30.máj 2025 | Diskusia | Naspäť »
Aj keď termín na podanie kandidatúry uplynul dňa 28.5.2025, vraj sa čaká, či ešte nejaké návrhy neprídu poštou.
Takže predpokladáme, že oficálny zoznam sa dozvieme až priamo na Volebnom zjazde, možno chvíľu predtým v informačnom systéme športu. Súhlas s kandidatúrou vraj stačí predložiť až priamo na Volebnom zjazde, tak o všetkom sa naozaj dozvieme a o všetkom sa rozhodne o necelý mesiac na Volebnom zjazde.
Spustili sme možnosť notifikácie nových príspevkov v diskusii, ak máte záujem dostávať takéto notifikácie, napíšte si o to na strelci@strelcom.sk Do textu emailu napíšte čokoľvek, kľudne aj │┌┐┘├┤┬┴┼║╓╔╠╥╬╩┬┴═┼┴├┐┘├┤┬┴┼║╓╔╠╥╬╩┬┴═┼┴├│┌┐┘├┤┬┴┼║╓╔╠╥╬╩┬┴═┼┴├│┌┐┘├┤┬┴┼║╓╔╠╥╬╩┬┴═┼┴├│┌
Zo súčasných piatich členov VV majú odvahu a guráž sa znovu uchádzať štyria členovia VV SSZ, ku cti slúži pánovi Ing, Erikovi Kováčovi, že už asi nekandiduje znova, po tom ako nám všetkým ukázal ako sa to nemá robiť, naozaj si tým šplhol, na rozdiel od všetkých ostatných členov VV SSZ.
Zatiaľ teda vieme o nasledovných kandidátov na členov VV z návrhov Krajských konferencií a návrhov klubov:
Bohunický Ján
Bolek Martin
Buberník Peter
Buberník Štefan
Fajkus Pavel
Jahvodková Švecová Ivana
Maňo Jozef
Mazan Marek
Medveď Ján
Mlynarčík Peter
Nagy Peter
Rozina Vladimír
Šindlerová Ingrid
Taročka Daniel
Záchenský Pavol † (žiaľ pán Záchenský už na Zjazd nepríde, RIP)
Oslovíme každého z kandidátov a dáme mu priestor na prezentáciu, uvidíme koľkí z nich ju využijú. 15 kandidátov do VV (ak teda poštou ešte nepribudnú nejakí iní) to tu ešte asi nebolo, bude na zjazde z čoho vyberať.
A možno podľa ochoty odpovedať a kvality odpovedí možno pomôžeme delegátov aj na základe čoho si vyberať.
Ak sa chcete opýtať niektorého konkrétneho kandidáta, uveďte prosím vždy pri Vašej otázke koho konkrétneho sa pýtate.
Pre aktuálnych členov VV by určite mala padnúť otázka, čo z ich plánov sa im podarilo za 4 roky presadiť a čo nie a prečo. A samozrejme otázka pre všetkých, čo by ste v najbližšom volebnom období chceli dosiahnuť (presadiť) a ktorá oblasť SSZ (komisia...) by mala patriť do Vašej zodpovednosti, v čom sa cítite byť odborníkom.
Mala by byť prezentácia kandidátov do volieb a možnosť klásť im otázky povinná (na webe SSZ)?
Pravidlá diskusie od 1. 5. 2020:
Zapojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následne po prihlásení sa.
DanTe | 09.06.2025 14:50
Pán občan, podľa vašich príspevkov ste evidentne dobre informovaný z prostredia vykoneho vyboru, takže ste možno člen vykoneho vyboru, ktorý asi nemá rád pána Taročku. Čo keby ste sa radšej dohodli a spolu predstavili nejaký projekt, myšlienku na rozvoj streľby a ukázali nám všetkým, že sa dá aj spolupracovať? Pán Taročka vraj má bomba projekt, tak si spolu sadnite a predstavte nám ho spolu, aby sme videli, že viete spolupracovať.
Dano
Ľubo-Pre | 04.06.2025 13:39
Mne veľmi nechýba diskusia tohto typu, teda taká, ako sa tu prezentuje.
Mne viacej vadí, že na stránkach SSZ nezhodnotili svoju štvorročnú prácu všetci členovia VV + PP. To by bolo určite zaujímavé čítanie pre všetkých delegátov zjazdu. Mám pocit, že mnohí by tam nemali čo napísať.
Toto my chýba viac.
Redakcia www.strelcom.sk | 04.06.2025 14:33
Pán Ľubo-Pre
tí, ktorí sú zároveň aj predsedami komisií určite na Zjazde budú prezentovať, čo ich komisia urobila. Tí ktorí nie sú predsedami asi nič prezentovať nebudú, asi nám len v minútovom predstavení kandidátov povedia, že chcú pokračovať v svojej práci a dokončiť čo nestihli dokončiť a to bude stačiť na ich znovuzvolenie, teda tak to bývalo zvykom.
Kandidáti z Wolkrovej, teda zamestnanci SSZ majú výhodu, že prichádzajú do kontaktu s delegátmi, takže pravdepodobne už len preto budú zvolení.
A keďže zvyšných kandidátov zatiaľ ľudia veľmi nepoznajú, možno len ich okolie, tak keď nevyužijú možnosť sa tu odprezentovať, tak veľa šancí nemajú proti členom VV a zamestnancom SSZ,
Pe pe | 01.06.2025 18:28
Kandidáti VV tak akurát,je z čoho vyberať.Bubernik,Bohunicky,Svecova,Rozina,Mazan,Bolek... čas na akú takú zmenu.Uz len Gonciho za PP, škoda že nie je viac kandidátov za prezidenta.
občan | 31.05.2025 20:41
Nedá mi zareagovať na túto vetu v úvode diskusie:
Zo súčasných piatich členov VV majú odvahu a guráž sa znovu uchádzať štyria členovia VV SSZ, ku cti slúži pánovi Ing, Erikovi Kováčovi, že už asi nekandiduje znova, po tom ako nám všetkým ukázal ako sa to nemá robiť, naozaj si tým šplhol, na rozdiel od všetkých ostatných členov VV SSZ.
Dávať za príklad nekandidujúceho člena VV práve člena, ktorý sa za celé volebné obdobie zúčastnil "až" na jednom zasadnutí VV, a to na prvom, kde sa delili oblasti, za ktoré kto bude zodpovedať ...
Neviem, prečo by tí štyria nemali mať odvahu opätovne kandidovať. Na zasadnutia chodili na úkor svojej dovolenky, resp. voľného času a BEZ nároku na finančnú kompenzáciu, alebo odmenu. Funkcia člena VV je dobrovoľná, neplatená. Som veľmi zvedavý, kto z novozvoleného VV dopadne podobne ako pán Kováč, že cez týždeň si nebude môcť brať dovolenku a cez víkend sa bude musieť venovať rodine, fuškám, alebo bude chcieť ísť radšej na preteky.
Jozef Zvedavy | 01.06.2025 08:25
Vážený pán občan
nech prestanem byť zvedavý nech Vy nie ste jeden z tých Vami ospevovaných členov VV. Neverím, že sa v SSZ nájde niekto iný, kto by toto čo Vy, napísal o členoch VV. A som zvedavý, či Vy nie ste zrovna ten jeden jediný člen VV, čo si u pána prezidenta vybavil, že za svoju záslužnú prácu dostáva aj odmenu, samozrejme skryte, cez nastrčené firmy a z vlastných peňazí SSZ, aby to nebolo každý mesiac vidno. Ale možno som len zbytočne zvedavý a Vy nie ste ten, ktorého meno sa v Prešove nesmie ani vysloviť, aby človek nedostal od ostatných po papuli.
Lebo len členovia VV vedia, koľkokrát a kedy prišiel ten člen VV "so cťou", nikto si takú podrobnú štatistiku o účastiach členov VV na rokovaniach nevedie tak odkiaľ viete, že ten "ctený" člen VV sa zúčastnil rokovania keď sa rozdávali funkcie (škoda, že sa vtedy aj nerozdával zdravý sedliacky rozum).
Ale čert to ber, keď nemáte odvahu a guráž tu písať pod svojim skutočným menom, je to Vaše rozhodnutie, tak ako aj ostatných, čo tu píšu anonymne, je to Vaše právo.
Ak ste svojim príspevkom chceli obhajovať súčasných členov VV, vysvetľovať, že robia bezplatne a na úkor svojho voľného času či dovoleniek, tak ste dosiahli presný opak.
Celý problém je, že tam členovia VV len CHODIA, namiesto toho aby používali sedliacky rozum a rozhodovali. Takmer všetkých členov VV, dokonca aj pána prezidenta je možné vídať na extraligách, tak prečo si spolu nesadnete na extralige, keď už ste tam? Nemusíte si čerpať dovolenku, ste priamo pri ľuďoch, ktorí Vám môžu dávať podnety na riešenie per huba a nie písomne a vy ich môžete priamo na mieste spoločne riešiť, prečo to tak nerobíte?
Jozef Zvedavý
Feror | 02.06.2025 14:05
Skutočne sa dá len súhlasiť, prípadne poznámka: "občan" nie je partner pre diskusiu.
Kolenko | 01.06.2025 19:57
Trefne napísané, ďalší komentár by len odviedol pozornosť od jadra vášho príspevku, preto, len palec hore a veľký súhlas!!!
Karl von Banhof | 31.05.2025 23:13
To taký občan ako ty nemôže pochopiť. Asi ti v detstve často hovorili...
... radšej nič :)
Mlynarčík Peter | 31.05.2025 21:42
Vážený pán občan
evidentne Vám pojem irónia nič nehovorí, inak by ste to šplhnutie si, pochopili veľmi rýchlo ako to bolo myslené.
Doslovný preklad tejto vety je "bolo by asi pľuvancom do tváre všetkým poctivým členom VV, ktorí pracovali ako ste to presne opísali, keby ten človek, ktorý 4 roky ignoroval funkciu do ktorej bol zvolený, sa o ňu uchádzal ešte raz".
Karl von Banhof | 31.05.2025 23:14
Jemu veľa vecí nič nehovorí, veď sa určite dobre pamätáte na jeho príspevky v minulosti. Ale každý je nejaký :)
Jozef Zvedavy | 31.05.2025 11:24
Dobrý deň pán Mlynarčík
Videl som že idete kandidovať za člena VV. Nejako mi to neberie, že Vy idete robiť podržtašku pánovi Vencovi, ktorý kandidovať bude a je pravdepodobné že bude znovu prezidentom na ďalšie 4 roky.
Som zvedavý ako nám to vysvetlíte a predpokladám, že nie som zvedavý len ja.
S pozdravom
Jozef Zvedavý
Mlynarčík Peter | 31.05.2025 19:51
Pán Zvedavý a ostatní zvedavci
Na minulom Volebnom zjazde po odmietnutí mojich predstáv a návrhov na budúcnosť SSZ som odmietol kandidovať do VV presne preto, aby som nebol podržtaškou pánovi Bencovi.
Pán Benca je dobrý stratég, veľmi dobrý manipulátor a skúsený športový politik, aby vedel manipulovať členmi VV a presadiť si všetko na čom má záujem. Na to, aby to nemohol robiť by potreboval aby sa vo VV sformovala nadpolovičná väčšina a uplatnila práva a kompetencie vyplývajúce VV zo Stanov (aj keď bezzubých) a ukázala pánovi Bencovi, že v skutočnosti má o všetkom v SSZ rozhodovať VV a nie prezident. Ale už 27 rokov, ktoré už je pán Benca prezidentom sa taký výbor nenašiel, pretože sa nenašiel líder, ktorý by presvedčil nadpolovičnú väčšinu členov VV, že spolu dokážu presadiť všetky dobré veci. Veľa ľudí v SSZ nadávajú na členov VV akí sú neschopní, že nič nevedia presadiť, že nemajú o streľbu záujem. V skutočnosti to ale nie je pravda, prakticky všetci noví členovia VV prichádzajú do VV s tým, že sa chcú pričiniť o zlepšenie, o rozvoj.
Ale už 27 rokov hneď na začiatku svojho pôsobenia narazia na dvoch ľudí, ktorí im hneď ukážu, že to tak nefunguje a že vo VV prejde len to, čo chcú oni dvaja, teda v skutočnosti to chce pán prezident. Nikto kto nezažil, ako prebiehajú rokovania VV, ako to funguje v zákulisí, lobing, kupčenie s výhodami a pod. neuverí, že jeden človek môže mať takú moc, ale naozaj má. Má ju vďaka tomu, že je veľmi schopný a že vie využívať možnosti, ktoré mu funkcia prezidenta prináša. Nie nerobí teror, nátlak, vydieranie, nie, len umne využíva možnosti diplomacie, lobingu, manipulovanie s citmi, faktami a napriek tomu sa mu už 27 rokov darí zabrániť akýmkoľvek podstatným zmenám, koncepčnej práci, iniciatíve a hlavne vzájomnej spolupráci členov VV.
Okrem jeho výmeny vo funkcii, čo sa nepodarilo už 27 rokov a je veľký predpoklad, že sa nepodarí ani na najbližšom Volebnom zjazde, ak teda neodstúpi on sám, je jediná možnosť, aby sa našla uvedomelá nadpolovičná väčšina, t.j. 5 členov VV, ktorá by mu ukázala, že jeho pole pôsobnosti je niekde úplne inde, ako to, ktoré si za 27 rokov vymedzil.
A keďže sa zatiaľ za 27 rokov nenašiel žiaden líder, ktorý by členov VV spájal, ktorý by ukazoval, že spoluprácou dokážu členovia VV oveľa viac, tak som si povedal, že to skúsim, že ak dostanem dôveru delegátov Zjazdu a zvolia ma do VV (ak by som teda nedostal dôveru viesť SSZ ako prezident), budem hľadať v členoch VV to dobro, tie ich silné stránky, tú ich uvedomelosť, iniciatívu a pokúsim sa dať dokopy 5 členov VV, ktorí spolu dokážu presadiť všetky potrebné veci a hlavne ukázať pánovi prezidentovi, že nie je všemocný a že v SSZ je určený na to, aby vykonával rozhodnutia VV.
Určite by som nebol vo VV ten, ktorý bez diskusie, bez hľadania najlepších riešení bude dvíhať ruku za všetko, čo chce pán prezident presadiť, naopak budem volať, argumentovať, zverejňovať a hlavne navrhovať lepšie riešenia a iniciatívne hľadať príležitosti a možnosti na vylepšenie fungovania nášho koníčka, športovej streľby.
Ak sa mi to aj napriek mojej snahe nepodarí, pravdepodobne urobím to čo pán Gonci, že sa vzdám funkcie, keďže uznám, že ju nedokážem plniť tak, ako som sľúbil, že ju budem plniť. Ja som ten, ktorému sa nepáči fungovanie SSZ a teda chcem aktívne prispieť k lepšiemu fungovaniu a uvedomujem si, že prispieť k tomu viem len tak, že ponúknem delegátom zjazdu svoje riešenia a tie sa potom budem snažiť presadzovať vo VV. Pretože nestačí ticho niekde pri pive v krčme, alebo tu na fóre nadávať že sa nám veľa veci nepáči, musíme aj osobne priložiť ruku k dielu, aby sa to, čo sa nám nepáči zmenilo k lepšiemu, samosato neurobí.
Takže to je moje vysvetlenie, prečo som súhlasil s kandidatúrou na člena VV a verím, že keď na Zjazde si budeme vyberať z najmenej 15 kandidátov, dokážeme aj so zástupcami športovcov zvoliť aspoň 5 ľudí, ktorí budú schopní a ochotní spolupráce a spolu sa nám podarí urobiť nás SSZ lepším, efektívnejším, výkonnejším.
Redakcia www.strelcom.sk | 30.05.2025 15:44
Vážený pán Kubík
nie ste právnik a je to na Vašom príspevku aj jednoznačne vidno.
Nikdy sa nepostupuje podľa zákonov platných o niekoľko dní, ale vždy podľa zákona platného v čase volieb. Takže ak k dátumu 28.5.2025 zákon o športe hovorí o dvoch zástupcoch športovcov vo VV, tak voľby budú platné.
Vami citovaný zákon v §102 obsahuje nasledovné:
(5) Vznik právnych vzťahov a nároky a práva z nich vyplývajúce, ktoré vznikli pred účinnosťou tohto zákona, sa spravujú podľa doterajších predpisov.
(6) Právne účinky úkonov, ktoré nastali pred účinnosťou tohto zákona, zostávajú zachované.
Čo sa týka spomínaného konfliktu záujmov, ten platí aj dnes, od 1.7.2025 je dokonca v jemnejšej verzii oproti doterajšiemu zákonnému stavu, takže robíte zbytočnú paniku.
Zákon dokonca rieši, ako postupovať ak ku konfliktu záujmu dôjde. SSZ má tento problém určite vyriešený, lebo posledných 20 rokov máme vo VV minimálne jedného človeka s konfliktom záujmov a nikdy s tým nebol problém, žiaden kontrolór na to nepoukázal, dokonca ani kontroly z ministerstva. Predpokladáme, že tento problém sa právne vyriešil s právnikom, ktorému SSZ zaplatil za čas kedy ste pôsobili vo VV vyše 50 tisíc eur eur, ale o tom by ste mali ako vtedajší člen VV určite vedieť.
A keby aj mal byť problém, je na to úplne elegantné riešenie, zriadenie zväzovej obchodnej spoločnosti, cez ktorú pôjdu všetky dodávky tovarov a služieb pre SSZ a týmto sa dá konflikt záujmov vyriešiť a konečne by SSZ začal zarábať sám na sebe.
Nabudúce poprosíme, aby ste si takéto právne veci konzultovali najprv s odborníkom v oblasti práva a až potom robili paniku, aj keď v dobrom úmysle.
Rozina Vlado | 30.05.2025 16:05
Paráda :)
Zdá sa, že ozaj platí, že cesta do pekla je dláždená dobrými úmyslami :)
Ale to, že stanovy a zákony čítajú len dvaja ľudia, to platí :)
vkubik@azet.sk | 30.05.2025 14:19
Pozdravujem všetkých.
Prisahám, že som sem nechcel až do zjazdu nič písať. Ale musím. Prečo? Aby sme nemuseli opakovať zjazd.
Od 1.7.2025 nadobúda účinnosť novela zákona o športe. Náš zjazd je pár dní predtým, ale logicky už musíme konať v zmysle platnej novelizácie. O čo ide?
Zákon pripúšťa už len 1 zástupcu športovcov. Vedenie SSZ musí mať nepárny počet členov oprávnených hlasovať na VV. Voľby na zjazde to musia rešpektovať. Toto je však len malá formálna roztopaš.
Poďme na podstatný problém.
V dôvodovej správe k novele zákona je výklad ku konfliktu záujmov. Informatívne uvádzam, že v roku 2016, po prijatí zákona o športe, musel okamžite z VV ŠKP Bratislava odísť člen VV, ktorý bol a je konateľom s.r.o. ŠKP Bratislava šport s.r.o. Kooptovali sme iného člena VV ŠKP Bratislava.
Uvediem presnú citáciu z dôvodovej správy k novele zákona o športe:
Dodanie tovarov, služieb alebo prác pre zväz tak už bude možné od osôb pôsobiacich v členských subjektoch zväzu, nie však od osôb pôsobiacich v štatutárnom orgáne, kontrolnom orgáne alebo výkonnom orgáne národného športového zväzu.
Prosím, považujte ma len za informátora, nič s tým nemám a nič s tým neviem urobiť. Je to zákonná realita.
Ale jedno je nezvratné. Ktokoľvek je v orgánoch podnikateľského subjektu (s.r.o.), poskytujúceho tovary, služby alebo práce v oblasti nášho športu, nemôže kandidovať.
Absolútnou katastrofou by bolo, ak by sa do oblasti služieb alebo prác započítavalo aj organizovanie M SR a súťaží, na ktoré zväz poskytuje dotácie (Extraligy, LTM ...). Konflikt záujmov predpokladá, že člen VV môže ovplyvňovať výšky týchto dotácií v prospech svojho klubu. Má to logiku. Tiež by nemali kandidovať.
Myslím si, že máme veľmi málo kandidátov na voľby do orgánov nášho zväzu.
Vinco Kubík
občan | 31.05.2025 20:33
Zdravím pán Kubík.
Máte pravdu v tom, že 1.7.2025 začne platiť novela Zákona o športe. Z toho dôvodu bude pravdepodobne nutné otvoriť Stanovy a spraviť v nich zmeny, napríklad v počtoch členov VV. Ohľadom toho konfliktu záujmu máte tiež pravdu. Štatutárny zástupca dodávateľa služieb národnému športovému zväzu a klubom nemôže byť členom výkonného orgánu športového zväzu. Organizovanie súťaží a prenájom športovísk bolo z tohoto vyňaté, len pri hlasovaní o týchto veciach sa zástupca dodávateľa nezúčastňuje hlasovania.
Redakcia www.strelcom.sk | 31.05.2025 21:18
Vážený pán občan
určite bude nutné prispôsobiť Stanovy novému zneniu zákonu, o tom nie je pochýb. Konflikt záujmov je v zákone už dlhé roky, bol už aj v čase, keď bol pán Kubík vo VV, vtedy na to nejak neupozorňoval.
Najjednoduchšie by to bolo, ak by sa novela Stanov vyplývajúca zo zmeny zákona schválila už na Volebnom zjazde, veď je na to ešte takmer mesiac.
Rozina Vlado | 30.05.2025 15:43
Poučený históriou nepredpokladám, žeby ma zvolili, lebo pre niektorých je modrá farba niečo podobné ako červené súkno pre býka. No ak Pán Boh dá, tak aj motyka vystrelí a zlé jazyky tvrdia, že dáky anjel ju už nabíja. Je to zrejme predovka. Uvidíme či mu tam hore prach nezvlhol.
Ale ak bude aj kresadlo fungovať a vystrelí, tak budeš môj poradca. Asi stanovy zväzu a zákony ovládaš len TY a Peter.
Vlado
Mrazík | 30.05.2025 15:20
Dobre, že si napísal milý Vinco. Vidím, že ti hlava dobre slúži, za čo ďakujem Bohu. Mal by si to napísať aj na adresu: ssz@shooting.sk
Alebo s tvojim dovelením môžem ja. Myslím si, že by bolo lepšie, keby si to napísal ty - lepšie sa v tom vyznáš a vieš to dobre obhájiť.
Ešte raz ďakujem - dedo Mráz.
Mako | 30.05.2025 13:03
Kto kandiduje za PP.
Redakcia www.strelcom.sk | 30.05.2025 13:21
Pán Mako
3 krajské konferencie navrhli za prezidenta pána Bencu. Košický kraj aj pána Maňa, ale toho nejak podmienečne, že ak nebude kandidovať Benca, tak bude Maňo. Teda jeden z tých dvoch by teda mal kandidovať, to už je jasné.
Ešte asi nie sú otvorené všetky obálky, tak nevieme potvrdiť koľko ďalších kandidátov nabralo odvahu kandidovať na prezidenta SSZ.
Kandidátmi na prezidenta sa budeme zaoberať v samostatnej téme, aj keď od pána Bencu a pána Maňa sa s veľkou pravdepodobnosťou žiadneho príspevku nedočkáme, tí sa budú prezentovať na Volebnom zjazde a nepotrebujú sa tu. O nich vie každý v SSZ prakticky všetko, určite sa dá od nich očakávať spoľahlivosť a kontinuita.
Mrazík | 30.05.2025 15:14
Júj tak ja mám dojem, že tie obálky sa budú ešte veľmi, ale ozaj veľmi dlho otvárať. To vieš, tá pošta niekedy v BA veľmi dlho ide. Zasekne sa na prístavnom moste a kým ju donesú na Wolkerovu tak to sú niekedy aj 2 týždne.