2.júl 2025 | Diskusia | Naspäť »
Keďže v SSZ zas a opäť vyhrala kontinuita, nie je šanca, že sa niečo zmení, minimálne čo sa týka komunikácie s členskou základňou.
Síce všetci členovia VV (aj tí dvaja staronoví aj noví) aj jediná zástupkyňa športovcov hovoria, že sú otvorení diskusii a sú ochotní osobne (ale aj telefonicky alebo emailom) neanonymne diskutovať, neplánujú využiť možnosť oslovovať všetkých, určite nie prostredníctvom týchto stránok, aj keď ich pravidelne čítajú.
Ak im teda niečo chcete odkázať, navrhnúť, na niečo konkrétne sa posťažovať, môžete využiť emailovú adresu ssz@shooting.sk alebo túto tému. Počítajte však s tým, že tu Vám nikto z nich neodpovie, aj keď im Vaše otázky, návrhy prepošleme.
Prosíme, reagujte len na veci, ktoré sú teraz, alebo nastanú, nerýpme sa v minulosti. Z 9 zvolených členov vedenia SSZ (prezident, členovia VV, zástupca športovcov a kontrolór) sú len traja staronoví, 6-ti sú celkom noví, takže nezodpoedajú za to, čo bolo v inej miere ako my všetci ostatní členovia VV a nemôžeme ich za to volať na zodpovednosť.
Myslíte si, že vďaka 5 novým členom VV SSZ (zo 7 vrátane zástupcu športovcov) sa niečo zmení, najmä v komunikácii, transparentnosti a predvídateľnosti?
Pravidlá diskusie od 1. 5. 2020:
Zapojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následne po prihlásení sa.
Ľubo-Pre | 25.07.2025 09:46
Len jeden odkaz milý pán prezident Benca a viceprezident Maňo:
"Čím horšie tým lepšie!"
Pitike | 26.07.2025 17:00
Súhlasím, nech si to všetko páni Benca a Maňo vychlípu až do dna.
Martin | 27.07.2025 23:14
Opat utoky a nenavist... ja ich neobhajujem. Uricete si vela ludi predstavuje veci inak. Ale naozaj sme my sami urobili vsetko pre to, aby boli veci vo zvaze lepsie? Je vela veci na ktore sa stazujeme a pritom sa nas ani priamo netykaju. Skusme sa kazdy pozriet okolo seba a opytat sa, ako si pomoct s vecami okolo nasej strelby. Casy ake su pred nami nas naucia, ze ako si pomozeme, tak sa budeme mat. Utoky na inych, akokolvek pravdive nam nelomozu.
Otakar | 28.07.2025 16:40
Odpoveď: Nie neurobili sme dosť, alebo žiaden klub okrem PARDINI Slovakia neurobili dosť pre to, aby sa niečo zmenilo. Práve preto súhlasím s tým, že čím horšie tým lepšie. Až potom ľudia pochopia koho, resp. čo poslali na volebný zjazd. Inak sa to nedá, inak nepochopia.
Ty sa tým nezaoberaj. Myslíme na teba a držíme ti palce, aby to dopadlo čo najlepšie. Keby náhodou, že nie. Nevadí, aj tak si dobrý.
Redakcia www.strelcom.sk | 27.07.2025 14:44
Pitike
najhoršie na tom, že to my si to vychlípeme až do dna, im je to jedno.
Otakar | 28.07.2025 16:40
Nebojte, nebude im to jedno, keď sa to na nich bude valiť zo všetkých strán!
ej-aj | 07.07.2025 11:15
Myslíte si, že vďaka 5 novým členom VV SSZ (zo 7 vrátane zástupcu športovcov) sa niečo zmení, najmä v komunikácii, transparentnosti a predvídateľnosti?
Otázka by mala byť položená inak:
Myslíte si, že existuje jeden dôvod na to, aby sa v SSZ niečo zmenilo?
Ako sa môže niečo zmeniť s ľuďmi čo nevedia kde je sever pod vedením dvoch veteránov, ktorí ani netušia kde je sever?
Jozef Zvedavy | 07.07.2025 21:37
Osobne si myslím, že tým dvom veteránom ich kompas ukazuje presný smer kam chcú ísť. Problem je že ten ich smer je asi iný ako náš.
Vo VV máme teoretický 4 ľudí, ktorí sa reálne nejak venujú mladeži. Stačilo by, ak by sa rí 4 spojili a spoločne presadili veci, ktoré potrebujeme a stačí keď sa k ním pridá zástupkyňa športovcov a 2 veteráni si môžu prestavovať kompas.
Som zvedavý, či sa im to niekedy podarí, alebo ich dvaja veteráni rýchlo upracú a žiadna spolupráca ich ani nenapadne.
Pištoliar | 04.07.2025 13:08
Tiež k ankete, ako Martin – či sa niečo zmení?
Možno vďaka tomu, že odišli staré páky, teda väčšina, tak sa možno zlepší nepatrne komunikácia. Nepatrne a bezvýznamne. Komunikácia je dôležitá, ale nie prvoradá. Prvoradé sú peniaze, tak ako pán Rozina povedal na zjazde. Peniaze sú ako šťastie, nikdy ich nie je dosť. Pre náš zväz to platí dvojnásobne, lebo peňazí zrejme bude stále menej (paradoxne aj to povedal). Prečo sa nič podstatné nezmení, lebo títo členovia VV budú 4 roky len prerozdeľovať almužnu čo dostanú od štátu. Neverím, žeby ich schopnosti boli na takej úrovni, aby boli schopní získať dôležitých sponzorov alebo vypracovať slušný projekt na úrovni EÚ. Nie je tajomstvom, že pán Benca nemá vybudované žiadne vzťahy s ministerstvom športu a to som napísal veľmi, ale ozaj veľmi slušne. Mohol by som vymenovať všetkých členov VV a žiaden z nich nie je pečený – varený na tomto ministerstve. Dúfam, že to bolo dostatočne konštruktívne a vecné, tak ako to má pán Mlynarčík rád.
Redakcia www.strelcom.sk | 04.07.2025 14:02
pán Pištoliar
Váš príspevok bol určite vecný, konštatačný a máličko optimistickí.
Tí ktorí poznáte nových členov VV osobne, viete, že s nimi nie je problém komunikovať osobne. Teda ak za nimi zájdete, predstavíte sa a poviete, čo Vás trápi, tak si Vás vypočujú a odpovedia Vám, či už k Vašej spokojnosti alebo nie.
V tomto asi môžeme maž istotu, že osobná komunikácia fungovať bude. Ale takmer určite nebude fungovať masmediálna komunikácia, nebudú oslovovať všetkých a poskytovať informácie transparentne a všetkým, bez toho aby sa museli jednotlivci po informáciách doprosovať či dožadovať.
Web SSZ nie je prispôsobený na komunikáciu formou diskusie, na strelcom.sk zo zásady neprispievajú (teda minimálne nie pod vlastným menom), takže tešiť sa na to, že si ráno otvoríme web SSZ a nájdeme tam nejaké novinky, nejaké odkazy VV o tom, čo plánujú a čo sa im podarilo, na to asi žiaľ môžeme zabudnúť, bodaj by sme sa mýlili.
A Vaše poznámky k financiám SSZ, obávame sa, že máte veľkú pravdu, že ďalšie 4 roky sa bude len prerozdeľovať čo dostaneme od štátu a už teraz je jasné, že toho od štátu bude menej a menej, nie je šanca, aby sa to zlepšilo. Takže sa žiaľ musíme pripraviť na to, že o 2 roky bude mať SSZ na rozdelenie len polovicu toho čo má teraz a peniaze budú chýbať všade. Ale systém zatiaľ bude zotrvačnosťou fungovať ďalej, len to bude nás osobne stáť viac peňazí.
Martin | 03.07.2025 18:52
A co sa tyka ankety, mozno velmi verim ludom, ale minimalne vdaka Inge a Janovi tomu verim, ze co sa tyka komunikacie, tak sa vela zmeni. Su mladi a sikovni a su priamo na zvaze. Verim, ze pod ich rukami sa zmeni aj ta archaicka stranka. Drzim im palce.
Martin Bolek
Martin | 03.07.2025 18:41
Myslim, ze cena startovneho sa tu uz preberala viackrat. Ked sa nebavime o sutaziach dotovanych SSZ ako EXL, LTM a MSR, myslim ze obracat sa niecim takym na vedenie SSZ je dost mimo. Co a tym ma SSZ? Jedina cinnost SSZ smerom k vacsine pretekov je, ze ich da do kalendara. To je ale v poriadku, teraz tym nekritizujem SSZ. Mojim dceram stale hovorim, aby sa ucili matematiku, ze to je veda, ktora plati vsade rovnako a ziadny politik na tom nic nezmeni. Teda matika musi sediet. Ked organizacia pretekov stoji X penazi, musi klub vediet z coho to zaplati. Idealne by malo byt, aby bol klub po preteku v pluse. ALE vidime opak. Vela sa dotuje z klubu, srdciari pretek organizuju aj ked vedia, ze ich to nakoniec bude stat dost casu a penazi. Toto uz dlho nebude. Stari srdciari sa minaju, nevladzu, koncia. Mladi to robit za tychto podmienok nebudu. Mozno niekde ano, ale vo vseobecnosti nie. Organizatorovi neostava ine ako zohnat peniaze od externych zdrojov ako obce, sponzori a STARTOVNE. Ja osobne si myslim, ze startovne by malo pokryt vacsinu nutnych nakladov ako strelnica, terce, rozhodcovia, pomocny personal. Peniaze od sponzorov a obci (ak sa podari nejake zohnat), mozu sluzit skor na skvalitnenie sutaze (ceny, moderator, sposoby zverejnenia vysledkov, miesto pre nestrielajucich a divakov atd...) Bohuzial casy zvazarmu su prec. Strelba je konicek a vsetky konicky su drahe. Niektore viac, ine menej. Uz som tu pisal aj to, ze pri strelbe su ostatne naklady vacsie ako startovne. Podla mna skor zalezi na sikovnosti organizatora ako zaujme strelcov aby boli ochotni prist a zaplatit sumu aku pozaduje. Co si pamatam, tak za dlho dobu bolo najdrahsie startovne na oboch finale Pardini ligy. Bolo to 20, alebo 25 EUR. A prisli aj bratia Cesi... malo strelcov tam nebolo a nepocul som niekoho sa stazovat. (Teda urcite sa niekto stazoval, to vzdy, ale ja som nepocul). Nechapem ani nejaky povinny kluc 15+10+10+5. Aky ma zmysel pre organizatora obsadit miesto v zmene za 10, alebo 5e, ked ho mohol mat za 15? Skor by mohla byt cena za popularnejsie discipliny vacsia a tam, kde je problem naplnit smeny a da sa to financne, dat startovne niszie. Ale to uz zachadzame do moznosti ake ma organizator, aby si urcil ceny, atraktivitu sutaze a pod...
Maťo | 04.07.2025 10:49
Milý Martin, bavíme sa len o súťažiach ktoré sú DOTOVANÉ z peňazí SSZ. Pán Valvoda na VV zdôvodnil navýšenie štartovného z dôvodu prevážania a údržby ascorov. Nerozumiem, prečo pán Valvoda. Neviem prečo ho to trápilo.
Ak si klub v Martine dá štartovné 50 € tak je to jeho vec. Každý klub má na to právo a každý strelec musí vedieť, či tam za toto štartovné pôjde. Spomenul si štartovné na finále Pardini ligy v Martine – áno bolo vyššie, ale zabudol si napísať prečo. Doplním tvoj príspevok:
Na finále Pardiny ligy boli nasledovné ceny: vzduchová puška PARDINI, vzduchová pištoľ PARDINI, elektronický terč InBand, elektronický tréner Scatt a množstvo ozaj veľké množstvo ďalších cien, lebo sa vyhodnocovalo prvých 5-6 miest a to sa ozaj treba skloniť pred organizátorom, resp. pánom Mlynarčíkom! Ako keby to nestačilo, tak na finále bola aj tombola a tak sa dostalo na každého. Urobil to dva krát po sebe a prišli tam ľudia z viac ako 10 štátov. Na margo tohto len poznámka, naposledy na MSR v KE sme dostali trápny kus plastu s nálepkou. To zrejme odôvodňuje štartovné 10 € - niekde sa to vykompenzovať muselo :D ale bolo to riadne trápne, lebo to nemalo úroveň okresnej súťaže.
Tak ešte raz. Zaujímajú ma len súťaže dotované SSZ. Štartovné 15 + 10 + 10 + 5 sa mi zdá logické. Nie všetkým štartovné platí klub a nie všetci sú podnikatelia bez finančných problémov.
Predpokladám, že ty ako člen PARDINI klubu si pozorne čítal navrhovaný program „VÝHODNEJŠIE“ a pokiaľ okresný klub vie si zabezpečiť dodatočné finančné zdroje, tak schopný VV pod hlavičkou SSZ by to mal vedieť ľavou zadnou, ale to by museli podrobne tento program preštudovať a zamyslieť sa nad tým, že čo to ten Mlynarčík vymyslel a nie apriori ho hodiť do koša, lebo to Mlynarčík, to Pardiny, to tí modrí.
Martin | 04.07.2025 20:11
Mato ved prave o tom som pisal. Cena by mala odrazat kvalitu. Finale Pardini bola top sutaz a nikto nemal problem zaplatit aj 25e. (Neviem ci to stacilo, to by vedel Peto) Ale fungujeme v trhovom systeme. Poskytne niekto nieco lepsie za podobnu cenu? Myslim teraz aj startovne na EXL atd...ak nie, mame inu moznost? Proste tam za tu cenu pojdeme, alebo nie. Je to motivacia pre organizatorov byt lepsi... mozno lacnejsi...trh (strelci) si vyberie. Asi nikde nas nenutia ist. Ano nutia tym, ze nam treba 3 vysledky na MSR, ale tie predsa mozu byt z prvej ligy, MK...atd.
Dodo | 04.07.2025 17:01
Keď pán Valvoda navrhol zvýšiť štartovné na 15 € kvôli údržbe Ascorov, tak potom si tento pán mohol všimnúť, že niektoré disciplíny ako ĽPi a VPi sa nikdy na Ascory nestrieľali, tak nevidím dôvod, prečo by v týchto disciplínach sa nemohlo platiť znížené štartovné. Napr. 10 € ako kedysi. Prípadne, nech aj na tieto disciplíny namontujú Ascory, lebo údajne ich máme kúpené. Správne je A alebo B. Aj týmto by sa mohla pani zástupkyňa športovcov zaujímať a zverejniť postoj VV prípadne pána Valvodu či ŠTK.
Vlado | 02.07.2025 16:19
Vzhľadom na tradičnú rýchlosť a operatívnosť web stránky SSZ ma neprekvapuje, že na stránke sa na nás stále usmievajú starí členovia VV. Neviem dokedy bude pretrvávať tento stav, preto chcem sa prostredníctvom tejto stránky obrátiť na zástupkyňu športovcov. Inšpirovala ma nižšie diskusia o Plzni.
Na pretekoch, ktoré dotuje SSZ by sa malo zaviesť pravidlo, že prvé štartovné je 15 € a štartovné za ďalšie disciplíny sa znižuje. V Plzni je prvá disciplína 14 € a ďalšie už len 10 €. My začíname sumou 15 €, tak by som očakával, že druhá a tretia disciplína bude 10 €. Pokiaľ niekto strieľa aj štvrtú, tak by to bolo za 5 €, teda 4 disciplíny za 15 + 10 + 10 +5 = 40 € a nie 60 € ako doteraz. Toto by mohla byť prvá agenda, do ktorej sa môže zástupkyňa športovcov pustiť.
Pokiaľ PP a spol. povie, že kde nato vziať, tak k tomu len poznámka: Preštudujte si projekt VYHODNEJŠIE. V písomnej podobe ho dostala väčšina delegátov volebného zjazdu a pokiaľ si ho vyžiadate, tak pán Mlynarčík vám ho určite rád a ochotne pošle v elektronickej forme. Tam sa dozviete, kde ležia peniaze.
Prajem novému VV len veľa podnetných nápadov, aby finančné problémy neprenášali na strelcov a kluby, ale sa snažili získať aj iné zdroje, ako len garantované dotácie ministerstva. Robia tak úplne všetky zväzy od kolkárov až po biatlon. Inšpirujte sa nimi.
Maťo | 03.07.2025 11:03
Ak si dobre pamätám, tak zvýšenie štartovného z 10 na 15 € navrhol niekto na VV, aby sa pokorili náklady na prenájom ascorov. Neviem aký prenájom. Mnoho usporiadateľov sa toho chytila aj keď sa na ascory nestrieľa. Naopak niektoré kluby stále majú štartovné na KVP 8 €.
Zástupkyňa športovcov by mohla nám vysvetliť súšasný stav, lebo pokiaľ viem ascory sa nesplácajú, sú majetkom SSZ, prepravujú sa zväzovým autom, tak v čom narástli výdaje. Nič v zlom, prepáčte, ale môj názor je, že pán Taročka sa vozil v zväzovom aute pod zámienkou, že pracuje pre VV. Tento problém sme vyriešili na zjazde, tak by PHM mali stačiť na prevoz ascorov. Už pán Taročka nebude premávať na trase BA - Príbelce, resp. bude, ale za svoje. (Dano prepáč, je to realita.) Možno do toho nevidím, alebo sa na vec nepozerám pod správnym uhlom, ale Diana by nám mohla do toho vniesť trochu svetla.
Nápad na zníženie štartovného považujem vzhľadom na kvalitu poskytovaných služieb za veľmi opodstatnený a logický. Strelci investujú dosť vlastných prostriedkov do športovej streľby, tak by sme im to nemali sťažovať, pokiaľ to nie je vyslovene nevyhnutné.
Diana strelci volajú SOS :)
Maťo.
Mlynarčík Peter | 03.07.2025 12:31
Milý Maťo a ostatní
Prosím adresuje podnety pre zástupkyňu športovcov do inej témy, vytvorenej priamo pre ňu, bude sa jej ľahšie orientovať.
Čo sa týka zvýšenia štartovného. Štartovné si určuje každý organizátor sám a určite neexistuje v SSZ žiaden predpis, ktorý sa zaoberá výškou štartovného, aj keď by asi mal existovať, aspoň pre preteky dotované SSZ.
Konkretne zvýšenie štartovného má Extraligách a MSR navrhol na Zájazde (teda nie VV) pán Valvoda a odôvodnil ho nákladmi SSZ na ascoey (prevoz, inštalácia, doprava, opravy...). Takže zámer pána Valvodu bol, aby SSZ dostal časť štartovného na pokrytie nákladov SSZ na Ascoey. Či sa to tak děje a SSZ např znižuje dotáciu o vybraté zvýšené štartovné, alebo si celé štartovné nechávajú organizátori, to asi nikto nevie. Je pravda, žeby Diana mohla do toho vniesť viac svetla, teda či SSZ dostáva časť zvýšeného štartovného a ako formou.