu reklamy snáď sa nik nenahnevá), ktorý sa dá zaobstarať na stránke pardini.sk
Mal som podobný pocit, ako keď strieľam na ascor.
Aj keď naň som toho na súťažiach moc nenastrieľal a z tých troch finále na extralige do ktorých som postúpil a s roztrasenou rukou strieľal sa to bude ťažko porovnávať, s tým, keď človek nieje pod tlakom a strieľa v kľude doma.
O to viac som sa teda sústredil na mierenie a odpal, podarilo sa mi streliť 571 bodov.
Počas strieľania som si uvedomil, že osvetlenie terča, ktoré je formou LED pásov bolo pre moje oči(cilinder+dioptria+clona)veľmi príjemné.
Neťahalo mi to oči a nemal som rozmazanú mušku ako keď strieľam na papierový terč a mám to osvetlené lampou z písacieho stola.
Dá sa tam nastavovať intenzita, ja som to mal na maximum.Priebeh streľby som videl na notebooku, ktorý bol spárovaný cez Bluetooth, keď som dostrieľal klikol som na políčko Save PDF a vytvorený súbor s reportom streľby mi uložilo.Ten už len stačilo odoslať do online sútaže :)
Pitike | 22.10.2020 08:54
Znie to ako keby si opisoval to, čo sa ti v noci snívalo :) Je to fakt dobré čítanie.
Pozeral som na stránke SSZ a nikde nie je info, že kedy budeme tie lapače fasovať :) :) :)
Miro | 22.10.2020 19:47
Som rád, že som si to mohol vyskúšať.
Ono fakt by bolo super, keby elektronické terče, resp. minimalne jeden bol v každom klube, lebo napr. aj majstrovstvá Slovenska sa už na ne strieľali a človek, keď na to vôbec nieje zvyknutý a strieľa len na priťahovačky alebo pásy, tak je podľa mňa v nevýhode oproti tím, ktorí to už poznajú.
Jasné, že niekomu to nemusí robiť žiaden problém, keď do toho ide prvý krát, ale ja som z toho bol trochu vyplašený :)
No nič snívajme ďalej...
Peter Mlynarčík | 22.10.2020 21:04
Miro
Do ligy sa hlásia aj česi. Bol som prekvapený, že takmer celá Morava strieľa na elektronické terče, české, ktoré sú lacnejšie ako Ascory.
Tak som sa opýtal, odkiaľ ich majú, odpoveď bola že časť zafinancovalo regionálne centrum, časť kúpili z rôznych dotácií. A strieľajú na to aj decká.
A kto skúšal strieľať na elektronický terč vie aký je to komfort. Možno naozaj aj i nás v kluboch bude zopár elektronických terčov, hlavne keď si porovnáme cenu pritahovačiek, veľký rozdiel tam už nie je medzi najlacnejšími elektronickými terčami, ktoré sa už dajú kúpiť pod 900 eur.
Peter Mlynarčík | 21.10.2020 12:29
Už nás je 75, z toho 19 puškárov. Po nočnej diskusii na FB očakávame prihlášku našich najlepších, takisto aj z diskusie na strelnici bude asi ďalšia prihláška našich najlepších žien a dievčat, teší nás že tu budeme mať príležitosť súťažiť s našimi najlepšími a vďaka zrážke 5 bodov ich budeme mať šancu aj občas poraziť, keď nám to veľmi vyjde aim to veľmi nevyjde, ale aj take poteší.
Blahoželáme Diane Czajovej k novému osobáku. Je síce až o 17 bodov vyšší, ale je to len jej druhý pretek vo VzPi60, takže je to OK.
Peter Mlynarčík | 20.10.2020 21:33
Máme ďalší osobný rekord.
Marie Hrtánková z Ostravy si zlepšila osobný rekord vo VzPu40 o 1,9 bodu.
Blahoželáme Marie.
Peter Mlynarčík | 20.10.2020 20:25
Dnes večer už je prihlásených 72 strelcov, z toho 16 puškárov.
Peter Mlynarčík | 20.10.2020 07:29
Včera, v pondelok 19.10.2020 sa začalo 1. kolo online ligy, zatiaľ je prihlásených 60 strelcov, z toho 16 puškárov a 44 pištoliarov.
Aj keď strieľať do súťaže môžete počas celého týždňa až do nedele 25.10.2020 a jeden výsledok z celého týždňa zasielať najneskôr do pondelka 26.10.2020 do 9:00 emailom na vysledky@strelcom.sk, už prišli nejaké výsledky. Výsledkové listiny budeme asi zverejňovať až po skončení celého kola, alebo chcete, aby sa výsledky zverejňovali priebežne?
Asi to bude zaujímavejšie až po skončení kola, nech je také trochu napätie v súťaži.
Z tých pár výsledkov, čo už prišli, máme jeden vyrovnaný osobný rekord, blahoželáme Vladovi KARELOVI zo Slovnaftu k vyrovnaniu osobného rekordu.
Už máme aj spútnú vázbu, že online súťaž pomáha strelcom vytvárať tlak, podobne ako na súťaži, pretože si uvedomujú zodpovednosť za výsledok a núti ich to trénovať. A to je presne to, čo by sme chceli touto súťažou dosiahnúť.
Miro | 20.10.2020 20:02
Po skončení kola úplne stačí
Košút Peter | 20.10.2020 13:12
Áno, výsledkové listiny treba zverejňovať až po skončení celého kola.
Rozina Vlado | 20.10.2020 09:05
Samozrejme stačí ak výsledky budú zverejnené po ukončení kola. Je to logické. Len ostáva veriť, že to pôjde pružnejšie ako u Skanakera. Zajtra končí štvrté kolo a on tam má ešte výsledky len z druhého. Vedel by som to pochopiť, keby mal 500 súťažiacich ale pri 50-tich je to brnkačka.
Košút Peter | 20.10.2020 13:07
Ja som našiel výsledky u Skanakera po 3 kole na tomto linku
https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vS1AwK59eN4E_Dx_joGMmpiU94SCnArtEzhT8rKJwg8Abaj6x8AYxpm8U5DnLCYCRE3tajF0J4bYqwA/pubhtml?gid=374554362&single=true
a majú tam už aj niektoré výsledky zo 4. kola.
Možno Peťo Mlynarčík to ešte nestihol aktualizovať v jeho diskusnej téme.
zov01 | 20.10.2020 15:35
Urobil si Peťovi dobrú službu. Pán boh zaplať aj za to málo :D
Peter Mlynarčík | 19.10.2020 10:52
dnes, v pondelok 19.10.2020 sa začína 1. kolo online ligy, zatiaľ je prihlásených 54 strelcov, z toho 15 puškárov a 39 pištoliarov.
Strieľať do súťaže môžte počas celého týždňa až do nedele 25.10.2020 a jeden výsledok z celého týždňa zašlite prosím najneskôr do pondelka 26.10.2020 do 9:00 emailom na vysledky@strelcom.sk a nezabudnite priložiť pdf súbor s výsledkom.
V priebehu súťaže sa môžu strelci ešte prihlasovať, výsledky sa im započítajú od kola v ktorom sa prihlásia do súťaže, najneskôr však do 15. novembra 2020.
Držíme palce všetkým, nech si vytvoríme osobné rekordy.
Miror 002 | 19.10.2020 19:41
Sú prihlásení aj zahraniční strelci? Pýtam sa preto, že som videl propozície v anglikánčine, tak reku aby slovač nezostala pozadku.
Peter Mlynarčík | 19.10.2020 20:16
Miror 002
Už sú prihlásení aj nejakí bratia česi a Andy McGee, toho neviem ako brať, či ako našinca alebo angličana. Už je nás 57.
Peter Mlynarčík | 17.10.2020 17:02
zatiaľ máme prihlásených 35 strelcov, z toho 4 puškári a 31 pištoliarov. Predpokladám, že nám budú postupne strelci pribúdať, prihlášky sa akceptujú až do 15. novembra, po tom termíne už nie.
Boris | 17.10.2020 12:58
Ak strieľam cez Scatt, tak aký čas mám sledovať, alebo čas môže byť ľubovoľný?
Peter Mlynarčík | 17.10.2020 14:36
Boris
Scatt môžeme považovať za elektronický terč, takže podľa pravidiel ISSF je čas na elektronický terč (teda aj Scatt) 75 minút na 60 rán a 50 minút na 40 rán, na papierový terč 90 minút, resp. 60 minút.
zov01 | 17.10.2020 15:09
To je nevýhoda scattu, lebo tí čo strieľajú na papierové terče, tak môžu strieľať aj 2 hodiny :) Alebo sa mýlim?
Marián Terifaj | 17.10.2020 18:16
1. Ak ide o úplne dobromyseľnú otázku, myslím, že môžem odpovedať aj namiesto organizátora - nie, na papierové terče sa nemôže strieľať dve hodiny, takíto strelci majú k dispozícii klasických 90 minút na 60 rán a 60 minút na 40 rán.
2. Ak ste len ďalší z radu, ktorí vidia všetkých ostatných okrem seba ako neschopných súťažiť čestne a podozrievajú ich a priori z úmyslu podvádzať pri každej vhodnej príležitosti, na to už, žiaľ, žiadnu slušnú odpoveď nemám :-)
Feror | 19.10.2020 08:45
Rada grátis: Nechajte radšej odpovedať organizátora. To že ste zo Spišskej neznamená, že...
Peter Mlynarčík | 19.10.2020 08:57
Feror
Marián nie zo Spišskej a jeho odpoveď môžem len potvrdiť.
Rozina Vlado | 19.10.2020 14:08
Nevadí, môže byť aj z Hajnačky, pokiaľ nie som organizátor, nevyjadrujem sa. Fero má pravdu :) lebo ak strieľam na papierové terče, tak to môžem strieľať aj 2 dni. Ale to nie je podstatné. Asertívne krídlo tu zastupuje niekto úúúplne iný.
Peter Mlynarčík | 16.10.2020 09:24
Možno sa viacerí čudujete, prečo je podmienkou započítania výsledku nutnosť zaslať pdf súbor s detailným výsledkom.
Výstupy v pdf súbormi sa vyžadujú preto, lebo sa budú zverejňovať spolu s výsledkami, takto bude mať každý možnosť sám seba porovnať so svojími "súpermi", alebo si pozrieť ako strieľajú tí najlepší, podobne ako je taká možnosť pri zverejňovaní výsledkov online z elektronických terčov.
Predpokladám, že to bude aj dostatočný dôvod, aby strelci nepodvádzali a posielali len výsledky, ktoré skutočne sami nastrieľali.
Je pravda, že sú aj tzv. tréningové tipy strelcov, že na tréningu strieľajú podstatne viac ako na súťaží, ale verím, že už len vedomie, že strieľajú na výsledok, im prinesie ten potrebný tlak podobný tomu, čo strelci zažívame na súťaži a pomôže im to napredovať.
Dodo | 16.10.2020 10:25
Tí čo majú scatt tak to majú trochu ťažšie. Požaduješ od nich len PDF a to im trochu zľahčuje situáciu, keby si požadoval komplet scatt výstup tak by si videl, koľkí si kadejako pomôžu, ale nebudem dávať návody. Kto strieľa do papierového terča, tak môže nejaký ten hodiť do koša a nastrieľať nový.
Ale všetko má svoje ale. Nakoniec príde reálne finále a tam im už nepomôže ani svätená voda. S tým nech rátajú všetci špekulanti. Na konci bič plieska a to bude iná hanba ak hviezda v postupovej súťaži skončí na dne tabuľky. Napokon takmer všetci strelci sa poznáme a vieme za tie roky kto koľko strieľa.
Peter Mlynarčík | 16.10.2020 10:38
Dodo
kto chce podvádzať bude, veď sa občas podvádza aj na reálnych súťažiach.
Presne ako bolo napísané, dnes nie je problém zistiť, kto koľko strieľa a urobiť si svoj názor.
Ak by online súťaž organizoval SSZ, vie do nej bez probléov zapojiť (t.j. zaplatiť) kluby, aby sa strieľalo najmä na klubových strelniciach, pod dozorom rozhodcu. No nie každý klub má vlastnú strelnicu, nie všetci strelci majú možnosť dochádzať niekam.
Online súťaže sú robené preto, aby sttrelci mali možnosť strieľať tam, kde majú možnosť.
Pitike | 16.10.2020 15:13
Tak ako Dodo píše. Vieme kto na Slovensku koľko strieľa. Zázraky sa nedejú, takže netreba z toho robiť drámu. Do budúcna by asi bolo treba viacej tých Scattov nakúpiť, lebo to je fakt dobrá mašina a hlavne sa ľahko spozná kto podvádza. Aj keď to samozrejme na Slovensku ozaj netreba :)
Peter Mlynarčík | 16.10.2020 08:51
Len pre informáciu, už sa začali prihlasovať strelci, už je vyše 20 prihlášok, jedna VzPu a zbytok pištoliari.
A to sa puškári stažujú, že pre nich nikto online ligu nerobí, takže puškári, nech sa páči využite príležitosť.
Musím povedať, že na Slovensku máme skvelých ľudí, len čo som zverejnil spustenie súťaže, tak som dostal niekoľko cenných pripomienok a vylepšení, aby som mohol vyrobiť spresnené propozície, ďalší priatelia mi pomáhajú s prekladom do cudzích jazykov, ktoré ja neovládam, ako napr. do maďarčiny.
Som potešený z Vašej aktivity a Vašich ponúk na pomoc priatelia.
Mates | 15.10.2020 19:34
No Peťo, klobúk dolu!
Fakt, podarilo sa Ti niečo, nad čím, podľa môjho subjektívneho názoru, na SSZ nikto ani len nepremýšľal...no mal by som si zadovážiť Scatt, alebo iný, Tebou popisovaný el.terč, aspoň na trénovanie (s mojou TAU)...
Peter Mlynarčík | 16.10.2020 09:16
Mates
liga sa dá strieľať aj na papierový terč, len sa musia terče naskenovať pomocou aplikácie TargetScan. Ale Scatt je užasný nástroj pre strelca, nie len ako "počítadlo" výsledkov ako je elektronický terč, ale aj dáva strelcovi spätnú väzbu na jeho prácu.
Marián Terifaj | 15.10.2020 17:09
Ja sa prvej časti nezúčastním, ale hláste sa, hláste, budem s napätím a potešením sledovať priebeh. Vďaka za túto príležitosť :-)
Laco | 15.10.2020 10:56
Ceny za 7.560 €. uf, tak to je iná sranda. Nechápem ako sa vám to podarilo zohnať. Ak zvážim, že zo sponzormi ste nejednal ako SSZ, ale ako bežný človek, tak potom si len predstavujem, že ako by to vyzeralo, keby ste mala za sebou celú členskú základňu a jednal v mene 3000 strelcov.
Tak toto si len slepý nevšimne. Viem, že je to akýsi predvolebný ťah, ktorým natrhnete... Ale nevadí. Aj tak si zaslúžite uznanie a obdiv. zaslúžite si byť voleným PP.
Držím palce a som presvedčený, že to bude bombastický úspech.
Peter Mlynarčík | 15.10.2020 12:24
Laco
ceny du súťaže poskytli moji obchodní partneri, ktorí si vedia zrátať, ako funguje reklama a propagácia. Pol roka budú ich produkty na očiach všetkým strelcom, takže radi načrú do peňaženky.
Súťaž som pripravoval už dlhšie, dojednával podmienky sponzorstva, Ale teraz asi nastal ten správny čas na jej spustenie, lebo si asi tak skoro nevystrelíme, tak nech máme motiváciu aspoň raz do týždňa vziať zbraň do ruky a streliť si.
Škoda len, že to neorganizuje priamo SSZ, mohlo s ato urobiť aj systémovo, zo zapojením klubov.
Košút Peter | 15.10.2020 10:26
Dobrý deň pán Mlynarčík,
no vidím že ste nelenili a spustili ste online ligu na Slovensku za čo máte moje veľké poďakovanie, uznanie a úctu, ste super človek ktorý nelení a pracuje nad rámec svojich povinností a prichádza s konkrétnymi riešeniami. Mne to tiež stále vŕtalo v hlave ako to spraviť tu u nás na Slovensku. Ja sa určite prihlásim a budem apelovať aj na našich strelcov v klube.
Ešte raz ĎAKUJEME ...
Maťo | 15.10.2020 09:47
Veľmi, veľmi, veľmi zaujímavá a veľkorysá záležitosť. Klobúk dole pán Mlynarčík. Ak to celé prebehne podľa týchto vašich predstáv, tak zaslúžite ďakovný list od ISSF. Keď som to čítal, normálne som bol dojatý. Vy ako bežný človek to dokážete a náš zväz nie? Je to smutné a zároveň veselé, niečo na spôsob "Zomrel kráľ, nech žije kráľ."
Neviem čo viac napísať ako veľké ďakujeme.
Mám otázku: Môžem strieľať 40 aj 60 rán?
Maťo | 15.10.2020 09:49
Prepáčte - som slepý - vidím, nesmiem strieľať aj aj. Musím si vybrať.
Zdravi rozum. | 14.10.2020 22:47
Či pána Mľynarčiku
To akože možem vihrac PARDINI vzduhovu pištoľu? Ta še idzem hnedkaj prihlašic. Ľem še mušim naučic totu apľikaciu Target Scan použivac, bo mi ľem papirene terče mame, žadnu eľektroniku. Šak vnuk mi scahne do mobiľu a nauči me jak s tim robic. To isto jednoducho s tym robic.
Tvuj Ander zos Košicoch
Peter Mlynarčík | 15.10.2020 09:17
Ander
nech sa páči, môžeš sa hlásiť aj hneď. Možno budeš prvý a dostaneš odo mňa knižku od Skanakera a certifikátom, že si prvý prihlásený do prvej online ligy čo sa robí na Slovensku.