3.október 2023 | Diskusia | Naspäť »
Určite každý z nás by privítal, keby sme mali veľkú zväzovú strelnicu.
Keďže SSZ nejako neposkytuje informácie, touto cestou by sme len chceli zverejniť reláciu na RTVS, ktorá bola venovaná športovej streľbe.
V relácii boli za SSZ pán prezident Benca a pán viceprezident Gonci.
Reláciu zverejňujeme pre tých, čo ju nevideli a určite nie je zverejňovaná za účelom, aby sa tu začalo nadávať, len informácia v akom stave je výstavba novej strelnice, keďže takú informáciu nemáme od SSZ.
Relácia má takmer 28 minút, konkrétne o strelnici sa bavia zhruba od 13 minúty, ak by vás nezaujímali aj iné informácie o streľbe.
V RTVS bola ďalšia diskusia k streľbe
Myslíte si, že by sa mal projekt strelnice Trnava zminimalizovať v podstate len na strelnicu a nevyhnutné zázemie, aby bola výstavba reálnejšia ako pri terajšom projekte za takmer 60 miliónov eur?
Pravidlá diskusie od 1. 5. 2020:
Zapojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následne po prihlásení sa.
Redakcia www.strelcom.sk | 13.02.2024 10:53
Včera bola v RTVS diskusia o streľbe, znovu sa dotkli aj strelnice v Trnave. Takže ďalšia akrtulizácia plánov, môžeme dúfať v strelnicu v roku 2030.
Link na reláciu pridaný na konci popisu tejto témy
vkubik@azet.sk | 13.02.2024 11:57
Pozeral som včera celú reláciu. Všetko sa nieslo v duchu postavenia len brokovej strelnice. A pri nedostatku peňazí je to úplne isté. Bude sa stavať na etapy a žiaľ stihne sa len broková.
Guličkárov môže zachrániť len odkúpenie, rekonštrukcia, prípadne dostavba Príbeliec.
Vinco Kubík
Mlynarčík Peter | 13.02.2024 17:41
Vinco
Dosť vynimočne s Tebou súhlasím v oboch bodoch. Brokári si za úspechy a schopnosť si na chod strelnice zaslúžia. Guličkári také úspechy už dávno nemali, takže jediná šanca je lacno odkúpiť existujúcu strelnicu a zrevitalizovať ju. Polohou asi Príbelce alebo Domaniža. Konečne by si už všetkým strelcom mohol vysvetliť prečo práve Príbelce, nech to pochopia. Celé roky si bez vysvetlenia pretláčal Príbelce, tak vznikla fâma, že máš na tom osobný záujem a prospech. Takže prosím vysvetlí všetkým ako to vlastne s Príbelcami je, nech všetci na faktoch pochopia, že len to je cesta a nie ilúzie za 54 miliónov.
vkubik@azet.sk | 13.02.2024 19:21
Nemám žiadny preferenčný rozdiel medzi Domanižou a Príbelcami. V Domaniži prebieha bližšie výstavba rodinných domov pri strelnici. Už nám z týchto dôvodov zavreli viaceré strelnice. A v tom vidím perspektívne riziko. V Príbelciach nad kostolom nikto stavať nebude. Je tam dostatok lepších pozemkov.
Príbelce kompletne patria Portašíkovcom. Žiadne tajomstvo. A radi by ju predali.
A môj sen o revitalizácii a dostavbe? Prezradím na etapy.
Dať do poriadku budovu. Nebudem detailizovať. Ale hlavne dorobiť sociálne zariadenia na úrovni štandardu 21 storočia. Vyrábajú sa hotové oblúkové jadrá, stačí vyriešiť pripojenie na vodu a odpad. V hornej zasadačke dorobiť ďalšie 4 izby. Mohlo by vzniknúť cca 40 slušných ubytovaní. A pristaviť pred jedáleň terasu, ako je na Wolkrovej.
Na kancovej strelnici dorobiť 2 rychlopalné stavy a zároveň do cca 10 stavov na ľubovoľnú pištoľ. Budova sa trošku dorobí a pri ascoroch variabilné umiestnenie terčov na 25 aj 50 metrov tiež nie je problém. Vyrieši sa kapacitný problém 25 m aj 50 m. Aj na starej pištoľovej strelnici sa dá pridať 2 + 2 stavy. A nebude to veľa stáť.
A finančne náročnejší sen. Pristaviť 10 puškových - finálových stavov s vyvýšeným priestorom pre divákov. Niečo ako v Plzni. Vedľa jedálne, kde sa parkuje. Prístavbu postaviť na pilieroch, vznikne dole priestor 60 x 15 metrov. Vzduchovková strelnica alebo ďalší parking. Ale zimné využívanie strelnice by vyžadovalo kúrenie pre celý objekt, t. j. aj do izieb, atď. A to už je drahá roztopaš pre 2 - 3 preteky v roku. A keď odíde ľubovoľná pištoľ z 50 m strelnice na kancovú strelnicu, tých 30 stavov by mohlo na domáce súťaže stačiť.
Detaili sa budú riešiť podľa individuálnych predstáv.
Vinco Kubík
Mlynarčík Peter | 13.02.2024 20:39
Vinco
Vďaka za konkrétnejšiu diskusiu. Z popisu sa dosť strácam aj já, aj keď sme už o tom dosť diskutovali.
AK by si to trochu "vizializoval", aby si ludia vedeli "prefstaviť" čo vlastne navrhuješ, tzn. len zhrnúť ako to vyzerá teraz a ako by to vyzeralo po prestavbe, či dostavbe.
Ty to máš v hlave, ale ostatní nie, takže trpezlivejšie vysvetlovať. Aj to bol jeden z dôvodov prečo si neuspel s Pribelcami, "neukázal" si ludom, čo im vlastne ponúkaš. A určite by ludom pomohlo, Ak by si dal orientačný odhad nákladov, aby ludia videli, či hovoriš o 54 milionoch alebo o dvoch, tak by myšlienku lahšie prijali. Určite sú medzi čitatelmi aj budúci členovia VV, možno ich Tvoja myšlienka osloví.
vkubik@azet.sk | 13.02.2024 22:14
Peter, žiaľ ťa nerozumiem. V čom sa strácaš? Čo mám trpezlivejšie vysvetlovať?
Domaniža je strelnica pri Považskej Bystrici. Príbelce pri Veľkom Krtíši. Obidve majú 40 rokov. Boli postavené ako branno-športové areály. Majú určité ubytovacie kapacity a spoločné kúpelne a WC. Ako vyzerajú hotelové sociálne zariedenia v 21 storočí ti nebudem opisovať. Obidve strelnice 40 rokov chátrajú. Dať do poriadku budovu znamená niečo podobné, ako prerobiť veľa petržalských bytov. A terasu na Wolkrovej vedľa bufetu si pozri na budove SSZ v Bratislave.
Portašíkovci sú Jano, Vlado a Vlado. Dedo, syn a vnuk. Všetci strieľajú.
Kostol v Príbelciach je asi iba jeden. Keď ideš hore na strelnicu je po pravej ruke.
Kancová strelnica je ten trávnik cez ktorý chodíš z 50 m strelnice na 25 m strelnicu. Poza budovu kancovej strelnice je zarastený chodník, ktorý sa nepoužíva. Budovu kancovej strelnice treba dať do stavu ako polovica starej pištolovej strelnice. Dobudovať val, bočné ploty, záchytné steny a závesné terčové zariadenie na ascory na 25 a 50 m.
Finálovú halu na 50 metrovej strelnici si pozri v Plzni. Nebol som tam asi 20 rokov, ale určite stojí. Ale ako som povedal, vieme bez nej žiť.
Spočítať si stavy po prestavbe si dokážeš aj sám.
Odhadnúť náklady nedokážem, ale voči 54 mil. je to smiešna suma. Možno 2 - 5 mil. euro. A bez finálovej haly na 50 m len polovičná.
Pozdravujem, Vinco Kubík.
Mlynarčík Peter | 14.02.2024 08:23
Vinco
Stále presadzuješ kúpu strelnice za zväzové peniaze, teda peniaze všetkých členov. Nie každý z nich Príbelce pozná. Takže ja nepotrebujem aby si to vysvetlil mne, ale všetkým, ktori čítajú túto diskusiu. Možno budúci členovia VV. Ty to máš v hlave, ale je potrebné o zmysluplnosti tento myšlienky presvedčiť všetkých, takže len tlmočím ICH výhrady k pochopeniu tvojej myšlienky.
Ľubo-Pre | 27.11.2023 09:36
Dobre by bolo, keby zväzová strelnica bola v Kútoch, aby to východniari mali bližšie.
Zdravi rozum. | 27.11.2023 21:17
Čuj Ľubo
Bars mudro hutoriš. Šak šicke vihodňare už vof totim Prešpurku, ta do kutoch im bližešej jak do Košicoch. Šak už do Prešpurku pošla druha Diana zos vihodu, majsamperši tota zos margecanoch a teraski zos Prešova.
Ta naj im zrobja štreľnicu bližejšej, vof kutoch.
Tvuj Ander zos Košicoch
Zdravi rozum. | 04.10.2023 10:55
Čujce šicke
Jak košičan še mušim zastac našoho jožeka. Chto zos Slovenska bul dakedy vihlašeni za najlepšom štreľec na švece a to hnedkaj dvarazi? Majstroch šveta aj oľimpicskich medailištoch mame jak maku, bi šme mohli rozdavac inim žvežom, te bi to hnec na tim ziskaľi kopec peňežoch, ňe jak mi.
Fto bul na žjazdze, zna, že tota polhodzina bula jak pejc minuti. No a jožek je politik, ta u neho normaľne že nam šickim precahuje medove metuzi popod noš. To ne on glupi, že šlubi co nemože spolnic, to mi glupe že verime. Ľem zoberce chto už dvacecpejc roki štavia štreľnicu, aľe jožek to neni. No včuleki še budze menic vlada, možna budze taka že naš jožek zas budze hibac eurami vof šporce, nabuduce neprihodzi ľem miľion a pul ale možna dvacec, tricec. No kec tu budzece na neho šicke kidac, ta nam da co? Takoj velkoj guľovoj.
Chto čekal že jožek za 3 roki poštavi štreľnicu, naj sľuboval co šľuboval, ta najinvi. Jar to berem tak, že Trnava dala požemek, kec vimenime prezidenta, možna za jožeka z vihodu, zrobime meňšoj projekt na štreľnicu, za 20 miľioni, ta za štiri roki aj postavime, ked jožek zožene euri. A chto može zohnac za novoj vladi, kec ňe un?
Vaš Ander zos Košicoch
Maťo | 04.10.2023 19:22
Ander, to je všetko len humor od prvej po poslednú vetu. Ah si to myslel ako humor, vydarilo sa ti to.
Zdravi rozum. | 04.10.2023 21:22
Čuj Maťo
Čom humor? Šak zos Košicoch dvome viceprežidenci, obidvome Jožekove. Rosdzel medzi nima ľem vof tim, že jednomu Vinco nezna prisc na meno a druhoj hvaľi do neba. Perši ničeho na žježdze nikemu nič nešľubil no aj tak mal najvecej hlasoj, druhi nam šľubil modro zos neba a tiž vof vikonim viboru.
Čom nadavace na jednoho jožeka kec ho aj Vinco hvaľi. Co un mohnul zrobic vo vladze ked ho Šulik višmaril z miništerstva aj zos fondu športa? Ešci jeho dzeň pridze a šickim na ukaže jak še to má robic. Treba ho zvoľic za prežidenta a budze vibavovac peňeži jak Šatan pre hokejistoch. Vitrimme ešci mešac, potim nam to jožek ukaže.
Tvuj Ander zos Košicoch
Dodo | 05.10.2023 13:06
Najprv bude musieť Gonci ukázať čo vie ešte pred zjazdom, lebo už mu na tie lacné 30 minútové reči čo trvajú 5 minút nikto neskočí. Akcia 30 minút za 5 už skončila. Sľubov a ozaj ako sa dolu píše lacných sľubov tu bolo viac ako veľa od viacerých členov VV.
Stačilo!
Často sa tu nadáva na Taročku. Ja tiež, nie som svätý. Ak však porovnám čo robí Taročka a čo robí Gonci, tak mi z toho vychádza, že na Taročku nemáme právo nadávať. Môžeme mu ďakovať za jeho robotu. Viem Vinco si Taročku nemá začo vážiť. (A verte mi, Taročka váži viac ako Gonci). Vinco si váži Gonciho, ale zase tak ako píše niekto nižšie. Pre budúcnosť SSZ nepotrebujeme klásť vence ľuďom, ktorých možno prirovnať k pamätníkom padlých hrdinov v 1. svetovej vojne. (Páči sa mi to prirovnanie).
Keď som sa už rozohnil, tak láskavo odkaz pre Vinca a podobným:
Nepleťte sem politiku. Nechajte si ju do krčmy! Tam môžete obhajovať svoje nezmysly.
vkubik@azet.sk | 05.10.2023 13:37
Politiku sem zatiahol Lubo-Pre. Ja som len reagoval.
Pitike | 03.10.2023 17:34
Doteraz som si myslel, že celkom slušne rozumiem Slovensky. Po vypočutí Benciho a Genciho už o tom pochybujem.
Spýtam sa čitateľov tohto webu:
Za 25 rokov sa strelnica v Trnave nepostavila a nepostaví sa ešte aspoň ďalších 25 rokov? Načo tam pozvali týchto dvoch velikánov zväzu. Benciho lebo je PP, ale ten "lacný" Jožko tam čo robil a čo chcel povedať? Vie na to odpovedať niekto?
Mlynarčík Peter | 03.10.2023 20:09
Pitike
Presne takej reakcie sme sa obávali pri tejto téme. Nech bude prezidentom SSZ ktokoľvek, nebude to mať s výstavbou strelnice ľahké. Všetci vieme, že takto megalomanský postavený projekt je nereálny, už len minimálne pre 30% spolúčasť SSZ To aj pekne zhodnotil pán Gonci. Súhlasím s Vincom, že pán viceprezident Jozef Gonci je športová kapacita, že aj vďaka nemu sa začalo o streľbe hovoriť s verejnosťou vnímať. Je smutné, že ho tak v rámci SSZ nevníma každý. Ale každý má právo na názor a na jeho vyjadrenie, preto vznikol aj tento web.
Nám nezainteresovaným sa možno zdá, že sa v otázke výstavby strelnice nič nerobí, asi nemáme dostatok informácií na posúdenie, či sľuby, ktoré nám všetkým pán Jozef Gonci dal na volebnom zjazde plní a či je vôbec reálne ich splniť tak ako ich sľúbil. Ale podľa môjho názoru v relácii vystupoval celkom fundovane, dokonca sa aj kriticky vyjadril k finančnej náročnosti projektu a to si málokto v SSZ dovolí a to ešte verejne.
Čo by sme tam povedali my, ak by sme boli na jeho mieste?
vkubik@azet.sk | 03.10.2023 18:30
Tri roky som na týchto stránkach decentný a korektný. Až do dnes.
Pitike, si primitív a strelecký analfabet. Jožka Gonciho si váži celý strelecký svet. Dokázal zlomiť nevšímavosť voči nášmu športu u najširšej slovenskej športovej verejnosti, športových aj štátnych orgánov. V jeho šlapajách idú Barteková, Štefečeková a ďaľší. Ale to taký tupec, ako nezvratne si, nikdy nemôže pochopiť.
Otakar | 04.10.2023 09:32
Vážený pán Kubík. Zrejme ani netušíte, komu sa hovorilo v minulosti Lacný Jožko. Viem, na etikete Becherovky to nepíšu. V minulosti to bol človek, že predával ihly, gorálky, cverny za veľmi nízke ceny. Preto ten názov - pomenovanie "lacný". Možno Pitike o tom tiež nevie a možno áno. Nie je to podstatné. Podstatné je to, že Gonci prišiel na zjazd a ponúkol veľmi veľa a veľmi lacných rečí, nič viac. Prišiel s tým, že bude hovoriť len krátko, lebo každý kandidát mal na svoju reč 5 minút. Krátko znamenalo pol hodina veľmi lacných rečí, takže Pitike to trafil na X,9.
Pán Kubík, vraj sa tu snažíte biť decentný. Pousmial by som sa a nebudem vás urážať. Načo?
vkubik@azet.sk | 04.10.2023 11:45
p. Otakar, je veľmi pravdepodobné, že ma fyzicky nepoznáte. Len tak informatívne, v streleckom športe pracujem "zadarmo" 54 rokov a som na väčšine väčších streleckých podujatí. Keby ste tam chodili vedeli by ste že komunikujete so starším človekom.
Som už naozaj dosť starý. Zažil som drotárov, sklenárov s drevenými krosnami na chrbtoch. A zažil som aj lacných Jožkov. Tí nosili svoju "firmu" vpredu na bruchu. Neboli sociálne dávky a z niečoho museli žiť.
Každý šport má svoje osobnosti, legendy, národných športových hrdinov. U nás a pre mňa je to Jožko Gonci. Nespochybňujem úspechy brokárov. Ale Jožko bol prvý.
Keby niekto u vodného slalomu pomenoval Martikána, v plávaní Moravcovú, v lyžovaní Zuzulovú alebo v cyklistke Sagana (atď.) "lacný Jožko", bol by doživotne vylúčený zo športového zväzu. U nás, na týchto anonymných stránkach, sa ho ešte aj zastávajú.
Werner | 04.10.2023 12:41
:) aby som aj ja po dlhej chvíli prilial oleja do ohňa, tak neviem o tom, žeby Martikán, Moravcová či Sagan na ich zjazdoch sa snažili opiť ľudí Jožkom, teda. pardon rožkom :)
vkubik@azet.sk | 04.10.2023 13:13
Súsme byť trošku realisti. Za politického vedenia, ktoré sme tu tri a pol roka mali, sa v tejto krajine nepostavilo vôbec nič. Snáď okrem májov, ktoré na 1. mája postavili chlapci dievčatám v obciach, v ktorých si vážia slovenské tradície.
Ľubo-Pre | 04.10.2023 14:38
Presne tak, buďme trochu realisti.
Za posledné 3 roky sa tu nepostavilo nič, lebo nás tlačil k zemi Covid a po ňom vojna.
Pred tým obdobím sa niektoré skupiny obhadzovali peniazmi, ale bokom sa neodložili nič, lebo ak sedí žaba na prameni, tak...
Buďme realisti a povedzme si otvorene, že tí ľudia vyššie spomínaní sú pre budúcnosť strelectva a SSZ takí užitoční, ako sú pamätníky na počesť hrdinov 1. svetovej vojny. Uctievame ich, vážime si ich, ale mladá generácia nevie čo bolo SNP, nie to ešte 1. sv. vojna :)
Buďme realisti, pokiaľ budú delegáti voliť tak, ako v Nitre a pokiaľ ich budú opíjať rožkom tak ako... Tak nikdy nepostavíme ani kolotočovú strelnicu na ktorej sa dá vystreliť papierová ruža.
Tak teraz buďme realisti a na zjazd delegujme ľudí, ktorí majú čo povedať do budúcnosti, nie do minulosti. Potom tu nebudú takéto diskusie.
Mlynarčík Peter | 05.10.2023 07:43
Milý Ľubo-Pre
Vinco nám dal jasnú odpoveď vyjadrenú pred rokmi slovami spoľahlivosť a kontinuita. Všetci starší hovoria, že sú unavení a že by boli radi, keby ich vystriedali mladší a "zodpovednosť" im nedá aby sa donekonečna obetovali a neuvolnili dobrovoľne svoju pozíciu. Je pravda, že niektoré kluby skončenim predsedu možno zaniknú, ale to je prirodzený stav, životný cyklus, staré končí nove ožíva, tak je tomu v SSZ. Rozumný predseda si vychoval nástupcu a pustil ho ku kormidlu, skôr ako to nástupcu neprestalo baviť a demotivovaný neskončil so streľbou. Pozrime sa na demografický stav v SSZ, takmer všetci mladí po skončení aktívnej kariéry odišli, lebo sa im nepačili pomery a už nemali trpezlivosť čakať na to, kedy už konečne generácia otcov zakladateľov bude už naozaj taká stara a nevladna, že už to naozaj budú musieť pustiť, nie len to donekonečna hovoriť, ako by to radi urobili. Pritom by stačilo dať dostatočne dopredu vedieť v klube, že definitívne skončia o rok, či dva, v konkretny termín a že keď sa nenájde ich nástupca, tak klub skončí. A takmer určite sa nájde ak budú chcieť aby klub fungoval ďalej. Sám Vinco je toho živým príkladom, v klube má dosť ľudí, ktorým by mohol odovzdať nástupníctvo, ale neurobí to. V skutočnosti sa všetci asi boja, žeby sa cítili nepotrebni, že nástupcovia by to robili inak, že oni by s tým nesúhlasili, to je celé.
vkubik@azet.sk | 04.10.2023 15:44
Skúsim reagovať.
"Pred týmto obdobím" sme splácali dlhy a znižovali zadĺženosť SR. Vytvorené zdroje sa používali v prospech SR a nebolo sa čím obhadzovať, ani čo kradnúť.
Štátny rozpočet začína a končí o pol noci na silvestra. Nič sa nedá odkladať bokom. Hovorí sa tomu fiskálny rok. Keď niekto uveril ohlupovaniu národa "nechali nám prázdnu špajzu", je mi ho ľúto. Špajza je každý rok na silvestra o polnoci prázdna. Je však pravdou, že tí poslední nám nechali o 20 mld. vyšší štátny dlh. Dúfam, že to nová vláda jednoznačne vyčísli.
Na covid sme premrhali cca 1 mld. euro a zbytočne zomreli tisíce ľudí. Mohli sme mať strelnicu na každej dedine.
O žiadnej vojne na Slovensku neviem. A neopustil som územie Slovenska ani na minútu. Neviem, že by bol dôvod vynaložiť čo i len 1 cent na akúkoľvek vojnu na Slovensku. Tiež sme mohli postaviť kopu strelníc.
A k voľbám. Delegáti zjazdu sú volení v kluboch a na krajských konferenciách. Kandidáti na PP a členov VV sú volení v kluboch a na krajských konferenciách. A PP a členovia VV sú volení na Zjazde SSZ demokraticky zvolenými delegátmi. Nič čistejšie a demokratickejšie si neviem predstaviť.
Chyba podľa Ľuba-Pre je asi v tom, že na zjazd chodia väčšinou predsedovia klubov, ktorí sa po celý rok a celé volebné obdobie nezištne starajú o svoje kluby a členov týchto klubov. Podľa neho by tam asi mali chodiť strelci z kolotočových strelníc. Ale "kolotočových odborníkov" sme tu mali v politike tri a pol roka. V SSZ si ich neželám.
Snáď len keby sa z "kolotočových strelcov" stali predsedovia klubov, celé volebné obdobie by sa nezištne starali o kluby a ich členov a následne by zaslúžene boli zvolení za delegátov zjazdu SSZ.
Sme už starí a unavení, radi im to odovzdáme. Ale je to zodpovedná a ťažká robota. A zadarmo. A ako kolotočovým strelcom smrdí robota, to už tu viac krát povedal Ľubo Babin.