16.september 2023 | Diskusia | Naspäť »
Málokto v SSZ si prečítal celé znenie Stanov SSZ (majú 21strán) a aj preto pán Ing. Vincent Kubík predkladá streleckej verejnosti svoju predstavu fungovania orgánov SSZ, ktorá je v nesúlade so Stanovami SSZ. Výkonný výbor prirovnáva parlamentu, odborné komisie vláde a predsedov odborných komisií vlade. Buď dlho nečítal najmä články 5, 15 a 16 Stanov SSZ, alebo ich proste ignoruje, ako sa žial stalo v SSZ zvykom.
Podla članku 5 Stanov SSZ máme v SSZ:
Parlament - Zjazd SSZ, ktorý zasadá každoročne a má najvyššiu právomoc v SSZ
Vladu - Výkonný výbor, ktorý má najvyššiu výkonnú pravomoc
Predsedu vlády/prezidenta - prezidenta SSZ, ktorýe zastupuje SSZ, podpisuje v jeho mene
Ministerstvá - odborné komisie, ktoré zriaďuje, ruší a riadi Výkonný výbor
Súdy - kontrolóra a volebnú komisiu, ktoré strážia dodržiavanie Stanov.
Pán Ing. Kubík má pravdu, že Stanovy SSZ neurčujú žiadne sankcie ani iné nástroje na vynútenie dodržiavania Stanov.
Pán Ing. Kubík má pravdu v tom, že naša vláda v SSZ, čiže Výkonný výbor sa dobrovolne vzdala výkonnej moci, odovzdala ju v rozpore so Stanovami SSZ prezidentovi SSZ aby sa mohla zbaviť zodpovednosti za riadenie SSZ.
Pán Kubík sa nás všetkých snaži presvedčiť že je to tak správne z jediného dôvodu, že neuznává autority a všetko vždy chcel riešiť sám, bez toho aby mu do toho niekto hovoril. A keďže spoluzakladal SSZ, vytvoril základ toho, že dnes je VV len bezmocná bábka a všetkú výkonnú moc má len prezident SSZ, ktorý si môže dovoliť beztrestne ignorovať aj rozhodnutia VV a nevykonať ich, viď prípad nenakúpenia Ascorov, aj keď o ICH nakúpení rozhodol VV a vyčlenil na to vlastné peniaze SSZ.
A pán Kubík nás všetkých neustále presviedča, že je to tak v poriadku a ignoruje to, čo je zakotvené v Stanovách, ktoré však boli od jeho spoluzakladatelských čias už zmenené.
Pravidlá diskusie od 1. 5. 2020:
Zapojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následne po prihlásení sa.
Rozina Vlado | 21.09.2023 11:59
Píšem tu málokedy, ale teraz som nemohol ostať bokom. Chcem poďakovať Vincovi za veľa vecí, ale tie teraz nechcem menovať, lebo niektorí by neprávom nesúhlasili, preto vyzdvihnem len nezvratný fakt:
Treba verejne priznať a poďakovať Vincovi za štýl akým tu komunikuje, čo píše a akým štýlom dáva do obehu vedomosti, ktoré si veru na stránkach SSZ vyhľadáte len veľmi ťažko, resp. vôbec. Každý pozorný čitateľ ocení jeho prínos pre stránky strelcom.sk
Ešte raz ďakujeme za všetko ;-)
Vlado
Marián Terifaj | 21.09.2023 15:25
Ja som len sviatočný strelec a v prostredí SSZ sa nevyznám, ale súhlasím s tým, čo Vlado napísal za dvojbodkou. Nedokážem posúdiť zakaždým obsah, ale oceňujem, že pán Kubík dokáže vecne reagovať, i keď dostáva "naložené". Hoci podľa viacerých právom... do toho však ja nevidím.
Redakcia www.strelcom.sk | 26.09.2023 13:36
Marián
pán Kubík má veľa plusov a niekoľko mínusov, ale jeho plusy určite vyvažujú jeho mínusy. Za normálnych okolností by mal jedno veľké mínus a to, že sa stará (aj keď bol člen VV) prakticky len o členov svojho klubu. Ale ako už on sám poznamenal, tým, že sa postará o svojich strelcov (myslené v systéme súťaží, pravidiel SSZ a pod.) tak sa zároveň stará aj o všetkých ostatných, lebo súťaže SSZ sú pre všetkých, nie len pre jeho členov.
Takže jeho toto menšie mínus sa zároveň mení na veľké plus, lebo pán Kubík sa vždy bil ako lev o svojich a staral sa o nich starostlivo ako kvôčka o kuriatka a asi ako jediný dokázal pre nich veľa vybojovať a tým zároveň aj pre nás všetkých. Za to mu patrí veľká vďaka a nie mu nakladať za zopár chybičiek krásy, ktoré má.
Dodo | 21.09.2023 15:34
Milý Marián, mám pocit, že si trochu zakomplexovaný, tak ťa z toho vyliečim :)
Vraj si len sviatočný strelec. To si kde nabral? 99 % členov SSZ sú len sviatočný strelci, ak to nazvem tvojim slovníkom. Si strelec a hotovo.
Vraj nedokážeš posúdiť obsah :) Myslíš si, že tí čo sa tu vyjadrujú to dokážu? Zase 99 % to nedokáže, preto sa vyjadrujú. Neberiem to, ako niečo zlé. Musia sa niekde vyjadrovať, keďže na stránke SSZ ten priestor nemajú, preto sme vďační Petrovi Mlynarčíkovi sviatočnému strelcovi, že nám to umožňuje.
Na záver, zase ja oceňujem tvoj príspevok, ktorý má hlavu a pätu. Inak povedané vieš o čom píšeš, čo sa o mnohých povedať nedá.
Želám ti veľa sviatočných chvíľ na našich strelniciach - DoDo.
Mlynarčík Peter | 18.09.2023 13:44
Aj keď je Vinco proti komisii seniorov (veď načo komisia, on sám vie najlepšie čo seniori potrebujú, ako sa bol vyjadril v jednom zo svojich príspevkov), ja osobne by som bol za to, aby komisia vznikla a úzko spolupracovala s klubom veteránov. Žial pomer seniorov na celkovom počte súťažiacich z roka na rok rastie (škoda v zmysle, že počet mladých klesá), stúpa ich počet a preto by bolo na čase, aby sa im v SSZ začala venovať pozornosť. Aby seniori neboli odkázaní na aktivitu a "nátlak" Vinca ale aby sa inštitucionálne začal ich problematike niekto venovať. Komisia seniorov by mala fungovať štandardne ako iné komisie SSZ, personalne by v nej mali byť zastúpené všetky odvetvia strelby, puška, pištol, broky, rozhodcovia, aby za na seniorov myslelo koncepčne, dlhodobo.
vkubik@azet.sk | 18.09.2023 15:16
Mám v klube cca 50 pretekárov a z nich cca 30 už štartovalo na súťažiach seniorov. Jedným z nich je aj predseda klubu veteránov. Stretávam sa s nimi cca 20 x v roku na rôznych súťažiach.
Žiadna komisia nemá toľko členov, od ktorých môžem získať poznatky o ich problémoch. A žiadna komisia nezasadá tak často v roku.
Pokiaľ vyriešim s všeobecnou platnosťou problémy mojich seniorov, vyriešil som vo všeobecnosti problémy všetkých seniorov. Individuálne roztopaše nedokáže vyriešiť nikto. A všetci majú aj svoje materské kluby. Tie majú prirodzenú povinnosť pomáhať svojim členom.
Mlynarčík Peter | 17.09.2023 13:40
Mne osobne v Stanovách SSZ chybajú protiváhy, ktoré by riešili "svojvôlu" vrcholových funkcionárov SSZ, ktorí sa rozhodnú niečo urobiť, resp. neurobiť. Už sme tu spomínali konkrétne veci, ktorými prezident a viceprezident oćividne poškodili SSZ, alebo niektorých konkrétnych členov, ale keďže Stanovy SSZ neumožňujú žiadnu sankciu vedia že si to môžu dovoliť.
Najviditelnejšie je to v prípade prezidenta SSZ, ktorý s odvoláním na to, že on osobne nesúhlasí s rozhodnutím VV a nevykoná (nepodpíše) ho ako štatutár SSZ, pretože vie že jeho odmietnutie je nepostihnutelné. Stanovy SSZ by takýto prípad riešiť automatickou sankciou straty funkcie prezidenta -štatutára SSZ, samozrejme ak by sa nejednalo o rozhodnutie porušujúce zákon. Samozrejme by Stanovy museli určiť postup, ako túto sankciu vykonať a hlavne ako postupovať keď prídeme o prezidenta - štatutára, kto ho dočasne nahradí do zvolenia nového prezidenta. Podobný postup by mal platiť aj na predsedov komisii.
Nikto nemôže nútiť vrcholových funkcionárov SSZ, aby vykonali rozhodnutie VV proti svojej vôli, ale taký človek nemá čo vo funkcii robiť a má byť vymenený za takého kto to ochotný urobiť je.
vkubik@azet.sk | 17.09.2023 13:54
Protiváha je jednoduchá. Už nikdy ho nevoliť. A nehovor stále o rozhodnutí VV, keď ide o individuálny podraz iba jedného člena VV. Všetko chceš skovať pod kolektívnu demokraciu, ktorú som riešil v inom príspevku. A neodbočuj stále na legislatívu, keď nezvratne ide o subjektívne zneužitie moci jedným človekom. Už sa začni vyjadrovať ako chlap.
Redakcia www.strelcom.sk | 17.09.2023 18:15
Vinco
Protiváha musí byť inštituciálne zakotvená v legislatíve, dala sa použiť podla potreby a hlavne aby fungovala ako prevencia. Nech každý vopred vie, že nerobiť ako je potrebné znamená aj to, že pôjde z kola von.
vkubik@azet.sk | 17.09.2023 19:47
Protiváha, legislatíva, prevencia. Stále dookola. Kým nebola kolektívna demokracia sťali mu hlavu a bol pokoj. Keď je niekto celospoločenská škodná, bezdôvodne, z roztopaše, svojvoľne, ubližuje ľuďom a hlavne mládeži a ďeťom, nikto za nim nezaplače.
Teraz v televízii riešia róma, ktorý k smrti ušlapal 2 ročné dieťa. Máš šťastie, že na východe žiadnych rómov nemáte. Pochopil by si. Žiadna legislatíva, žiadna prevencia, žiadna kolektívna demokracia. Keď je niekto škodná, treba sa ho zbaviť.
Kesan z Kesi | 17.09.2023 11:18
Veľmi dlho som si toto nechal dozrievať ale zase sa tu niečo rozvírilo a tak som neodolal. Vlani v septembri 2022 v Príbelciach na „seňóroch“ som mal debatu s redakčnou radou a Peter Mlynarčík mi je toho svedkom. Preberali sme všeličo možné a došlo aj tých nespokojných, ako je všetko zlé, nikto nič nerobí atd. Pred 3-4 rokmi som týchto ľudí vyzýval aby sa chytili rozumu ale hlavne práce, ktorá však asi smrdí ako to h.... ! V archívoch tejto stránky to určite ešte je.
Odporúčam na webe SSZ pozrieť si uznesenie volebného zjazdu 2021. Konkrétne v časti D – ukladá, bod. 3 , kde všetkým, opakujem VŠETKÝM členom SSZ ukladá podávať návrhy na zmeny. Máte možnosť vyjadriť svoju nespokojnosť – tak ju vyjadrite návrhom na vylepšenie. Takže panstvo prečítať s hlbokým porozumením textu a konečne začať robiť, keď sa už tým zvoleným nič robiť nechce. Nie iba na tomto fóre sem tam nejaké „šteky“ (nie kolíky k rajčinám). Za dva roky sa tejto povinnosti zhostil len Vinco Kubík, ten Vinco na ktorého sa na tomto fóre znieslo neskutočné množstvo kritiky a urážok.
P.S. Všetkých , ktorí sa hanbia za svoje meno či názory a vystupujú tu pod rôznymi „šifrovanými“ menami prosím, nereagujte na môj príspevok. Ďakujem...
Ľubo Babin z Bánova.
Mlynarčík Peter | 17.09.2023 13:20
Milý Kesan
Som rád, že si opäť nevydržal a prispel do diskusie.
Priznávam, aj ja som parkrát rozmýšlal poslať na SSZ konkrétne návrhy, ale odradilo ma Tebou spomínané uznesenie Zjazdu a jeho výklad, zjednodušene, AK chceš podať na VV nejaký návrh, tak musíš urobiť analýzu současného stav (bez dát ktoré SSZ nezverejňuje), potom predložiť detailný návrh vrátane personálneho a finančného zabezpečenia návrhu, inak nebude prijatý. Takže o čom Lubo snívaš?
Len raz som napísal na SSZ, kde som navrhoval zjednodušiť tieto nesplnitelné kritéria, zároveň som požiadal o informaciu ako sa plní ďalšie z uznesení spomínaného Zjazdu, vypracovanie a predloženie na pripomienkovanie strategie rozvoja SSZ, s termínom do 30.11.2021.
Požiadal som, aby SSZ zverejnil vzor takej žiadosti, aby sme vedeli vypracovať návrhy podla predstáv SSZ. Ale nikto zo SSZ mi na moje návrhy vôbec nereagoval, nedostal som žiadnu, ani zamietavú odpoveď, tak načo to mám robiť? Mám dosť svojej roboty na to, aby som strávil svoj čas na to, aby som krvopotne splnil všetky určené požiadavky na podanie návrhu a aby ma v SSZ ignorovali?
Keby má aspoň zahriakli spôsobom čuš keď hovorí šlachta , poddaní musia mlčať, tak pochopím, že som podal nevhodný návrh, ale totálna ignorancia?
vkubik@azet.sk | 17.09.2023 17:03
Peter prepáč, ale budeš dnes obeťou mojej dnešnej nudy.
Moji spolubývajúci zavárajú geniálne kombinácie feferóniek s kde čím. Kuchyňa je malá, nezmestím sa k nim, nemôžem im pomáhať. V mariáši na počítači vyhrávam až príliš veľa. Nebaví ma to. V politike nič nového. Okrem bitky medzi Stanom Hudákom a Jožom Maňom o nominácii ročníka 2002 nemajú o čom hovoriť.
Vždy absolútne presne vieš, čo sa nedá. Ako všetci v dnešnej dobe. Produkty kolektívnej demokracie. My starý (po 70-tke už nie si starší) máme iné návyky a iné postupy.
Pre teba problém skončil konštatovaním, že je po M SR (iný príspevok). Ja ak mám presvedčenie, že sa ľuďom ubližuje, nepoznám termín realizácie. Ak ma vyhodia dvermi, vrátim sa oknom, ak ma vyhodia oknom, vrátim sa komínom. Ak ma ľudia potrebujú, nepoznám hranice.
Dám ti radu, ako riešiť problémy v SSZ. Keď v roku 2022 nenominovali seniorov v LPi 40 poslal som PP, členom VV a všetkým členom krajských výborov môj príspevok k ĽPi 40 seniori. Nevedel som kto pôjde na XVI. zjazd. Niekto z nich to na zjazde otvorí. A zadarilo sa. Na M SR 2023 bola disciplína ĽPi 40 seniori. Existuje jediná cesta, neobmedzenú moc a schovávanie sa za legislatívu môže prevalcovať len ľudová moc.
Skús menej teoretizovať, meditovať a začni zmysluplne konať.
Kesan z Kesi | 17.09.2023 18:03
Trefné!!!!
Takéto niečo som chcel príspevkom povedať - nie až tak filozoficky. U nás v dedine boli takí, nedá sa , nemôže sa.... Keď som išiel kvôli strelcom za prednostom OcÚ alebo vedúcim správy majetku obce - moji spolužiaci zo ZDŠ. Ja mám také životné heslo: Keď sa dá, tak sa aj chce!
Ľubo Babin z Bánova
vkubik@azet.sk | 16.09.2023 18:53
Len tak mimochodom a z časti mimo tému.
O týždeň budú M SR v skeete. Adela Supeková a Ladislav Németh sú ročníky 2002 a sú nominovaní ako juniori. A nie je to úplne mimo tému o orgánoch SSZ. Broky majú vlastnú ŠTK a hlavne ich nedozoruje p. Maňo. Rešpektujú platnú medzinárodnú legislatívu. Všetko je o ľuďoch a nie o stanovách.
Mlynarčík Peter | 16.09.2023 19:26
Áno všetko je o ludoch. Stanovy sú potrebné vtedy, keď nie sú správni ludia na správnych miestach, inak ich nikto nepotrebuje k životu, podobné platí o zmluvách, sú potrebné až keď sa neplnia. Ale keď nie sú dobre napísané, neriešia problémy, ako keby ani neboli.
vkubik@azet.sk | 16.09.2023 21:32
Broky a gule. Rovnocenné strelecké odvetvia v našom SSZ. Jeden spoločný PP, jeden spoločný VV, ale 2 ŠTK, t. j. odborné komisie. Jedna pracuje pre strelcov a rešpektuje medzinárodnú federáciu a druhá nerešpektuje medzinárodnú federáciu a pracuje proti talentovanej mládeži. O bytí a nebytí strelcov rozhodujú odborné komisie, nie PP a VV.
Redakcia www.strelcom.sk | 17.09.2023 03:01
AK teda odborné komisie pracujú proti strelcom, kto je teda zodpovedný za to, že to tak môžu robiť? Kto má právomoc s tým niečo urobiť, prikazať komisii aby pracovala v prospech strelcov a mládeže? AK neposlúchnú, kto má právomoc vymeniť predsedu komisie? Kubík, Mlynarčík, či pán prezident, VV? Stále hovoríme o právomociach VV a Vinco stále tvrdohlavo len o komisiách. Proste VV má rozhodovať, prikazovať, určovať smer a komisie to vykonávať a nie naopak. To je podstatný rozdiel. Niečo nie je dobré, AK nejaký predseda komisie si robí čo chce. Ale tu by mal nastúpiť VV a usmerniť ho, prípadne pán prezident.
vkubik@azet.sk | 17.09.2023 11:53
Máš aj nemáš pravdu. Podľa môjho prieskumu ŠTK chcela konať správne. K protimládežníckemu rozhodnutiu ju donútil člen VV, viceprezident SSZ, dozorujúci činnosť ŠTK. Podľa teba je VV najvyšší orgán a nikto mu nemôže rozkazovať. Tento člen VV v rámci svojich legálnych a oficiálnych kompetencií hrubo zneužil svoje postavenie.
Upozornil som v predstihu PP na pripravované protimládežnícke rozhodnutie. Nekonal. Prečo vie iba on. A možno preto, že na to nemá podľa teba kompetencie. Je len podpisovač dokumentov.
Vidím jediné riešenie. Ty si hrdý východniar. Jeden východniar ublížil 4 mladým východniarov. Pripravil ich o 8 posunov smerom hore z pohľadu medailových umiestnení. Riešte si to tradične po východniarsky. Niečo ako Matovič a Kaliňák. Keď niekto nechápe niet inej cesty.
Mlynarčík Peter | 17.09.2023 13:02
Vinco
nie som Matovič alebo Kaliňák aby som sa s niekym mlátil. Najmä keď už je po MSR. Píšeš, že SSZ okradlo naších "juniorovi" o medaily, asi máš pravdu. Aj keď jeden "junior" to nám všetkým mužom pekne natrel, v olympijskej disciplíne, čo ho určite viac teší a určite si to viac cení ako keby vyhral medzi dvoma juniormi. Koneckoncov, vyhral, je Majster SR a čo? V stredisku, ktoré si vytvoril na neho kašlú ako na neperspektivneho, tak načo ten plač. Ale samozrejme, tento fakt nič nemení na tom, že mali byť nominovaní ako juniori, podobne ako to urobili brokári.
vkubik@azet.sk | 17.09.2023 14:44
Samozrejme som to myslel obrazne. Chcel som byť vtipný, ako iný člen VV, tiež východniar. A nebolo to určené tebe, ale Janovi, Jožovi a Stanovi, aby vedeli, kto ukrivdil ich deťom. Aby nemali ťažké srdce na ŠTK.
Pre teba je už po M SR. Pre teba jednorázová epizóda. Pre mňa trvalá hrozba, ktorá sa môže kedykoľvek opakovať, kým budú takýto ľudia medzi nami a budú pri moci. Môžu kedykoľvek v budúcnosti ublížiť komukoľvek. Svojvoľne a bezdôvodne.
Tebe stačí, že jeden z juniorov to pekne natrel mužom. O 1-4-6 bodov nie je pekne a pod 570 už vôbec nie je pekne. Čakal som najmenej 3-4 výsledky nad 570 a možno jeden aj nad 580. Ty si spokojný s medajlou a mňa, ako kedysi, keď sme so Štefanom a Ivanom budovali slovenskú reprezentáciu, zaujíma u perspektívnych pretekárov len ich odskok od svetovej špičky. Ty si spokojný a ja veľmi nespokojný s RPi 2x30. Ale máme konečne veľmi perspektívnu skupinu mladých pretekárov. Do ďalšej olympiády nás čaká ťažká práca, ale verím, že bude úspešná. Čo sa nepodarilo tebe, verím, že sa podarí niektorému z nich.
A stredisko, ktoré som vytvoril neriešim. Odkedy zomrel Štefan a Ivan odišiel do zahraničia naša spolupráca skončila. Moji ľudia nesmú ani trénovať na strediskovej strelnici.
Ale dám ti dobrú radu. Väčšina z perspektívnych pretekárov v RPi 3x20 je z východu. A z východu je aj predseda komisie riadenia reprezentácie SSZ. V rámci vašej východniarskej súdržnosti im určite rád a z vlatného presvedčenia poskytne ochotne a nezištne maximálnu pomoc. Aj on potrebuje aby SR malo reprezentáciu, inak sa stane prebytočný.
Mlynarčík Peter | 16.09.2023 17:29
Súčasný stav v SSZ je skutočne taký, že prezident SSZ môže podla vlastného uváženia čokolvek urobiť alebo neurobiť a VV nemá žiadnu páku ako ho donútiť niečo urobiť, aj keď VV rozhodne a uloží prezidentovi rozhodnutie vykonať (viď nákup Ascorov), alebo neurobiť (napr. nepodpísať nevýhodnú zmluvu s právničkou).
Stanovy SSZ s takým niečim nepočítajú. Jediná možnosť v Stanovách je odvolanie z funkcie Zjazdom SSZ. Samozrejme ešte sa dá využiť súdna cesta, ale to už je extrém.
Evidentne táto nedokonalosť Stanov SSZ nikomu nevadí a všetci tento stav tolerujeme a trpíme.
vkubik@azet.sk | 16.09.2023 14:40
Veľmi pekná téma na filozofickú úvahu.Ak ju majú čitatelia pochopiť musím ju veľmi zjednodušiť a využiť aplikácie na politické systémy.
V každom politickom systéme je oddelená zákonodarná moc od výkonnej moci. Orgány vykonávajúce zákonodarnú moc sú demokraticky volené. Orgány výkonnej moci by mali byť odborne zdatní profesionáli a sú menovaní.
Volená je Národná rada SR a u nás Výkonný výbor. Menovaní sú ministri a súbor ministrov sa volá Vláda SR. U nás sú menovaní predsedovia odborných komisií.
Orgány výkonnej moci v prípade potreby úpravy legislatívy spracovávajú návrhy a predkladajú ich na schválenie orgánom zákonodarnej moci. Prirodzenými sú aj iniciatívne návrhy členov zákonodarnej moci, ale aj iných oprávnených subjektov. Inak to nemôže byť ani v SSZ. Akurát že členovia nášho zákonodarného orgánu sú absolútne neiniciatívni a žiadne vlastné návrhy nemajú.
Pri spracovaní prvotiny našich stanov, aj keď ich robili členovia nášho SSZ, ktorí boli právnici. nemohli predvídať všetko. Nie je v nich rozpracované postavenie odborných komisií. Normotvorná aj výkonná moc sa stotožnila v jednom orgáne. Keď hovorím o tom, ako by to malo byť neporušujem stanovy ale upozorňujem na ich neaktuálnosť a potrebu ich aktualizácie a novelizácie.
Ale celá legislatíva sa neustále vyvíja a preto má Národná rada SR toľko práce. A rovnako musíme postupovať aj v SSZ.
Peter vo svojom úvode použil pojem predseda vlády, vláda aj pojem ministerstvá. Každému subjektu prisúdil inú úroveň riadenia v SSZ. Opomenul však jednu skutočnosť. Ak z vlády odčlením ministerstvá (všetkých ministrov) ostane mi jediný človek, premiér, t. j. predseda vlády. Ten je podľa neho podpisovač dokumentov. A z vlády, čo sa podľa Petra prirovnáva k VV ostala prázdna množina, t.j. vzduchoprázdno.
Nechápem, prečo 33 rokov naše politické spetrum tvrdo bojuje o funkciu podpisovača dokumentov, ako nazýva premiéra p. Mlynarčík. A úplne som zmenil názor na pp. Mečiara, Dzurindu, Radičovú, Fica, Pelegríniho, Matoviča, Hegera a ďalších, ktorý nechcú ovládať najvyšší volený orgán (NR SR = VV SSZ) ale stačia im menované orgány a podpisovanie dokumentov. Ale Peter Vám to možno vysvetlí.
Mlynarčík Peter | 16.09.2023 16:50
Na Vincovom príspevku je vidno, že už dávno nečítal Stanovy SSZ a ostal myslou v minulom tisícročí, keď SSZ spoluzakládal. Paradoxne upozorňuje na zmenené pomery a potrebu inovovať Stanovy.
AK by si prečítal aktuálne znenie Stanov SSZ, zistil by následovné:
Parlament SSZ je Zjazd, ktorý je volený, najprv kluby zvolia svojho delegáta (poslanca), kluboví delegáti volia na krajskej konferencii delegátov (poslancov) Zjazdu. Dovolím si pripomenúť, že nie len Volebného ale aj každoročného Zjazdu, ajj keď v prípade každoročníého Zjazdu sa tento postup ignoruje, čím sa porušujú Stanovy SSZ a každý každoročný zjazd za posledné roky by mal byť vyhlásený za právne neplatný a všetky rozhodnutia za nulitné. Ale v SSZ sa posledné roky porušovanie Stanov SSZ stalo bežnou praxou a evidentne nikomu okrem mňa to nevadí, ani kontrolórke SSZ. Tento fakt Vinco vyslovne prehliada.
Na Volebnom Zjazde delegáti (poslanci) volia našu vládu, čiže VV a prezidenta, v tomto Vinco skresluje.
VV (vláda SSZ) má v Stanovách SSZ velmi silné postavenie, na rozdiel od prezidenta (premiéra), ktorý má podla Stanov naozaj len funkcij podpisovača. Takže Vinco nám popisuje skutočný stav, ja popisujem stav zakotvený v Stanovách SSZ a odporúčam Vincovi pred ďalšou debatou si naštudovať aktuálne znenie Stanov.
V ďalšom co vela tvrdeniach s Vincom súhlasím. VV sa dobrovolne vzdal svojích maximálnych právomocí v prospech prezidenta ( v rozpore so Stanovami SSZ). Členovia SSZ sú navonok neiniciatívní, nejakú akrivitu môžeme pozorovať možno len u jediného šlachtica v radoch SSZ. Vinco poprosím skús trošku kratšie príspevky, nech sa čitatelia nestratia, ja to skúsim tiež.
V dalších príspevkoch by som načrtol ako by sa to dalo zmeniť. Možno vás to bude zaujímať.