8.august 2025 | Diskusia | Naspäť »
Na základe diskusie so slečnou Benikovou sme reštartli túto tému. Dôvod je, že slečna Beniková sa (asi oprávnene) cíti dotknutá "našim" prístupom k nej.
Má záujem o férovú komunikáciu, zdieľanie informácii, ale nemá záujem o útoky na ňu, hejtovanie, znevažovanie, čo je úplne logické.
Preto meníme pravidlá a dúfame, že ostaneme všetci vo vecnej rovine a slečna Beniková bude s nami komunikovať aj tu na našom webe.
Slečna Beniková požiadala o zverejnenie emailovej adresy, naše emaily bude pravidelne čítať a odpovedať na nich, ak to budú otázky, návrhy alebo podnety týkajúce sa športovcov. Nebude odpovedať na hejty, vyhrážky, znevažovanie, urážky a pod.
Jej emailová adresa je zasportovcov@gmail.com takže na tento email môžete adresovať svoje požiadavky, návrhy, otázky, najmä tie obšírnejšie.
Tu v tejto téme sú povolené len príspevky (aj anonymné) vecne sa týkajúce agendy športovcov, teda návrhy, nápady, otázky.
Príspevky, ktoré budú slečnu Benikovú hejtovať, napádať, znevažovať a pod. budú vymazané, je jedno či budú anonymné alebo neanonymné.
Neanonymné príspevky môžu vyjadriť aj nesúhlasný, kritický názor na jej prácu a komunikáciu pani Benikovej, ale nesmú sa dotýkať jej osoby, len vykonávanej funkcie zástupkyne športovcov. Sme si istí, že v takom prípade si slečna Beniková rada vydiskutuje negatívny názor na ňu aj osobme.
Veríme, že budete svojimi príspevkami dodržiavať tieto pravidlá a slečna Beniková nebude mať dôvod nekomunikovať s nami.
hľadáte najúspešnejšie športové zbrane posledného desaťročia ako aj kvalitné strelecké vybavenie za rozumnú cenu aj na mesačné splátky? Kliknite sem a našli ste ich.
Myslíte si, že ak ostaneme vo vecnej rovine v tejto téme, tak bude slečna Beniková s nami pravidelne komunikovať?
Pravidlá diskusie od 1. 5. 2020:
Zapojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následne po prihlásení sa.
Zdravi rozum. | 24.08.2025 12:30
Čuj Dianko
jakaško ši ciho, či net co komentovac?
Už ši nam hutorela jak še možna žmeni kabát a buti pre puškaroch, aj jak še stavjaš ku majstrovstvoch krajoch.
Patril som že še ce jakaško žvedavec pital, jak še stavaš ku viberom funkcionároch. Čo ši ti mišliš, je lepčejše naj šebe prežident vibere najlepčejšeho pre šebe a je to šicko bez roboti. Ano je podľe Tebe lepčejše ked vo viboru podumace co bi taki funkcipnar mal vlastne robí a jakoho čľoveka na to žvež potrebuje a dali bi sve na papir šicko co sce vidimali? Teda co bi vlastně mal šicko robic a co šicko bi mal znac? Znam že to veľo roboti, no to treba perši znac, čo vladtne taki fubkcipnar má vladtne robic a potim ešci znac, chto take zná robíc. To bars veľo roboti a kemu bi še svelo teľo robíc?
Ta co ti mišliš, co ľepši? Bez roboti, naj šebe prežident vibere koho sce? Abo šedmuc vospolek, diškurovac a dačo vof vibore vimišle a potim čekac či še dachto prihlaši, nech to nebula zbitečna robota. Aľe zbitečna Bi aj tak nebula, bo bi še dala použic aj nabuduce.
Ta co Ti Dianko na to, poviš nam?
Tvuj Ander zos Košicoch
Realista | 12.08.2025 11:55
Slečna Beniková
Skúsim nebyť realista ale snílek. Čo keby ste vo VV skúsili pretlačiť, aby sa na každú menovanú funkciu (napr. predseda komisie, štátny tréner a pod.) vždy robilo výberové konanie, s vopred určenými a zverejnenými požiadavkami, ktoré by mal uchádzač spĺňať (napr. u štátneho trénera znalosť angličtiny či iného cudzieho jazyka, osobné skúsenosti s reprezentácie, trénerská kvalifikácia, koncepcia práce s reprezentáciou, výkonnostné ciele na OH, znalosť strelcov na Slovensku a v zahraničí, medzinárodné kontakty atď.) ako aj ako sa budú hodnotiť jednotlivé kritériá. Všetko jasné, vopred komunikované a zverejnené. V princípe sa každá funkcia v SSZ priamo či nepriamo dotýka sportovcov, takže by to mohla byť Vaša agenda. Keď prišlo k výmene na poste predsedu ŠTK, kedy príde k výmene štátnych trénerov? Minimálne u pištoliarov si to už roky žiada nového človeka, aj keď sa šušká, že by mal byť tým novým Vlado Skýva, je na tom niečo pravdy?
Ďakujem za odpoveď a prepáčte že sa nepodpíšem.
Vlado | 18.08.2025 09:09
Všetci (normálni) by sme si to tak priali a predstavovali. Nakoniec je to logické, ale som si istý, že táto úloha je pre Dianu nesplniteľná, je to nad jej sily. Tento druh transparentnosti a demokracie, resp. cestu zdravého rozumu by pán Benca nerozchodil. Takže si myslím, že: "Za Miloša nie!"
Redakcia www.strelcom.sk | 18.08.2025 22:15
Teraz cez víkend sme dostali info, že ustanovenie nového predsedu ŠTK je úplne v poriadku, že to má tak byť. T.j. podobne ako keď napr. Real Madrid hľadá nového trénera, tak nerobí konkurz, ale klub (prezident klubu) si vytypuje vhodného trénera, o ktorom si myslí, že je ten správny a vedie s ním rokovanie o podmienkach spolupráce. A buď sa dohodnú a nový tréner nastúpi, alebo sa nedohodnú a klub hľadá ďalej.
Takže podobne sa má postupovať aj v SSZ. A to povedal jeden z bývalých kandidátov na túto funkciu, ale pán Fajkus to nebol. Ani pán Kriško.
Pe pe | 19.08.2025 11:10
Normálne výberové konanie by bolo na mieste,rozptylilo by negatívne reakcie.
Strelec ISSF | 19.08.2025 10:05
Autor tohto nezmyslu zabudol na fakty:
A) Pred pol rokom bolo výberové konanie - konkurz potrebný, teraz už nie! Pred pol rokom sa hľadal predseda ŠTK len do zjazdu a konkurz bol. Teraz keď je to na niekoľko rokov, až by som povedal neurčito, tak konkurz nie je potrebný. Má to vyslovene Bencovu logiku.
B) Pokiaľ viem, ta SSZ na rozdiel od Reálu Madrid nie je súkromný podnik, Keď Benca SSZ odkúpi od jeho členov, tak potom nech si menuje koho chce. Túto paralelu SSZ a Reál považujem za úplne scestnú, ako keby som porovnával pána Horčiaka s Ronaldom.
Mlynarčík Peter | 20.08.2025 11:36
Pán Strelec ISSF
Vaše prirovnanie je veľmi trefné. Obávam sa, že prezident SSZ má silnejšie postavenie v SSZ ako prezident Reálu v Reale. Takže si môže aj vďaka pasivite nás všetkých dovoliť čokoľvek. Vieme dobre, že ani výberové konanie na Slovensku nezaručí, že do funkcie nastúpi ten najlepší. To je rozdiel medzi Reálnom a SSZ, lebo v Reali určite prezident osloví tých najlepších na svete, ak bez výberového konania. Lebo je v jeho vlastnom záujme mať tam toho najlepšieho ktorý je zárukou že to v Reali bude fungovať.
Ale predstavte si výberové konanie na trénera Reálu, do ktorého by sa prihlásilo 10 trénerov, ktorí sú považovaní za najlepších na svete, podľa čoho by mala výberová komisia rozhodnúť?
A predstavme si výberové konanie napr. na štátneho trénera SSZ, na základe čoho rozhodovať?
Dodatočne na doplnenie. Čo s tým môže Diana robiť, keďže sme v jej téme? Jej úlohou nie je bojkotovať, kritizovať, bojovať s prezidentom a VV ale naopak spolupracovať s nimi.
Môže navrhnúť, aby sa systémovo všetky funkcie obsadzovali len cez výberové konania. s tým, že sa vopred vypíšu aj kritéria podľa ktorých sa bude vyberať a kto bude vyberať. ale to je asi tak všetko čo môže urobiť. Keď to VV neschváli tak to uý nie je Dianina chyba.
Kolenko | 20.08.2025 14:36
Treba zachovať zmysel pre realitu. Diana nie je vyzbrojená na to aby bojovala s dinosaurami. To by nezvládol ani Rozina, keby tam sedel.
Diana nás ale môže o všetkom pravidelne informovať, aby sme boli v obraze ako veľmi sa snaží. Potom jej nebude môcť nikto nič vyčítať.
Na záver ešte poznámka k Rálu. Pán Benca sa už 30 rokov správa tak ako keby mu SSZ patril. Nie je to jeho chyba, on len parazituje na zlom systéme. Skutočný dôvod pramení v kluboch. Skôr ako budú pindať, nech sa pozrú koho poslali na zjazd do BA.
Záver: Všetko je tak, ako ste si priali!
Mlynarčík Peter | 20.08.2025 14:57
Pán Kolenko
máte vo všetkom pravdu, ale už je čas ukončiť diskusie o výsledkoch zjazdu. Viac ako 63% prítomných delegátov demokraticky rozhodlo, regulárne znovu zvolilo pána Bencu za prezidenta SSZ, takže už je to potrebné akceptovať a začať spolupracovať.
Nadávanie, šomranie nikomu nepomôže a najmä nie Diane.
Máme nového zástupcu, treba s Dianou komunikovať osobne, alebo tu na fóre alebo emailom, ak teda máme o čom debatovať.
Diana nie je náš špión, nemá prečo sa nám so všetkým čo bolo na VV spovedať.
Ale my máme právo sa jej pýtať, navrhovať je vylepšenia a pod. a podľa toho zistíme či je pre nás prínosom alebo nie.
Laco | 19.08.2025 14:51
Palec hore.
Je to esencia reality a pravdy!!!
Pe pe | 19.08.2025 11:11
Súhlas
Zdravi rozum. | 10.08.2025 17:55
Čuj Novotný
Čom ši ti tu vipisuješ tis Dianí a bešedňeš ši zos ňu? Dajce hlavi dojopi, naformulujce štanoviško žvežu proci žmene, že to budze plano na chribe, najme ženoch, nehutoric o peňežoch. A naj to potom Diana predloži na výbore a kec to schalja ta naj pošlu pošlu do Mnichova či dze šedzi ISSF. Načo šebe tu vipisovac, treba písací, protestovať, bo ľem kec šicke žveži budú protestovať, ta ľem vtedi še dačo žmeni.
Redakcia www.strelcom.sk | 10.08.2025 09:18
Chceme sa opýtať slečny Benikovej na postoj k téme otvorené Majstrovstvá kraja.
Pán Mazan predniesol túto tému na VV, ale pre mládež a "kritizoval" nejednotný prístup krajov. Ale aj u dospelých je podobne nejednotný prístup k vyhodnocovaniu, čiže niekde vyhodnotia poradie len strelcov z kraja a "cudzích" ako keby prehliadali, inde urobia poradie podľa výsledkov. bez ohľadu na krajskú príslušnosť a pre vlastný kraj si urobia zvlášť poradie.
Nám sa páči, že mládežnícky majster kraja má priamy postup na MSR, určite by také niečo prospelo aj na dospeláckych MK (možno s podmienkou dosiahnutia nejakého limitu či výkonnostnej triedy?).
Aký máte Vy názor na vyhodnocovanie (a ocenenie) na otvorených MK, majú byť vyhodnotení všetci podľa výsledku a z toho má byť určené poradie?
Alebo má byť poradie (a ocenenie) len pre strelcov z domáceho kraja?
A aký máte názor na priamy postup dospeláckych (juniorsky...) majstrov kraja priamo na MSR? Ak ste za, mal by zo byť majster kraja len z domáceho kraja, alebo proste ten čo vyhrá MK s najvyšším výsledkom?
Diana | 11.08.2025 17:52
Dobrý deň, som veľmi rada, že túto tému priniesol pán Mazan na VV. Presne sme sa o tom bavili na MK BB v Pribelciach (víkend pred konaním VV).
Môj osobný postoj k oceňovaniu bol, bude a je nasledovný.
Všetkých športovcov motivuje akákoľvek medaila alebo diplom o to viac ak sa bavíme o mládeži, sama si pamätám aké to bolo keď som došla domov s nejakým diplomom alebo medailou.
Preto som názoru nech sa ocení 1.az 3. Miesto podľa výsledkov (kľudne len diplomom) a zároveň 1. až 3. Miesto podľa kraja (napríklad len medailou) nech si to rozhodne organizátor sám.
Môže sa totiž stať, že majster kraja kľudne skončí až ako šiesty ale zároveň si za ten svoj kraj zaslúži byť ocenený. Ja osobne súhlasím s tým aby tieto kritériá platili plošne.
Nemyslím si, že by vznikol nejaký finančný náklad navyše pre organizátora na oceňovanie ak doteraz dávali napríklad 1.-3. miestu medailu a diplom. Ak by sa dalo podľa môjho presvedčenia tak by si tolen rozdelili (podľa svojho uváženia).
Čo sa týka priameho postupu na MSR s mládežníkmi súhlasím ale neviem aký rozdiel by to prinesilo medzi dospelými, pretože tých, ktorých vidím celoročne na extraligach a podobne tých stretávam aj na MSR. Ďakujem Vám za domácu úlohu o urobení si prieskumu vzhľadom k tejto téme, lebo sa pokojne môže stať, že ten ktorý vyhral kraj nie je na MSR. No povedzme si úprimne ak niekto z dospelých výhra kraj v 3x20 na výsledok 480 (naozaj hovorím len teoreticky) neviem či to má nejakú výpovednú hodnotu a zaslúžený postup na MSR. Naozaj nechcem znevažovať akýkoľvek výsledok ešte raz zdôrazňujem, že píšem v teoretických číslach len ako príklad. Takže áno tak ako ste napísali s nejakým limitovym bodovým ziskom by to asi malo zmysel. Ak sa často stretávate s tým, že niekto v "dospelackych" disciplínach vyhral MK a nepostúpil na MSR, prosím napíšte mi na mail ( zasportovcov@gmail.com ) konkrétne meno, disciplínu a kraj aby som vedela zaujať stanovisko a zároveň aj podať vysvetlenie.
Asi aj pri tejto téme by sa dala viesť obsiahla diskusia no verím, že som Vám aspoň trochu predstavila môj postoj a stanovisko k danej téme.
Pekný deň s pozdravom
Diana B.
Redakcia www.strelcom.sk | 11.08.2025 19:02
Ďakujeme za Váš názor, veríme, že ho takto budete prezentovať a navrhovať na najbližšom VV. Asi sa všetci zhodneme, že priamy postup majstra kraja na MSR na nízky výsledok by bolo neproduktívne. Takže možno skôr diskutovať o limite, ktorý by mal platiť pre priamy postup ma MSR. Ale možno nie je len u majstrov kraja, ale celkove.
AK by sa vedelo vopred, kde budú MSR (v guli nemáme veľmi na výber, buď Košice alebo Príbelce, keďže Domaniža je mimo) a koľko stavov a zmien bude k dispozícii, nemal by byť problém určiť limit na priamy postup na MSR, či už u majstra kraja, alebo všeobecne pri kvalifikačnom rebríčku. ŠTK by pred začatím kvalifikácie (možno v súčinnosti s CTM a trénerskou komisiou) určila limit na priamy postup na MSR (z minuloročných výsledkov by sa dal v pohode určiť limit) tak, aby napriamo postúpilo cca 70% kapacity strelnice počas MSR a ten zbytok na doplnenie kapacity by sa donominoval po skončení nominácie. Strelci by tak mali istotu postupu na MSR a mohli by si zvoliť kľudnejšiu prípravu na MSR a nemuseli sa nahánať po KVP, lebo teraz nikdy nemajú istotu koľko strelcov vlastne pôjde na MSR a teda či sa tam dostanú alebo nie, hlavne tí, ktorí sú okolo predpokladanej čiary, ktorú ŠTK na nominačnej komisii urobí.
Takto by sa začalo koncepčne uvažovať, sledovať medziročný vývoj výsledkov na Slovensku a porovnávať ho so zahraničím. Takisto by organizátor vopred vedel, na koľko stavov a koľko zmien má pripravovať strelnicu (materiál, šudí, čas a pod.).
Všetko by bolo transparentné, strelci s vyššou výkonnosťou by mali istotu priameho postupu a mohli skvalitniť prípravu na MSR. Ale či také niečo bude možné s Janom Kriškom? Ale asi keby to tak rozhodol VV, dal do súťažných poriadkov, bolo by jedno kto je predseda ŠTK. Také niečo by mohlo byť jednou z hlavných úloh zástupcu športovcov, presadiť koncepčnú prácu v SSZ.
Jozef.K | 11.08.2025 14:24
Myslím si, že MK by sa mali zrušiť. Môžu sa nahradiť nejakou Veľkou cenou kraja alebo niečím podobným, ale ak nevieme v danom kraji naplniť minimálne počty strelcov z kraja do disciplín, tak to nie sú MK, ale len 1.SL.
Prečo na MK nie je metodické usmernenie? Prečo v jednom kraji vyhodnotia zvlášť celkové poradie z zvlášť strelcov z kraja a v inom len celkové poradie?
Sú strelci, všetka česť im, ktorí dokážu vo svojich disciplínach vyhrať všetky MK v republike. Paráda, dostane na konci sezóny titul Majster všetkých krajov?
Ale je tu taká malá finta, všetky MK sú spojené s 1.SL. Vyhodnotenie celkového poradia je potom vyhodnotenie ligy a nie MK. Čo je potom viac? Víťaz ligového kola alebo víťaz MK? Podľa mňa sú MK, bohužiaľ, už len taká nostalgická formalita.
Redakcia www.strelcom.sk | 08.08.2025 18:03
Mali by sme prvú konkrétnu otázku.
Slečna Beniková, vedeli by ste nám stručne zhrnúť aktuálny návrh na zmenu pravidiel v puškovej výstroji? Možno tak nejak, ako ste to vysvetľovali Martinovi Bolekovi počas ME.
Pár vetami, aby naši puškári boli v obraze, čo ich možno (zatiaľ je to len návrh v ISSF, ešte nie je schválený a teda sa môže zmeniť, alebo vôbec neuplatňovať) čaká a aký to bude mať dopad na ich streľbu, prípadne peňaženku.
Asi by aj pištoliari radi pochopili o čo ide, tak ideálne používať terminológiu ktorej porozumejú aj nepuškári.
Ďakujeme za odpoveď.
Diana | 09.08.2025 11:05
Dobrý deň skúsim to vysvetliť veľmi jednoducho. Podľa nových NIE OFICIÁLNYCH teda ešte neschválených pravidiel by platili nasledujúce zmeny:
Kabát: dvojitý kanvas len od ramien po lopatky, zvyšok jedna vrstva. Zároveň skrátenie časov pri meraní materiálu (prehnutie na 30 s a 15s, tieto kontroly sa robia na ME,SP,MS atď. Doteraz ten čas bol 60s.)
Tolerancia gombíkov +10 mm to znamená zo 70 → 80 mm.
Nohavice: dvojitý kanvas len bedrá–kríže po nadkolenný chránič, inak jedna vrstva.
Tuhosť materiálu: dvojitá vrstva max. 3 mm/30 s, jedna vrstva max. 3 mm/15 s.
Obuv: nesmie zakrývať členok. Povolené len „pištoliarske“ modely, inak skrátiť (odrezať) nad členkom. Podrážka musí byť ohybná.
Valec používaný na kľak: ľubovoľný priemer (doteraz sa používal valec na meranie objemu), špička topánky pri kľaku sa musí dotýkať zeme, povolená podložka medzi pätou a zadkom tak ako doteraz (tzv.štvorčeky, ktore mohol použiť puškár od zmeny pravidiel, kde sa táto časť na nohaviciach musela odstrániť).
Rozprávala som sa na ME so zástupcami CAPAPIE, ktorým je jasné, že ak tieto zmeny prídu nebude možné okamžite nahradiť tieto kabáty a nohavice všetkým strelcom na svete. Preto ak vstúpia tieto zmeny do platnosti, je v ich záujme urobiť inštruktážne video aby si vedeli strelci v podstate vyrezať časť materiálu, tak aby dokázali spĺňať nové pravidlá.
Kladne vidím aspoň ponechanie 2 vrstiev v oblastí krížovej časti na nohaviciach kde tá chrbtica puškára naozaj trpí.
Čo sa týka topánok tie som už obzerala a naozaj si neviem predstaviť, v ktorej časti by sa to dalo odrezať nie je to také ako keď sa u puškárov menila podrážka z hranatej na oblú, pričom to si vedel odrezať naozaj každý. Tam vidím najväčší problém ohľadom investície a zároveň aj pri polohe kľak naozaj časť členku, achilovky a nártu budú trpieť viac ako doteraz.
Verím, že nie všetky pravidlá prejdú v takom znení ako boli zatiaľ zaslané. Podľa môjho názoru sa "tučniakova" chôdza neodstráni zmenou topánok. Vidíte veľa krát strelca len v terme a v streleckých topánkach a chodí ako keby mal tenisky. Zmena ohľadom kabátu a nohavíc je diskutabilná, je pravdov, že od príchodu CAPAPIE na trh z ich tvrdými materiálmi išla výkonnosť veľa strelcov rapídne hore.
Na MS v Kahire by mohli prísť bližšie informácie čo mi pripadá ale naozaj neskoro, keďže Káhira je na začiatku novembra 2025 a pravidlá majú platiť od 1.1.2026 čiže čas na prijatie pravidiel bude len necelé 2 mesiace.
Verím, že som všetko zhrnula dostatočne jasne. Ak sú niektoré veci nejasné veľmi rada vysvetlím.
Ďakujem
Diana B.
Novotny Peter | 10.08.2025 10:44
Ahoj Diana.Myslim že tá aplikácia pravidiel sa bude musieť urobiť, veď čo iné nám ostáva.Male kluby budú musieť zobrať 20 parov topánok k obuvnikovi , oblečenie ktoré doslova krvopotne nazbierali pocas rokov orezat ,ponicit,vraj tomu Issf hovorí upraviť.Odliv clenov bude zákonitý,taketo zmeny nicia sport viac ako chôdza ala tučniak.Neviem kto to celé zaplatí,kluby,?U predajcov su plne regaly topanok,oblecenia ktore teraz Nikto nekupuje...Mna viacej zaujima reakcia SSZ na návrh zmien ktorá by mala byť Máte niečo nachystané? Zdravotne hladisko Issf uplne opomenula,ziadny sport nejde proti vlastným sportovcom tak ako teraz Issf,chrbtica,kolena,clenky ,a td budú trpieť viac a hlavne u mládeže a im je to jedno...A pritom by stacilo zaviesť rovnake pravidlo na tuhosť spúšťe ako pri pištolí a výsledky by isli dole.Cele to smrdí...pri brokaroch isli tiez vysledky hore a vari im zakazali kick stop?Akokeby im vadilo Capapie ktoré obsadilo trh a ostatné značky zanikaju.Neferovost dostupnosti streliva bez rozptylu ,len pre vyvolených, nekúpite kvalitné broky či hlaveň,to bije do očí.Oblecenie a topánky si mohol kúpiť každý a to idu meniť.Kupit dobrú hlaveň strelivo si nemôže kúpiť každý a to nechavaju tak.Vydat nove pravidla a odporučiť obuvnika a krajčíra je scestné.
Mlynarčík Peter | 09.08.2025 12:45
Diana
ďakujem za dosť podrobný výklad, myslím, že puškári už asi majú predstavu, čo ich čaká.
Ako pištoliarovi, ktorí strieľa príležitostne vzduchovú pušku mi to nie je na 100% zrozumiteľné, ale pokiaľ som správne pochopil, tak súčasný kabát a nohavice sa dajú svojpomocne upraviť a teda pre hobby strelcov ako som ja, nie je potrebné kupovať novú výstroj, čo je dobrá správa. Samozrejme, reprezentanti a kandidáti na repre budú musieť investovať do novej výstroje, to je bez debaty.
Topánky použijem svoje pištoliarske a môžem strieľať "podľa nových pravidiel", ak teda ešte vôbec budem strieľať pušku.
Predpokladám, že ležačkárov sa zmena dotkne minimálne, dokonca možno ani výsledky sa im rapídne neznížia.
Na stojačku to bude s výsledkami asi horšie, aspoň na začiatok, kým výrobcovia nevymyslia ešte tvrdšie materiály, ktoré čiastočne nahradia druhú vrstvu.
Čo asi výrobcovia nevymyslia, ako nahradiť kotníkovú obuv, ale proste sa puškári budú musieť prispôsobiť.
Treba len dúfať, že si to s pravidlami rozmyslia a nič nezmenia.
Aj keď pištoliari často žartom hovoria, žeby sa mala puškárom zobrať celá výstroj tak ako pištoliarom, v záujme zdravia znížiť maximálnu hmotnosť pušky na 3 kg a potom by sa videlo, kto je naozaj dobrý strelec. Ak tieto zmeny nepomôžu a za rok dva budú výsledky znovu podobné dnešným, tak možno ISSF dospeje aj zosúladeniu výstroje pre všetkých strelcov, čiže nikto nebude mať nič špeciálne a budeme všetci strieľať v tričku a teplákoch.
Ak som Tvoj výklad nesprávne pochopil, poprosím oprav ma. Určite by potom pomohlo všetkým zverejniť na webe SSZ to inštruktážne video na svojpomocnú úpravu výstroje.
Čo možno bude Tvojou budúcou úlohou (ak zmeny naozaj prejdú v navrhovanej podobe), asi spolu s komisiou rozhodcov zabezpečiť, aby všetci dodržiavali nové pravidlá, lebo asi bude veľký rozdiel ak niekto bude strieľať v "starej, neupravenej" výstroji a niekto v novej. Má už niekto predstavu koľko to urobí na výsledku tie nové pravidlá?
Pravdepodobne sa to bude dať ľahko identifikovať hneď podľa výsledku, takže možno by stačilo, aby rozhodcovia mali k dispozícii výsledky všetkých puškárov (aspoň sezónne priemery) a tým, ktorým výsledky veľmi neklesnú, tak zavolať na prebierku výstroje.
Čo si budeme hovoriť, množstvo strelcov jednak nebude vedieť o zmenách a určite sa nájde pár jednotlivcov, ktorí využijú, že na Slovensku sa nerobí prebierka výstroje a vedomo si ponechajú neupravenú starú výstroj.
Novotny Peter | 10.08.2025 10:57
Tie zmeny nie su vobec malé.Sutaziit sa predsa musí podľa Issf pravidiel.Ako inak by rozhodca mohol verifikovať výsledky.Aby ste neboli prekvapení,ked sa nam na štart o rok postaví menej strelcov,a poniektorí sa na to vykašlú.Nebudu investovať tisice do nového oblecenia .
Redakcia www.strelcom.sk | 10.08.2025 12:10
Pán Novotný
je jednoznačné, že slovenskí puškári nebudú investovať tisíce do nového oblečenia, minimálne nie tí, čo nemajú reprezentačné ambície. Môžeme ešte dúfať, že takéto zmeny neprejdú, ale keď prejdú, bude sa im potrebné prispôsobiť. Strelcom s nižšou ako repre výkonnosťou možno aspoň na začiatok postačí úprava oblečenia a obuvi, tí zdatnejší si to možno urobia sami, tí menej zdatní to budú musieť zaniesť krajčírom a obuvníkom a to bude niečo stáť, ale určite nie stovky, či tisíce eur.
Novotny Peter | 10.08.2025 12:58
V skratke.Zrejme prejdú,v tom prípade pri počte aktuálnu 13 nastich zaradených a ďalších siedmich nádejných sa bavíme o dvadsiatich strelcoch.Pri cene 1800 za komplet a 200 za topanky ,suma sa blíži 40 000 tis eur , ktorú kluby ,rodiny, budú musieť vynaložiť v priebehu roka.Nejde o stovky,nejde o tisice,ale o desattisice.Ak to chceme robiť poriadne, nestrieľat v orezanych topankach a presitych kabatoch.
Redakcia www.strelcom.sk | 10.08.2025 14:20
Pán Novotný
vyššie v príspevku sme písali o rozdielnych potrebách a nárokoch pre ašpirantov na repre a hobby strelcov. Je viac než jasné, že repre a ašpiranti na repre budú musieť kúpiť novú výstroj za tisíce eur, ale možno aj oni budú musieť zo začiatku použiť upravenú výstroj. Pretože ak sa má definitívne rozhodnúť o zmene pravidiel až v novembri, výrobcovia proste nebudú stíhať a strelcom niť iné neostane ako sa nejako dočasne prispôsobiť.
Ostatní puškári sa rozhodnú podľa obsahu peňaženky, či už vlastnej, klubovej, sponzorskej... takže sa dá predpokladať, že väčšina slovenských puškárov bude prvé roky strieľať v upravenej výstroji. A úprava výstroje bude stáť podstatne menej ako nová výstroj, pravdepodobne v stovkách eur ak to budú robiť odborníci a nie svojpomocne.
Diana | 09.08.2025 13:51
Dobrý deň, pán Mlynarčík áno pochopil ste to veľmi dobre. Ak také video vyjde určite bude k dispozícii všetkým strelcom.
Ako ste napísal v ležke bude asi najmenší problém, pretože tam sa ani strelecké topánky používať nemôžu (v samostatnej disciplíne, nemyslím tým štandard tam je to povolené).
Ďalšia vec určite sa bude týmto zaoberať aj komisia rozhodcov, samozrejme podľa toho čo bude v platnosti.
Nemyslím si, že existujú nejaké odhady o koľko by mohla ísť výkonnosť smerom nadol touto zmenou. No poznám strelcov, ktorý si už dávno pred týmto vyrezávali vnútornú vrstvu a sú špičkovými strelcami. Myslím, že sa to všetko ukáže časom. Samozrejme toto je zatiaľ "1. Vlna" zmien, pričom po LA28 môžu nastať ešte nejaké zmeny ale to je ďaleká budúcnosť, keďže ešte ani 1. časť nie je schválená.
V neposlednom rada na športovej streľbe je krásne to, že je naozaj FAIR-PLAY buď trafíte tu 10 alebo netrafíte. Nemyslím si, že by ktokoľvek či už na slovenskej alebo zahraničnej scéne mal vôbec nejaký záujem podvádzať. Dôležitá je ale informovanosť a to sa určite udeje.
Verím, že všetci budeme dodržiavať pravidlá tak ako budú nastavené.
Pekný deň.
Diana B