10.august 2025 | Diskusia | Naspäť »
Pokúšame sa reštartovať komunikáciu na našich stránkach, aby sa pri jednotlivých témach diskutovalo vecne a odborne. Ale chápeme, že mnohí z vás si potrebujú ventilovať svoje názory na vedenie SSZ, na prebiehajúce veci, tak sme vytvorili túto tému. Koho teda nezaujímajú vyjadrenia, ktoré vecne nesúvisia s inými témami, nech teda túto tému nečíta ani do nej nepíše. Do tejto témy budeme premiestňovať príspevky z iných tém, ktoré nebudú vecne súvisieť s preberanou témou.

hľadáte najúspešnejšie športové zbrane posledného desaťročia ako aj kvalitné strelecké vybavenie za rozumnú cenu aj na mesačné splátky? Kliknite sem a našli ste ich.
Myslíte si, že je potrebná aj všeobecná téma, slúžiaca skôr na zdieľanie názorov ako na vecnú diskusiu?
Pravidlá diskusie od 1. 5. 2020:
Zapojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následne po prihlásení sa.
vkubik@azet.sk | 20.06.2026 14:14
Pozdravujem,
myslel som si že rozumiem peniazom Som absolútny amatér!
Robím majstrovstvá kraja. Na majstrovstvá kraja je dotácia a štartovné 8 euro. Mám jedinú strelnicu pre 2 kraje. Takže o mesiac budem robiť 2 majstrovstvá. A môžem opäť urobiť cez kopirák o čom tu budem písať.
Doplním do propozícií kontrolný pretek pištoľovej reprezentácie (ktorá vlastne ani neexistuje) vo vzduchovej pištoli (v júli - auguste úplná blbosť). A pridelím si z reprezentácie dotáciu na reprezentačné aktivity.
Prehlásim tento pretek za náhradu za extraligu a dostanem plnú dotáciu na extraligu. O mesiac to skúsim znovu.
Už to nie sú majstrovstvá kraja, dvihnem štartovné na 15, ako na extralige.
Žiaden pretek, ktorý by nahradil výpadok Príbeliec nepribudol, ale sezóna je vyplnená a úloha splnená.
Páči sa Vám to? Mne nie!
Vinco Kubík
vkubik@azet.sk | 20.06.2026 15:01
Pokračujem.
Z jednej malej dotácie mám 3 oveľa väčšie a dvojnásobné štartovné. A viac ľudí ku mne aj tak nepríde. Mám peniaze zadarmo bez roboty. Učme sa od múdrejších!
Ostáva jediná záhada. Kde budú M SR?
Vinco Kubík
Rozina Vlado | 22.06.2026 17:30
Pokiaľ viem, tak to už bolo rozhodnuté - budú v KE. Ja osobne neviem, KDE budú všetci parkovať.
Ostáva už len posledná záhada, t.j. kde budú M MSR?
vkubik@azet.sk | 13.06.2026 13:32
Pozdravujem, vraj švajčiarsky ascor zrušil prenos výsledkov z Košíc. Nespoľahlivé výsledky z Ukrajiny, Ruska a Bieloruska nebude zverejňovať.
Podľa štatistiky 40 % američanov je negramotných, neveria že zem je guľatá a nevedia, kde je Európa. Už to prišlo aj do Švajčiarska.
Vinco Kubík
Mapupi | 13.06.2026 16:37
Je super, že existujú ľudia ako Vinco, čo sen dajú okamžite túto dôležitú správu. Tiež som nechápal prečo to nefunguje. Vinco je tiež z kategórie Príbelce - nikto ho nenahradí tak jednoducho ako si niekto môže myslieť.
Znovu sa potvrdilo, že stránka zväzu je len akousi slabou ozvenou tejto stránky, alebo opozdenou a pribrzdenou reakciou na realitu.
Ďakujem Vincovi aj strelcom.sk
MaPuPi
Rozina Vlado | 13.06.2026 16:17
Vďaka za info. Myslel som, že niekto zle napísal link na web zväzu, alebo že vzhľadom na dátum 13-teho to jednoducho nefunguje :)
Som si istý, že náš VV už komunikuje so zástupcami SIUS.
Mlynarčík Peter | 14.06.2026 08:41
Podľa vyjadrenia pána Skyvu je problém reálne na strane Sisuš celosvetovo. Nasadzujú nový Icloud výsledkov a stav je, že Icloud ešte poriadne nefunguje a starý systém už nefunguje. SSZ platí licencie za Siuš, už to reálne vo švajčiarsku reklamovali, ale výsledok reklamácie (je)vidíme všetci. Ani vo Švajciarsku už nefunguje všetko ako hodinky. Ale je pravda, že také aspoň základné info by mohli byť na webe SSZ, tak sa hnev znesie na SSZ aj keď v tomto prípade za to SSZ nemôže.
vkubik@azet.sk | 11.06.2026 19:12
Pozdravujem,
Milan Terem skúsil komunikovať s Domanižou o MM SR seniorov. Neúspešne. Takže žiadne sny o extraligách a M SR v Domaniži. Domaniža cca 20 000 euro nepotrebuje.
Tento weekend je extraliga v Košiciach. Minimálna účasť, nezáujem.
Dúfam a pevne verím, že nebude záujem nahradiť Príbelce Košicami. Nikto si to neželá. Čokoľvek, kdekoľvek, len nie Košice.
Vinco Kubík
Redakcia www.strelcom.sk | 12.06.2026 08:32
Vinco
ďakujeme za info o Domaniži, neočakávali sme, že to bude inak, je to škoda pre streľbu. Tí ktorí boli na Zjazde v Martine v 2016 vieme prečo je to tak.
To že Ty nechceš chodiť do Košíc je Tvoje rozhodnutie, ale nemôžeš tvrdiť, že nikto nechce Košice, veď tam chodia dokonca Tvoji strelci.
Je pravda, že košická strelnica nemá strelecké zázemie, čo dosť chýba, na iných menších strelniciach je to lepšie, dá sa aj sadnúť, porozprávať, nie pri bufete na stojáka ako v Košiciach. Ale je teraz najväčšia, s oddelenými 25 a 50 metrovými strelnicami a aj vzduchovkou.
Škoda, že pred rokmi nevyšli Tvoje snahy odkúpenie Príbeliec, nemuseli sme teraz riešiť kde budeme strieľať.
Keby sme v Nitre volili iného prezidenta, určite by dnes fungovali aj Príbelce aj Domaniža, ale čas nevrátime, delegáti na Zjazde rozhodli ako rozhodli, tak teraz znášame dôsledky všetci. Ale na keby sa nehrá, čas nevrátime.
vkubik@azet.sk | 12.06.2026 14:17
Peter, musím ťa opraviť. Moji strelci nechodia do Košíc. Chodia domov a popri tom si strelia v Košiciach. Šindlerová (Humenné), Hovančáková (Prešov), Švaňa, Korínek (Šarišské Michaľany. Ako aj ty. Bol si doma v Spišskej Novej Vsi.
So Skývom išla jeho partnerka Gajanová a pomocník na Ascory Macháček. Fabo je tam ako Copákov tréner. Juro a Eva chodia na výlety po celom Slovensku. Klub im prepláca len štartovné na nominačných pretekoch. SAV alebo Košice, je mi to jedno. To predpokladám robíš aj ty v Pardini.
Mimochodom, v Nitre som nemal volebný hlas. Bratislavská krajská konferencia mi ho nedala. Bol si tam, tiež si mi ho nedal. Si vinovatý ako všetci ostatní. Možno by som zachránil Príbelce.
ŠKP do Košíc nechodí. Nemáme na to!
Vinco Kubík
Mlynarčík Peter | 12.06.2026 17:40
Vinco
v príspevku bolo ..veď tam chodia dokonca Tvoji strelci..., nie že tam chodí ŠKP.
Na krajskej konferencii bratislavského kraja som bol ako hosť, nemohol som ti dať hlas, ten som ti tuším dal na Zjazde, kde som bol delegát za košický kraj.
Delegát klubu Pardini ti na krajskej konferencii, pretože aj Tvojim hlasom nášho delegáta v priamom rozpore so Stanovami s krajskej konferencii vylúčili a poslali ho domov, lebo klub PARDINI SK v tom čase existoval "len" 3 roky, hoci mal vtedy 17 členov.
Takže tým, že si hlasoval v rozpore so Stanovami za vylúčenie delegáta, tak preto ti nemohol dať hlas.
A uznávam som aj ja vinovatý, že som nedokázal presvedčiť.
vkubik@azet.sk | 12.06.2026 11:09
Peter, môj prvý pretek som strieľal v roku 1973 v Košiciach. Bol som pred 40 rokmi na M SR v Košiciach s celým klubom ČH Bratislava. Informácie, ako sa strelnica za tie roky zmenila mám len z počutia. Nie sú pozitívne.
Zažil som M SR na menších strelniciach. Neboli Príbelce ani Domaniža. Samostatne dospelí a mládež. Samostatne pušky a pištole. Nominácia podľa kapacity strelnice. Nebol problém. Ale do Košíc sa nechodilo. Pre všetkých ďaleko. A dnes oveľa drahšie.
V biede, v akej sme, považujem za najlepšiu kombináciu SAV + Jarovce. Upratať strelnice nemôže byť problém. 4 rychlopalné stavy na SAV, 20 puškových v Jarovciach. Tie sú aj v Šali, Holíči alebo Vištuku. Ostatné vyriešia Ascory. A všade spoľahlivé zázemie, ktoré už Košice nemajú.
Samozrejme sú možné aj iné kombinácie v iných regiónoch Slovenska. Dotácie na extraligy a M SR sú zaujímavé pre každého (okrem Domaniže).
Vinco Kubík
Vlado | 12.06.2026 10:23
V Nitre sa to zlomilo. Medové motúzy a diáčiky pána Bencu, nedosnívané sny Gonciho, a ... PLUS veľa mokrých snov úspešných kandidátov do VV, ktoré nemali nič spoločné s realitou.
Teba Peter na zjazde nebol ochotný nikto počúvať a nepamätám si meno toho človeka, ktorý nekompetentne tvoje tvrdenia a plány povzniesť zväz vyvracal v tom zmysle, že sa to nedá. Počas tvojho prejavu dal niekto hlasovať - nosiť lístky do urny, takže v sále bol ruch ako pred bufetom.
Trolovia makali, ako jeden muž. Tak teraz trpíme všetci. Len by sme mali veci vždy pomenúvať svojim menom a netváriť sa, že je to kolektívna vina. To sa už nenosí. Chybu urobili konkrétny ľudia, tak by sa mali ukloniť a odísť z vedenia SSZ. Prvý by tak mal urobiť pán Benca, ktorý je ako štatutár plne zodpovedný v celom rozsahu za havarijný stav v SSZ.
Súhlasím s Vincom v tom, že dúfam aj ja, že nebudú chcieť Príbelce nahradiť Košicami. No súčasne kladiem otázku: "Ako a čím sa dajú nahradiť Príbelce?"
Mapupi | 13.06.2026 16:39
Príbelce sa dajú nahradiť, keby sme mali vo vedení zväzu dve vrecia rozumu alebo jedno vrece peňazí. Žiaľ máme len niekoľko vriec zemiakov. Aby aj "Zdravý rozum" chápal - ta to grule!
Rozina Vlado | 09.06.2026 09:06
Každý strelec ISSF pozná meno Skanaker, ale nie všetci vedia, že má 92 rokov a stále strieľa s výsledkami našej extraligy :D
Pre tých čo chcú vedieť viac je tu pár "poznámok":
Ragnar Skanåker, vlastným menom Karl Ragnar Eriksson (* 8. júna 1934 Stora Skedvi), je bývalý švédsky reprezentant v športovej streľbe, špecialista na pištoľové disciplíny.
Pochádza z farmárskej rodiny, od roku 1952 pôsobil vo švédskom letectve a zúčastnil sa misie Organizácie Spojených národov v Kongu, po odchode z armády prevádzkoval benzínovú pumpu. V rokoch 1972 až 1996 štartoval na siedmich olympijských hrách v rade (dostal tiež divokú kartu na LOH 2004, ale Švédsky olympijský výbor ho s odvolaním sa na slabú výkonnosť do nominácie nezaradil).[1] Získal štyri olympijské medaily v disciplíne 50 metrov ľubovoľná pištoľ: v roku 1972 vyhral, v rokoch 1984 a 1988 bol druhý av roku 1992 tretí. Na majstrovstvách sveta v športovej streľbe vyhral súťaže v štandardnej pištoli na 25 metrov v roku 1978, v ľubovoľnej pištoli na 50 metrov v roku 1982 a vo vzduchovej pištoli na 10 metrov v roku 1983.
Po ukončení športovej kariéry pracoval ako dizajnér zbraní pre firmu Morini, navrhol aj vlastnú značku streleckých okuliarov, verejne sa angažuje za právo na držanie strelných zbraní, vydal odbornú publikáciu Športová streľba z pištole (slovensky Naše vojsko 2011). Je tiež osobným trénerom islandského strelca Ásgeira Sigurgeirssona. Jeho manželkou bola spisovateľka Ingegärd Sundellová.
Jany | 29.05.2026 08:55
O MMSR seniorov pre tento rok zatial ticho, ako aj o vsetkych planovanych pretekoch v Pribelciach... A sice neoverene, ale vychadzam z reality, na Pribelce mozeme zabudnut. Vojsko si uz prebralo priestory, ako jedna z prvych veci bola aj kontrola dokladov ku prevadzke strelnice, a ta nedopadla dobre. Predpokladam ze to uz strelnica nie je. A mohla byt, mohla, a na slovenske pomery mohla byt slusnym sportovym stankom. Keby sa na to kompetentne osoby zo SSZ doslova nevys*ali. Uvazovat o tom, ci to bolo z lenivosti, nekompetentnosti, egoizmu alebo nenazranosti je uz bohuzial neskoro. Ale nie je neskoro uvazovat nad tym, ci uz nie je nacase poslat do zabudnutia aj prislusne osoby, ktore strelnicu v Pribelciach mohli zachovat, zveladovat a priniest nieco aj pre radovych strelcov. Tým, ktorí drzali Pribelsky areal v podstate posledne desatrocie "nad vodou", patri velka ucta a podakovanie. No a co tí, ktori to cele "sprasili", co ku tomu vsetkemu este stale cusia ako vos pod chrastou - oni bud stale cakaju na zazrak (vsak terminy v kalendari su nezmenene), alebo im je to cele uplne jedno - vsak co, strelci, hrdi clenovia SSZ si zaplatia dalsie clenske, sklopia usi aj zrak, prisposobia sa a nejak si niekde strelia. A co nasa kontinualna karavana z Wolkrovej? Ta bude predsa putovat hrdo dalej (kym sa prislusne a podstatne osoby nespamataju)...
Mlynarčík Peter | 29.05.2026 10:35
Janko
Je o mne verejne známe, že mám iné predstavy o fungovaní SSZ. Ale to neznamená, že je potrebné len kydať na celé právoplatné, demokratické vedenie SSZ. Áno, vo vedení SSZ sú už desaťročia 2 rovnaké osoby, ktoré majú rozhodujúce slovo, ale sú len dvaja z 9 (8), to len na okraj.
Anabáza predaja strelnice začala vo VV SSZ už v roku 2016, VV sa tomu venoval najmä vďakapanovi Kubikovi, ale skončili to tým, že SSZ žiadal ministerstvo peniaze na kúpu a rekonštrukciu Pribeliec, ale paniaze sme nedostali ani v 2017, ani 2018 či 2019.
Takže sa nedá povedať, že sa neurobilo nič, možno sa dalo urobiť viac, možno ju SSZ mohol kúpiť z vlastných peňazí skombinovaných s úverom. Ale také niečo nikdy nebolo v SSZ reálne urobiť. Zas som pred rokmi načrtol tému predaja Wolkrovej, kupenia Pribeliec ale odpoveďou bola veľká znaška invektiv od diskutujúcich. A to isté by sa dostalo aj vedeniu SSZ, ak by také niečo urobili. Takže stát nám na Pribelce nedal, z vlastných peňazí to VV neschválil, aj keď to pán Kubík navrhoval.
Je veľmi ľahké osočovať zodpovedných, že nič neurobili, ale kto z nespokojných urobil preto niečo, aby sa Príbelce kúpili v čase, keď to ešte šlo. Jediný pán Kubík za to bojoval. Teraz to už nezmeníme, jediné čo sa dá robiť je asi sa spojiť s KBZ (rezervistami) a rokovať na ministerstve obrany o ďalšom fungovaní Pribeliec. Navrhujem už zabudnúť na to, kto, prečo nekúpil Príbelce a zamerať tlak na to, aby VV pověřil niekoho kompetentného a zodpovedného čo najskôr rokovať s rezervistami o spoločnom postupe na MO SR. Minulosť už žiaľ nevrátime a každý z nás je zodpovedný za to, že sme si desaťročia volili koho sme volili.
Strelec ISSF | 29.05.2026 12:29
Nesúhlasím ani omylom s tým, že nám štát nedal peniaze. Dal za určitých podmienok, nech sa redakcia spýta pána Gonciho, prípadne pána Portašíka staršieho. Vnesú vám svetlo do problému, takže štát bol ochotný, ale narazil na nevôľu kompetentných - nekompetentných. Taktiež nesúhlasím s ombudsmanom všetkých neschopných, ale zvolených s tým, že sme všetci zodpovední. Nie zodpovední sú tí, ktorí hádzali na zjazde volebné lístky s menami týchto divadelníkov, ktorí len predstierajú že niečo robia.
V príspevku čo napísal Jány je viac pravdy ako v príspevku Mlynarčíka. Nečinnosť nikoho neospravedlňuje, lebo ľudia ich volili práve kvôli tomu, že sľubovali hory-doly. Pozrite si kamerový záznam zo zjazdu v Nitre, čo všetko páni ako Benca, Gonci a ďalší nasľubovali a čo splnili? Tak reči, že sme všetci vinní si nechajte pre niekoho inéh!
Zdravi rozum. | 29.05.2026 22:41
Čuj Štreľec
Ta znaš, ti bars mudri, znaš šicko.
Ta mi staromu bačikoj hutor, jak ti dumaš. Še štane zazrak a zajtra prežident žvežu aj cali vibor povi že konča. Čo budze podľe teba ďaľej? Budze novi žjezd, Benca a maňo budu zašik kandidovac, nichto še im nepostaví, ľem ďajaki kompars do VV. Vof kluboch še na cele voľbi vikašľu šicke jak furt, ta na žježd pujdze totich istich šezdzešat delegatoch a iní ak tak nebudu Mac na vober ta zaš zvoľa Benca. Ak potim budzeš hutoric že mľynarčikoj nemá prafdu? Co zrobiš ti abi to tak nebulo? Budzeš kandidovac za prežidenta proci Bencovi? Áno najdzeš dajakoj inakašho kandidata na prežidenta? Zorganižuješ abi ľudze vôd kluboch zvolili na krajske konferencioch inakšich deľegatoch na žježd?
Ta či trimem paľce, ak totemu janimu naj še dace dokopi a šicko naraz pujdze samo. A šicke še ku vám dvom pridaju.
Tvuj Ander zos Košico
Strelec ISSF | 01.06.2026 10:41
Milý rozum, všetko neviem ani nie všetkému rozumiem čo píšeš. Možno by to mohol Maňo prekladať. Čo však určite viem, to je to, že SSZ je v takom stave, že nikto normálny už nebude ochotný venovať tomuto marazmu čas a svoju energiu. Prerazili sme dno a hlbšie sa už ísť nedá. Toto je môj posledný príspevok, lebo ani písanie na tieto stránky už nemá zmysel, nakoľko už nie je za čo bojovať.
Mapupi | 03.06.2026 11:06
Súhlasím s tým, že SSZ už nepotrebuje PP ani starého ani nového. Potrebuje vybudovať od podlahy - komplet nové štruktúry. Nepotrebujeme, aby kluby ťahali za kratší povraz!!!
Ľubo-Pre | 28.05.2026 18:49
Má niekto nejaké, i keď neoverené informácie, či sa uskutočnia tento rok MMSR seniorov? Prípadne ak má redakcia nejaký kontakt na pána Terema, tak by sa ho mohla opýtať. Ďakujem - Ľubo.
Mlynarčík Peter | 29.05.2026 11:27
Ľubo-Pre
Pokiaľ viem, tak SSZ na MMSR vyčlenilo 2500 eur, Pribelciach na to mali obvykle okolo 7000. Ak to nebude v Pribelciach (čo asi nebude) môže to byť na inej menšej strelnici, ale aj to má byť aj so vzduchovkou tak sa okruh strelnic zužuje (ak by teda nemala byť vzduchovka inde, v nejakej telocvicnii napríklad). Za 2500 eur to ako preteky dokážu usporiadať, teoretický aj s menším posedením a občerstvením, ale určite bez ubytovania, proste ako normálne preteky, nie spoločenská udalosť ako to byvalo v Príbelciach. Ale budú mať seniori záujem o také niečo? Najjednoduchšie by bolo pričleniť MMSR ku guľovym MSR, ale keď už nemáme Príbelce, tak sa to kapacitne nedá urobiť spoločne.
Máte nejaké návrhy, kde a ako to za tie peniaze urobiť?
Jany | 19.05.2026 07:45
Dobre spravy, po aktualizácii Športovo technickej komisie Slovenského streleckého zvazu zo dňa 18.5.2026 bol na stranke SSZ zverejneny najnovsi plan prace SSZ a kalendar podujati. Pribelce v nom figuruju v povodnom rozsahu a terminoch.... Dakujeme...
vkubik@azet.sk | 19.05.2026 09:08
Nádej zomiera posledná.
Peterke | 20.05.2026 09:19
Nádej umiera...
NIE ona už dávno umrela a pochoval ju hrobár slovenského strelectva, vlastným menom Miloš Benca a jeho voliči zvaní kontinuita.
Ďakujeme.
vkubik@azet.sk | 20.05.2026 20:17
Kontinuita je predĺžiť to čo bolo. Ja by som chcel chodiť ešte 10 rokov do Príbeliec. Je na tom niečo zlé?
Vinco Kubík
Karl von Banhof | 21.05.2026 11:41
OMYL - "kontinuita" je niečo úplne iné. Kontinuita je skupina delegátov, ktorí umožnili PP a ľuďom okolo neho devastovať SSZ až do dnešnej podoby. Preto sa váš sen naďalej chodiť do Príbeliec už nesplní.
vkubik@azet.sk | 21.05.2026 12:48
Máme odlišný pohľad na riešený problém.
Včera so bol v Príbelciach. V mojom profesnom živote som cca 30 rokov financoval prevádzku cca 1000 objektov. Niečo o to viem. Knápek potrebuje moje rady aj útechu. Prežili sme spolu v Príbelciach viac ako 40 rokov.
Pozrite si v náučnom slovníku definíciu pojmu kontinuita. Predĺženie funkčnosti systému. A o to ide mne. Systém súťaží a systém činnosti SSZ. Fyzické osoby ma nezaujímajú. Sú to len figúrky, ktoré musia plniť, rešpektovať a dodržiavať zhora dané celospoločenské systémy. Ich mená sú nepodstatné. Ale ak začnú improvizovať, SSZ skončí a oni môžu skončiť v kriminále.
Súčasné (aj budúce) vedenie SSZ čaká ťažká úloha. Nahradiť Príbelce a zachovať overený a zabehnutý systém súťaží. To je pre mňa kontinuita.
Vinco Kubík
Ferest | 22.05.2026 13:26
Je dobre, že ste ako mladá krv poradil 78 ročnému Knápekovy. Určite to ocení. Len mi je ľúto, že ste neporadil pred 10-timi rokmi vášmu niekdajšiemu veľkému kamarátovi Bencovi. Ktorého ste v podstate urobil prezidentom vy. Možno by ste dnes nemusel radiť Knápekovi.
Redakcia www.strelcom.sk | 22.05.2026 15:07
Vážený pán Ferest
vyčítať pánovi Kubíkovi, že ako člen VV neurobil všetko čo bolo v jeho silách pre odkúpenie strelnice v Príbelciach, je obrovský krok vedľa. Práve naopak, je zdokumentovane, že práve pán Kubík vyvíjal všetko úsilie, aby SSZ odkúpil strelnicu v Príbelciach, žiaľ nebol úspešný. Takže Vám navrhujeme, aby ste sa pánovi Kubíkovi ospravedlnili,
Takže trochu pre osvieženie pamäti:
VV dňa 23.8.2017 v bode 3 prerokoval VV návrh ŠSK LIAZ V. Krtíš na odkúpenie strelnice v Príbelciach za 500 tisíc eur a prijal uznesenie, aby pán Benca v mene SSZ požiadal ministerstvo o dotáciu na odkúpenie strelnice v Príbelciach za 500 tisíc eur a o ďalšiu dotáciu 450 tisíc eur na modernizáciu kúpenej strelnice.
VV dňa 26.6.2018 v bode 5 rozhodol, že peniaze získané odpredajom budovy SSZ v Považskej Bystrici sa nepoužijú na zakúpenie strelnice v Príbelciach, ale minú sa na nákup Ascorov, opravu budovy v Bratislave a 170 tisíc eur ostane na účte SSZ a budú použité len so súhlasom VV. Jediný pán Kubík nebol za toto uznesenie. V bode č. 6 pán Benca informoval, že ministerstvo informovalo SSZ, že dotáciu na kúpu strelnice v Príbelciach nedostane a VV rozhodol, že SSZ má znovu požiadať o túto dotáciu na rok 2019.
Takže ak zhrnieme, VV a pán Benca urobili formálne kroky na získanie dotácie od ministerstva na kúpu a rekonštrukciu strelnice v Príbelciach, ale zamietli, aby sa peniaze získané za odpredaj budovy SSZ v Považskej Bystrici na odkúpenie strelnice v Príbelciach.
Keďže VV rozhodol, že 370 tisíc eur získaných za odpredaj budovy v PX (zostatok po zaplatení dane) sa môžu použiť len s jeho súhlasom, asi nás všetkých by malo zaujímať na čo a na základe akého rozhodnutia VV sa tých 370 tisíc eur použilo a koľko z nich vlastne dodnes zostalo nepoužitých na účte SSZ.
Asi by to mala byť téma pre kontrolórku SSZ, aby skontrolovala dodržiavanie uznesenia VV SSZ č. 8/6 zo 7.12.2017. Podá niekto podnet kontrolórke SSZ, aby splnenie tohto uznesenia skontrolovala?
Otakar | 26.05.2026 15:25
Každí má na to iný názor, ale ja si myslím, že niet sa začo Vincovi ospravedlňovať. On má kapitálny podiel na tom aký Benca bol a aký aj je.
Jany | 11.05.2026 10:38
Prepáčte, ale jednoducho musím, aspoň takto (aj na margo Príbeliec, ale nielen na to....):
Minister Huliak bol cez víkend vo Veľkom Krtíši podporiť športovcov XFC (viete si dohľadať na nete).... A na margo toho som dostal reakciu od aktívneho strelca: citujem: "H***** by podporil aj strelcov, keby nebol B****. Štvrtok pred zjazdom v BA H**** povedal: Dúfam, že si nezvolíte toho starého ******. V tú sobotu kontinuita zvolila starého ******, a tak H***** dal od strelcov ruky preč. čo mohlo byť ... o tom snívať nechcem." koniec citácie (tie hviezdičky nech si doplní každý sám, podľa ľubovôle).
Bohužiaľ, ešte stále sú ľudia, ktorým viac vyhovuje dostať pár terčov a diaboliek, prípadne nejakú tú dotáciu na pretek, ako porozmýšľať nad tým ako to tu vlastne funguje a kam spejeme. Okrem pár svedomitých usporiadateľov tých pár pretekov za rok, ktoré aspoň ako tak v rámci možnosti majú určitú úroveň, tu nenapreduje v športovej streľbe nič, skôr naopak. Skoro všetci si len myslia svoje, ale neozve sa nik, a keď príde na lámanie chleba tak vezmú nejakú tú omrvinku, v strachu aby neprišli aj o tú. A popritom potichu a systematicky prichádzame nielen o Príbelce, ale aj o akúkoľvek perspektívu. A ku tomu prichádza len minimálna zákonom stanovená dotácia, nechuť a neochota kohokoľvek kompetentného z možných zdrojov pre šport rokovať pre viac financií a podpory pre strelcov... Príliš podceňujeme príčiny stavu, lebo je to pohodlné a už fakticky zafixované v akejsi letargii a v strachu. Však sem-tam si niekde ideme streliť, s podmienkami sa nejak vyrovnáme, veď prečo mať vyššie nároky, keď všetko je drahé a inak sa to spraviť nedá... atď atď... a tak karavána ide ďalej.
Čo je ešte potrebné na nevyhnutné zmeny? Škoda že nie sme ako Fénix... no z popola už ale nebude nič. Posledný (nech) aspoň zhasne.
Maťo | 14.05.2026 12:15
Benca si môže za to sám. Od neho dali ruky preč všetci. Samozrejme okrem tých, čo z neho majú profit. Zoznam bude zverejnený v Katolíckych novinách na športovej strane :) ... tak sa to kedysi písalo za komunistov. Dnes ten zoznam netreba zverejňovať, ľudia si tie mená dobre pamätajú.
Jany | 14.05.2026 13:31
Súhlasím. Vsetci o tom vedia, no a predsa skoro vsetci mlcia - a tym len leju vodu na mlyn pokracovaniu "kontinuity". Len na jednu vec mam opacny nazor, a to ze ten zoznam je potrebne, ba priam nevyhnutne zverejnovat, no mal/mali by ho kontinualne zverejnovat ludia, ktori v nejakom tom vseobecnom suhlase maju co do veci hovorit, lebo radovy clen by len hadzal hrach na stenu.
Strelec ISSF | 11.05.2026 14:16
Áno je to tak ako píšeš. Všetci čo majú moc a peniaze dali od SSZ ruky preč. Možno mi to budete mať za zlé, ale ja sa im vôbec nečudujem. Urobil by som to isté, keby že mám spolupracovať a podieľať sa na projektoch, ktoré majú nálepku Miloš Benca!
Za Príbelcami nám bude ešte veľmi smutno, až potom keď pochopíme o čo všetko sme prišli a ako jednoduch sa tomu dalo predísť. Stačilo v Nitre neuveriť prednáške a diákom, ktoré premietal pán Benca, aby nám predviedol ako ukrutne pracuje na výstavbe novej strelnice v Trnave.
Poslený má zhasnúť, no tak milý Jany - my v SSZ máme zhasnuté na niekoľko rokov.
Pe pe | 11.05.2026 20:57
Realita sa ukazuje na ME Osijek.V juniorskej kategórii puška pištoľ máme minimálne zastúpenie.
ej-aj | 12.05.2026 08:56
A bude ešte horšie, lebo vďaka 20 ročnej apokalipsy pod vedením pána Bencu sa o 1-2 roky SSZ zrúti ako domček z karát, ktorý už žiaden nadšenec nepostaví.
No podstata je taká ako píše dolu pán Mlynarčík:
"Pán Benca je ako prezident SSZ zodpovedný za súčasný nelichotivý stav SSZ, Ale mu mu to dovoľujeme."
Asi je tam preklep, zrejme tam malo byť: LEBO MU TO DOVOĽUJEME!
Tak čo budete čakať kým sa ten domček rozsype, alebo už konečne niekto buchne po stole? Nebuchne! Na to buchnutie ste mali myslieť na zjazde, keď ste si zvolili toto vedenie zväzu. Takže Benca je len spoluzodpovedný, nenadávajte na neho. Nadávajte na tých, ktorý ho desiatky rokov v jeho činnosti podporovali! Nie ste to náhodou aj VY ???
ej-aj | 13.05.2026 12:58
Nemám v úmysle sa dať vtiahnuť do vašich hier, na to máte pán Kubíka. S tým si viete písať celé dni o ničom. K vašej poznámke len toľko, že nie je to preklep. Malo tam byť presne to, čo som napísal. Ja som spravil viac ako ktokoľvek z vašich modrých. Bez mňa by Martin nemal ani polovicu hlasov, tak prestaňte robiť ombudsmana všetkým čo ...
Treba veci pomenovať správnym menom.
vkubik@azet.sk | 13.05.2026 13:54
Neberte meno božie do huby nadarmo.
V rokoch 2016-2020, keď som sa akoby omylom po 18 rokoch dostal do VV, som vyvinul maximálnu snahu na odkúpenie Príbeliec. Sú o tom zápisy. Neúspešne, nebol som pochopený.
V roku 2020 som dostal na zjazde z 360 hlasov 4. Stratil som možnosť bojovať za Príbelce.
Má to jednu výhodu. Nemám povinnosť, ani možnosť, riešiť problémy celého SSZ. Ostala mi starostlivosť len o 1 klub. A to zvládam.
Vinco Kubík
Jany | 13.05.2026 13:22
Ak ste spravili viac pre strelcov, ako ktokolvek iny, tak to potom vsetka cest... to je velmi chvalyhodne a potrebne. Ale, tu vobec nejde o to ci modry, zlty, hnedy, cierny ci cerveny - ale o to ci sa uz konecne zacnu ludia otvorene a bez strachu vyjadrovat ku dianiu v komunite. Lebo zatial takmer vsetci len suskaju poza chrbat, a trasu sa o nejaky ten "benefit" od zvazu. Judassky. A to trva dlhe roky. Len jedna, resp. par osob tu hra hry, pri ktorych prehravaju vsetci ostatni, potichu a niektori priam az v predklone. Co vsetko sa este musi stat a udiat, aby si uz ludia, ktori do toho maju co hovorit, tiez naplno otvorili usta, a ako pisete, pomenovali veci spravnym menom?
zov01 | 14.05.2026 12:08
Je to skutočne tak, ale to je na Slovensku vždy tak. Na slovensku sa často kladie otázka: Čo sa ešte musí stať, aby ..."
Pamätajte! Bolo to vždy, aj po vojne, aj po odchode Rusov, po Nežnej revolúcii... vždy, keď sa niečo zrútilo - padlo, tak "potkany" vylezú z dier. Ak sa rozsype Bencov systém, tak "potkany" si vystrú - narovnajú chrbát a začnú rozdávať rozum. Potom si pomeňte na zjazd v Nitre aj v Bratislave. Kto tam čušal ako voš pod chrastou a hlasoval za kontinuitu.
Zdravi rozum. | 14.05.2026 16:24
Čuj zov perši.
A ty jak znáš chto jak hlasoval na žježdze?
Šak to bulo na tajnaša.
Rozina Vlado | 15.05.2026 08:56
Kto aspoň raz kandidoval, mal na to gule a postavil sa pred delegátov, tak vie presne kto ho volil a kto nie. Mnohí mu to povedia aj do očí a mnohí aj ukážu svoj hlasovací lístok. Potom sú ľudia, ktorým to srší z očí, že sa tvária: "som na tvojej strane", ale v skutočnosti je to inak. A potom sú aj čestní, ktorí ti na rovinu povedia: "dohodli sme sa na výbore, že tento rok ti nedáme hlasy, lebo podporíme Boleka". Čestných ľudí si treba vážiť a akceptovať ich názor.
Tak vidíš "Zdravi rozum" postačia skúsenosti a zdravý rozum. Zov01 má oboje, alebo pozná tých, ktorí by mali byť na spomínanom zozname.
Mlynarčík Peter | 12.05.2026 13:45
Pán ej-aj
Áno, je tam překlep, malo to byť lebo my mu to dovoľujeme.
K poslednej vete Vášho príspevku, podľa mňa to malo znieť, NIE SME to náhodou MY všetci?
Čo ste Vy pán ej-aj osobne konkrétne urobili, aby ste jeho činnosť svojou pasivitou nepodporovali?
Pán Benca má už roky otvorených podporovateľov, skeytých podporovateľov a skeytých odporcov. Kým budú odporcovia len skytí, kým nevzstúpia otvorené proti, tak sa minimálne do roku 2029 nič nezmení.
A nebojte sa, SSZ sa nezrúti, aj keď bude mať z roka na rok menej peňazí. A to vďaka tomu, že máme funkčné kluby, že máme funkčné strediska reprezentácie, takže minimálne do roku 2029 SSZ bude fungovať, aj keď bude mať z roka na rok menej peňazí.
Pe pe | 12.05.2026 11:17
Nezrúti, akurát bude kvalitou a výsledkami upadať.VV je plný aj šikovných ľudí, škoda že nemajú priestor . Generačná výmena mala začať v repre SR oveľa skôr, výsledky z Osijeku sú toho dôkazom.
Mlynarčík Peter | 11.05.2026 17:04
Asi väčšina čo číta tieto stránky vie, že mám iný názor na fungovanie SSZ a že to aktívne prezentujem.
Ale nikdy som nehanil pána Bencu, ani delegátov zjazdu, že uverili výbornému marketingu ba zákulisnym aktivitám pána Bencu, toto robí skvelo.
Ale SSZ netvorí pán Benca a 33 delegátov zjazdu z ale ďalších cca 3500 členov SSZ, z ktorých značná časť vyjadruje neverejne nespokojnosť s dlhodobo zlým stavom vo vnútri SSZ. Ale nikto z nich sa nepostaví verejné a nepovie verejne čo sa mu nepáči. A odvtedy, kým sa väčšina takto verejne neozve, tak nie je dôvod, aby sa vo vnútri SSZ čokoľvek zmenilo k lepšiemu. Už viac ako 20 rokov to isté vedenie SSZ môže právom argumentovať l, že zmena nie je potrebná, lebo všetci sú spojní s vedením SSZ (keďže už viac ako 20 rokov máme rovnakého prezidenta a viceprezidenta), nikto sa nesťažuje, takže kontrolóri SSZ alibistický konštatujú že všetko je v poriadku pretože sa nikto oficiálne nesťažuje.
Prečo z toho stavu viníte pána Bencu? On robí svoju prácu skvelo, za vyše 30 rokov čo pôsobí v najvyšších pozíciách si vytvoril s tichým súhlasom nas všetkých systém aký všetci cnímame, že bez neho, bez jeho výslovnēho súhlasu sa v SSZ nič neurobí.
Čo sme my všetci, čo s tým nesúhlasíme b proti tomu urobili? Ruku na srdce. Koľkí z nás aktívne, verejne vystupujú? Kto z nás presvedčil členskú schôdzu svojho klubu, aby ich klub navrhol za kandidáta na funkcie na zjazd ľudi schopných urobiť v SSZ potrebné zmeny? Kto z nás sa nechal členskou schodzou klubu za delegáta na krajsku konferenciu svojho kraja, na krorej sa volia delegáti zjazdu, ktorí rozhodnú o tom, kto bude zvolený za prezidenta, kontrolóra a členov VV?
Kto z nás sa môže s kludnym svedomím pozrieť do zrkadla a povedať tomu čo v tom zrkadle uvidí, že urobil všetko čo sa dalo?
Odpovedzte si na to sami.
Čo Vami toľko zatracovaný pán Benca urobil, aby vám znemožnil vystúpiť na clenskej schôdzi klubu, aby ste tam vyjadrili svoj názor a predstavu?
Pán Benca je ako prezident SSZ zodpovedný za súčasný nelichotivý stav SSZ, Ale mu mu to dovoľujeme.
Jany | 22.04.2026 09:31
Potvrdená správa - strelnica v Príbelciach je predaná - celý areál vrátane stavieb (mimo jedného rodinného domu) kúpila SR - Ministerstvo obrany SR - Armáda SR. Overené u doterajších majiteľov, v centrálnom registri zmlúv je zverejnená Kúpna zmluva č. BB56/2026/0935004-Kzv - sú to voľne dostupné informácie. To čo bolo majiteľmi avizované už dlhšie sa už stalo realitou a je dosť pravdepodobné, že na začiatku guľovej sezóny nastane problém. Pre strelnicu ako takú by Armáda mohla byť spásou, no viac ako otázna je možnosť pokračovať v streleckej činnosti civilných osôb. Asi všetci si uvedomujeme, čo nás čaká, keď prídeme o najväčšiu strelnicu na Slovensku. Ak aj niekto iniciuje rokovania s novým vlastníkom a pokúsi sa dohodnúť možnosť a podmienky, aby sme mohli fungovať v Príbelciach aj naďalej, pozitívny výsledok takého rokovania je veľmi neistý. Snáď by sa našla cesta fungovať podobne ako v Plzni, kde najväčšiu strelnicu vlastní česká armáda, to ale vyžaduje operatívnu aktivitu všetkých zainteresovaných. Kde je vôľa, tam je cesta...
Peter.Pavol | 23.04.2026 13:03
Bez invektív, bez osočovania, len sucho konštatujem:
toto je kontinuita v praxi, toto je výsledok posledného zjazdu.
Mrazík | 24.04.2026 14:20
Šifra: Kúpna zmluva č. BB56/2026/0935004-Kzv znamená:
Na Príbelce zabudnite. Ak chcete ďakovať, tak viete komu. 10 rokov zimného spánku je za nami, žiaľ prebudenie je pre SSZ veľmi kruté.
Maťo | 22.04.2026 16:03
Počul som o tom, ale nechcelo sa mi to veriť, žeby náš PP a VV nevstúpili do rokovania s majiteľmi strelnice :)
Zdá sa že pôvodnému majiteľovi pretiekol pohár trpezlivosti a nečudujem sa mu. Keby mňa takto roky zväz ťahal za nos, tak tiež nemám zľutovanie a predám. Tak sa aj stalo. Predal. Ja osobne si myslím že teraz sa už nebude nikto baviť so zväzom. Už je 5 minút po 12-tej. Rád by som sa mýlil.
Vlado | 23.03.2026 13:52
MSR - PEZINOK
Asi žiaden usporiadateľ doteraz neprejavil toľko snahy a úsilia dobre zorganizovať MSR. Možno preto, že sa chceli prvý krát blysnúť. No a podarilo sa im to - blysli sa perfektnou organizáciou, palebnou čiarou, osvetlením,... bolo to z hľadiska organizátorov perfektné.
Ale ako to už býva - na konci bič plieska. Posledný deň pretekov už nedočkavý pán rozhodca Valvoda chcel silou-mocou ušetriť 20 minút. Podarolo sa mu a tak niektorí strelci sa nestihli rozcvičiť, ledva sa prezuli o sušení ani hohovorím, "načo" veď je to kategória S1 a S2. Ponáhľanie bolo také neprekonateľné, že ani súťaž družstiev nevyhlásili. Minulý rok v KE boli MSR o 3 triedy horšie, ale aspoň družstvá vyhlásili a tuším im strčili do ruky nejaký diplom. Kedysi dávno bolo zvykom im dať aj medailu. Teda nie trom jednu, ale každému. Zdá sa, že nemôžeme mať všetko.
Mrazík | 29.03.2026 16:54
Škoda, že sa k týmto problémom nevyjadril pán Čačík, ako človek, ktorý do týchto problémov vidí.
Mlynarčík Peter | 25.03.2026 15:42
Je síce zvykom na Slovensku všetko a každého očierniť, ale ja by som chcel opačne, poďakovať za skvelý dôkaz, že keď sa chce tak sa (skoro) všetko dá. Organizátori bez veľkých, dlhoročných skúsenosti zorganizovali MSR na vysokej úrovni, priestory priam ukážkové (do dokonalosti možno chýbali šatne na sušenie), svetlo asi najlepšie zo všetkých hál, bufet, WC, tribúna ... Škoda len, že sa strelci neodvďačili takými skvelými výkonmi, aké by si toto podujatie vo výborných podmienkach zaslúžili, ale asi klasicky sme si sami zabrnkali na nervy lebo veď MSR :)
Na každej akcii sa dá nájsť niečo na zlepšenie ale keď si zoberieme, že tam boli MSR prvykrát, celkovo prvykrát také veľké preteky, tak sa dá len zablahoželať organizátorom a poďakovať sa im, že to zvládli na jedničku, s hviezdičkou to bude určite už na budúce, keď si vyhodnotia plusy a mínusy. Verím, že sa tam budeme pravidelne stretávať na Extralige, určite by aj nejaké medzinárodné preteky nezaškodili (dávam typ na prvé ISSF ME seniorov vo vzduchovke).
Čo som zaznamenal mínus, bolo na strane nás strelcov, žiaľ sa našiel hulvát, ktorý nahúkal na našu mladú parastrelkyňu pri prezentácii, vraj sa mu zdalo, že je veľmi pomalá a zdržuje ho chudáka. Chcel byx som sa jej za to v mene nás všetkých zúčastnených ospravedlniť a možno bude mať aj ten hulvát výčitky svedomia a osobne sa jej ospravedlní.
Mínusy, ktoré tu boli spomenuté idú na vrub SSZ (rozhodcov), boli to asi prvé MSR kde sa nevyhlasovali družstvá a kde sa rozhodcovia naháňali, aby ušetrili oproti rozpisu pár minút a naháňali nás ako zduté kozy. Ale za to organizátori nemôžu.
Možno aj vďaka našim spätným väzbám sa kompetentní zamyslia a uvedomia si, že súťaž družstiev na MSR je vlastne vyvrcholenie práce v kluboch, vyvrcholenie zdravej športovej rivality medzi klubmi a motivácia pre strelcov. Veď čo je krajšie, ako sa z vyššieho stupienka pozerať na súperov, ktorých ste porazili.
Takto nám SSZ zobral aj tú poslednú radosť a zadosťučinenie, ktorú sme ako kolektívy mali. A určite by potešili aspoň tie stupne, keď už neboli diplomy alebo medaile.
Je potrebné myslieť aj na marketing a reklamu a ako sa majú kluby prezentovať, keď im SSZ nedovolí ani sa nechať odfotiť na bedni a fotky potom prezentovať na sociálnych sietiach a v miestnych tlačených periodikách? Veď si tak sami strelci robíme zle.
A čo sa týka skrátenia programu, na najvyššej úrovni súťaži na Slovensku, na MSR je niečo také neakceptovateľné, keď bola tretia zmena o 15:00, tak sa proste tí poctivejší strelci nastavia na to, že začnú o 15:00 a tá polhodina im chýba. Mali sme na čiare medzinárodných rozhodcov, toto jby malo byť neprípustné.
Mako | 26.03.2026 11:09
Áno mali sme tam medzinárodných rozhodcov ISSF, ktorým vôbec nevadilo, že MSR sa strieľajú s neregulérnymi pažbami pištolí. Pokiaľ to chceli úmyselne tolerovať, tak to mali zverejniť na webe SSZ, alebo rovno v propozíciách v tom zmysle, že nové pažby budú vyžadovať až od ďalšej sezóny. Zväz by mal takéto nešportové správanie rozhodcov vyhodnotiť. Asi by nemala byť ticho ani zástupkyňa športovcov.
Za mňa len toľko, že za veľa chýb nemohol usporiadateľ, ale tradične už neschopné, ľahostajné a len čiastočne funkčné štruktúry zväzu, ktoré sa opájajú tým aký sú dokonalí.
ME - seniorov v Pezinku. Pre niektorých téma na pobavenie, pre iných inšpirácia. Nápad super, ale to by do toho musel do toho vstúpiť niekto znalý veci a pomerov. Niekto ako Danka Barteková a takého medzi pištoliarmi ani puškármi nemáme. Viete si to predstaviť, ako sa v tejto veci angažuje a vybavuje to xxxxxx (meno si doplňte sami).
Karl von Banhof | 25.03.2026 13:14
Najprv sa patrí modrým frajerom zablahoželať, lebo v oboch kategóriách S1 a S2 ich družstvo obsadilo 1. miesto.
Družstvá jasne vypovedajú o práci v kluboch, tak neviem prečo sa to berie tak ako keby to bolo niečo zbytočné? Najlacnejšia medaila kovová stojí 35 centov (Kovová (malá) - 0,35 € - DEMI SPORT Medaila MMC3040 (4 cm) - demisport.eu). Pre troch by to bol výdavok 1,05 €, pre 3 družstvá 3,15 €. Toľko by sa hádam mohlo nájsť a nedehonestovať ich výkony takýmto spôsobom. Nepátram po tom, kto za to môže, lebo nikdy nie je len jeden vinník. Skôr by som vyzýval k zamysleniu do novej sezóny. Ak nemáme na poháre, nevadí, ale 0.35 centov sa vždy nájde, pokiaľ sa chce.
K časovému rozpisu sa vyjadrovať nebudem, lebo by som zase spustil lavínu nevraživosti, ale pokiaľ niekto sa ponáhľa, tak...
Ferest | 25.03.2026 13:33
Omyl, ešte treba stuhu, aj keď strelci by boli vďační aj keby im tú medailu zakvačili na šnúrku od topánok (neurážam prosím, len odľahčujem situáciu). Stuha stojí 0.20 € tak poprosím nech si každý pripočíta výdavky na jedno družstvo 0.60 € a na 3 družstvá 1.80 €. To len aby sme nezavádzali :)
Mňa prekvapilo, že ani na žiadnej nástenke neboli zverejnené výsledky, tak ako to ešte aj na okresnej súťaži honelníkov je zvykom. Takže výsledky družstiev sme nevedeli ani v nedeľu večer po návrate domov.
Strelec ISSF | 24.03.2026 12:46
Organizátorom ozaj patrí uznanie. V mnohých iných strelniciach to nehrozí. Škoda, že veľká cena BA nebola v Pezinku. Určite hala v Šamoríne je drahšia ako tá v Pezinku.
Na margo nedodržania časového rozpisu, len toľko. Ak sa mešká, lebo sa nestíha, tak to je normálne problémy odkrajujú z času. Druhá strana mince je opak. Času dosť a ozaj 20 minút nikoho nevytrhne. Malo sa to dodržať. To je môj názor.
Mako | 26.03.2026 11:10
Nebolo to 20 minút, ale polhodina, teda 30 minút!
Ďakujeme pán hlavný rozhodca Valvoda, že sa to dialo pod vašou taktovkou!
Rozina Vlado | 12.03.2026 09:51
Na Geletke v Zvolenskej Slatine som počul správu, že pretek v Žiari nad Hronom končí. Mám na mysli vzduchovkový pretek, ktorý sa konal vždy na začiatku sezóny. Myslím si, že z hľadiska priestorov a svetla (čo je na Slovensku veľmi boľavý problém), to bol jeden z najlepších pretekov.
Vie niekto o tejto Jóbovej zvesti niečo viac?
Pitike | 13.03.2026 19:04
Vraj, ale bez záruky, teda neviem či je to pravda, tak vraj už vydrankali nejakú dotáciu a preteky budú.
Feror | 12.03.2026 14:25
To nemyslíte vážne, to je zlý žart? Bolo to jediné miesto, kde sme boli schopní prísť s našimi kadetmi :(
Končia v regióne bez náhrady? Vie niekto viac?
Redakcia www.strelcom.sk | 03.03.2026 22:37
Vv SSZ 3.3.2026 uzn. 6/1 opravil zrejmú chybu v Súťažnom poriadku SSZ-smernica č. 15/SSZ-26, opravene znenie je zverejnene na stránke SSZ.
Kto chce, Zápis Vv-SSZ-06 03.03.2026 nájde tu:
https://www.shooting.sk/?id_menu=121144&limited_level=1&stop_menu=625#me
Ďakujeme členom VV za promptnú opravu neúmyselnej chyby. Veríme, že ďalšia diskusia na tému tejto chyby už nebude prebiehať, nie je viac potrebná,
Rozina Vlado | 04.03.2026 09:21
Potvrdzujem, že zlyhal ľudský faktor. Včera mi odpísala Diana Beniková - zástupkyňa športovcov. Všetko vysvetlila. Proste sa stala chyba. Takže môžeme zrušiť poplach :)
Prajem všetkým seniorom hodnotný športový zážitok vo Viničnom.
Vlado
Vlado | 02.03.2026 10:01
Nasledovný mail dostalo mnoho strelcov, tak som si dovolil ho zverejniť aj tu:
Pozdravujem streleckých priateľov.
Zistil som smutnú skutočnosť. VV 18.11.2025 zásadným spôsobom zmenil súťažný poriadok v oblasti vekovej kategorizácie seniorov. Zrušil S1, S2, S3 a seniorky sú až od 45 rokov.
K zmene došlo uprostred rozbehnutej sezóny, nikto seniorov neinformoval. Materiály na VV mali 189 strán a zmena bola na 122 strane. Kto by sa tam dočítal?
Je neprípustné meniť súťažné podmienky uprostred sezóny. Nominácia na vzduchovku vo Viničnom musí byť podľa pôvodného súťažného poriadku.
Som starý a asi prestávam chápať. Tri juniorky môžu mať vlastnú vekovú kategóriu s vekovým odstupom 2-3 roky. Cca 100 pištoliarov seniorov má súťažiť vo vekovom rozpätí cca 35 rokov.
Komu títo budovatelia SSZ a streleckého športu ublížili? Prečo VV koná ako konal?
Môj názor je, že pokiaľ VV koná takto poza náš chrbát, tak by sme mali MSR SR bojkotovať! Ja teda určite tak urobím, LEBO takto sa zväz nemá právo správať. Takto sa to nerobí!
Samostatná kapitola je zástupkyňa športovcov - nechcem sa k tomu vyjadrovať, ale každý strelec si urobí svoj názor.
Rozina Vlado | 03.03.2026 16:12
Netreba situáciu hrotiť a počkať na oficiálny verdikt SSZ.
Dnes mi volal jeden predseda klubu, či je to pravda, lebo ak áno, tak ich klub a ešte jeden budú bojkotovať MSR vo všetkých kategóriách.
Nemá zmysel rozoberať či je to správne rozhodnutie, ale určite má svoje opodstatnenie. Minimálne je tu dôvod na zamyslenie, prečo sme neboli takí akční a jednotní pred zjazdom :(
Maťo | 03.03.2026 18:08
Nemám pocit, žeby to bolo hrotenie situácie.
Mrazík | 02.03.2026 14:35
Dúfam, že je to len nejaká kačica, alebo niekto strelil capa.
Ak nie, tak je to riadne svinstvo a tiež som za bojkot!
Mako | 02.03.2026 11:16
Ak je to tak, v tom prípade súhlasím, som za BOJKOT MSR!
Rozina Vlado | 26.02.2026 09:44
NEPREHLIADNITE!
Geletka v Zvolenskej Slatine aj MK sa strieľajú na ASCOR!
... prihláste sa včas (do 3.3.2026), štartovné LEN 8 €, tak nepremrhajte svoju sezónnu šancu. Preteky sa uskutočnia za účasti medzinárodného rozhodcu ISSF.
Tí čo nevyhrajú geletku súťažia pod ústredným heslom: "Aj s kapustou sú dobré!"
Vysvetlivky pre nechápavých:
Geletka je nádoba na prepravu bryndze. Halušky sa najčastejšie varia s bryndzou, ale ak nevyhráte, nevadí, kapusta je tiež zdravá :)
Mlynarčík Peter | 26.02.2026 18:23
Pred pár rokmi keď som to vyhral, tak dali len plastový kilový kýblik. Kde tie časy sú, keď sa ešte geletky používali v Slatine na pretekoch :)
A ja aj tak neľubim halušky s bryndzou, ako správny spišiak, zemiakové, so zemiakmi a skvelými oškvarkami, také sú na Spiši najobľubenejšie už hádam storočia.
Držím Vám tam všetkým palce, sú to skvelé preteky, domáci tam robia skvelú robotu.
Jozef.K | 23.02.2026 16:27
Pekný deň želám.
Našiel som nejaké nové pravidlá pre pištoľové pažby. Niežeby to u nás väčšinu strelcov a asi aj rozhodcov :) trápilo, ale pre zaujímavosť, tu je link: https://backoffice.issf-sports.org/getfile.aspx?mod=docf&pane=1&inst=31&iist=26&file=Explanation-of-New-Pistol-Grip-Rules-2026.pdf&fbclid=IwY2xjawQJS2lleHRuA2FlbQIxMABzcnRjBmFwcF9pZBAyMjIwMzkxNzg4MjAwODkyAAEeqyRSoSX0AALAaXlD6kYZrel7EiswlrSyPVBZ9ehFxr8KICbu3LMOfbHVpNg_aem_cgxClov0YibhlvjtlwPJNA
a tu je voľný preklad pomocou toho múdreho gúgla:
Vysvetlenie pravidla je na obrázku označené číslom
1.- Zadná časť rámu alebo rukoväte, ktorá spočíva na vrchu ruky medzi palcom a
ukazovákom nesmie byť hlbšia ako 40 mm (pre 10m pištoľ) alebo 30 mm (pre 25m pištoľ) od hrotu
kde sa úchop najprv dotkne hornej časti ruky k najhlbšej časti úchopu (C).
2.- Zadná časť rukoväte musí byť zrezaná tak, aby sa od tohto bodu nenakláňala nahor pod uhlom menším ako 45 stupňov k osi hlavne.
3.- Zakrivenie „D“ musí byť v smere nadol k stredovej línii hlavne od najhlbšej
časť úchopu a úchop nesmie obopínať ruku. Zakrivenie nesmie stúpať ani byť rovnobežné
so stredovou čiarou hlavne v ktoromkoľvek bode od najhlbšej časti rukoväte smerom dozadu.
Zakrivenie musí klesať!
4.- Na strane zápästia musí byť koniec opierky dlane zrezaný pod uhlom 30 stupňov resp.
kolmejšie na koniec opierky päty. Koniec opierky môže byť zaoblený s rádiusom
max 2 mm alebo menším, aby sa predišlo zraneniam.
Vlado | 25.02.2026 09:35
Neviem, ale sú to podstatné zmeny? Budeme teraz 300 eurové pažby zahadzovať a kupovať si nové?
Je pekné, že sa zástupkyňa športovcov Beníková snaží a dáva "svojim ovečkám" do pozornosti takéto podstatné veci, ako aj zmeny v pravidlách športovej streľby. Je ich viac a nie sú nezanedbateľné, jedno čo mi utkvelo v pamäti je aj to, že sa menia časy na prípravu. Na športke to bude 10 minút, takže žiadne fofry, konečne pohoda. Čas na mierenú sa skrátil z 300 na 250 sekúnd a pod.
Feror | 25.02.2026 12:53
Sú niekde na stránke SSZ podrobnejšie - úplné informácie? Alebo sa treba pýtať priamo Beníkovej? Lepšie by bolo nejaké centrálne info.
Jozef.K | 25.02.2026 22:09
Na zväzovej stránke zatiaľ nič o nových pravidlách nie je. Možno zle hľadám, ale nenašiel som. Tiež sa mi nechce brúsiť z novej pažby. Čochvíľa sú MSR, som zvedavý, či a ako budú rozhodcovia kontrolovať tieto nové pravidlá :)
Tento rok tam budem len ako divák, tak sa nestresujem, iba ma zaujíma, čo sa stane.
Mlynarčík Peter | 26.02.2026 18:26
Podľa mojich informácii, v nedeľu na Extralige naša najmladšia medzinárodná rozhodkyňa skúšala aplikovať nové pravidlá v praxi, aspoň na očividné prípady, keď najmä pažby od Moriniek tieto pravidlá už od výrobcu nespĺňajú.
Odporúčam teda sa nespoliehať na to, že na MSR sa pažby merať nebudú a zobrať do ruky hoblik, pílku a brúsku a upraviť kde to nesedí. Ale tie zmeny sú fakt len symbolické a podľa môjho názoru úplne zbytočné.
Laco | 16.02.2026 10:52
Vie mi niekto poradiť čo potrebujem si kúpiť, keby som chcel najlacnejšiu verziu terčového zariadenia ASCOR bez monitora s možnosťou pripojenia na notebook, alebo PC. Má to niekto takto spojazdnené?
Rozina Vlado | 17.02.2026 17:08
Milý Laco ak sa nenahneváš, tak začnem najprv otázkou. Máš tie naj TOP špičkové výkony, celé strelecké vybavenie od Scattu až po Mantis? Strieľaš tým naj TOP strelivom? K tvojmu streleckému blahu ti chýba už len ASCOR pripojený na notebook? Fajna tak potom ťa nepoteší informácia, že kvôli presnosti merania sa Ascor cez bluetooth pripojiť nedá. Dá sa pripojiť vez WiFi ale mám pocit, že tvoja predstava je trochu iná.
Nebuď smutný. 3500 € sa dá využiť aj lepšie:
Pozri si www.inband.sk tam sa dozvieš všetko a ver mi, že budeš viac ako spokojný. InBand v pomere cena:výkon je špičkové terčové zariadenie fínskej produkcie. InBand má softvér na testovanie streliva, čo Ascor nemá. Chceš ešte viac :) tak keď to stihne objednať do konca februára, kúpiš ho ešte lacnejšie, lebo od 1. 3 .2026 idú ceny hore o cca 100 eur, záleží od modelu.
Prajem ti pekný deň - Vlado
Laco | 18.02.2026 12:47
Ďakujem pekne za odpoveď, posuniem túto informáciu záujemcovi o terčové zariadenie. Ja som bol len v úlohe "zisťovateľa".
Vlado | 06.02.2026 09:53
Dúfam, že väčšina z vás zaregistrovala, že sa konajú ME mládeže do 18 rokov. Mali by sme byť hrdí na to, že tam máme 6 veľmi úspešných reprezentantov a dosahujú priam úžasné výsledky vzhľadom na to v akých podmienkach trénujú. Mali by sme sa radovať, ale ja som šťastný aj smutný zároveň! Budúcnosť týchto detí v týchto amatérskych kluboch závisí od financií. SSZ nijak nepodporuje kluby ktoré sa venujú mládeži na špičkovej úrovni. Pritom by úplne stačilo finančne odmeňovať umiesnenia na MSR a medzinárodných podujatiach. Nerobí rozdiel medzi klubmi čo len predstierajú činnosť a tými čo tvrdo pracujú. Jeden klub vezme 30 žiakov športového gymnázia, tri krát ich naženie na preteky (potom sa títo žiaci už nikde neobjavia) a zhrabne dotáciu od štátu. Na druhej strane sú kluby, ktoré dávajú do mládeže všetko. Niekedy tréner siahne aj do vlastného vrecka, lebo mu na tom záleží.
Škoda, že rovnako na týchto deťoch nezáleží aj SSZ. Čo vy na to pán Benca a celý VV? Čo na to zástupkyňa športovcov? Čo na to ostatní členovia zväzu?
StanoP | 07.02.2026 10:48
Potešilo ma, že viacerí zo streleckej komunity si všimli, že SVK má zastúpenie na aktuálnych Majstrovstvách Európy U-16, U-18 v Burgase. Minulý rok bol prvý krát takýto vrcholný šampionát v Tallinne, ale bez nejakých ohlasov, prezentácie, .. zo strany zväzu alebo komunity. Ďakujeme, že ste pochválili ich talent a výsledky. Konkurencia v Európe je aj v týchto dvoch kategóriách veľmi vysoko (top výsledky: 384 v pištoli a 420,7 v puške).
A teraz sa prihovorím ako funkcionár/tréner za náš klub a náš kraj. Na týchto ME sa zúčastnilo 10 talentovaných mladých strelcov (5x puška, 3x pištoľ) a z toho 8 je z Banskobystrického kraja, pričom dve puškárky sú z nážho klubu Strieborník Zv.Slatina. A prečo to píšem? Jednak sa chceme pochváliť a na druhú stranu vás oboznámiť, ako sa nám to podarilo. Pred pár rokmi (8 a viac) sme sa rozhodli, že sa budeme viac venovať ISSF disciplínam a Slávia bude na tvorbu základne, z ktorej budeme vyberať mladé talenty. Časom sme podobné trendy videli aj v iných kluboch nášho kraja a začala spolupráca. Riešili sme to prostredníctvom súťaží a to aj Krajskou školskou streleckou ligou. Za ostatné roky sa nám každoročne podarilo prilákať takmer 100 detí z 9 klubov a zapojených škôl bolo viac ako 30.
A kde sme teraz ? Urobil som analýzu, ktorú sa budem snažiť zverejniť. Z analýzy vyplynulo, že Banskobystrický kraj má v kategórii mládež/dorast (do 16r.) takmer 1/4 zastúpenie, čo sa týka počtu platiacich členov SSZ pre tieto kategórie. Ak by sme to zobrali až po juniorské kategórie, tak je to 23,1% členov SSZ do 21r. Na druhej strane, z kvalitatívneho pohľadu, keď sa pozriete na zoznamy Centra talentovanej mládeže (CTM) a juniorskú reprezentáciu, tak z 29 členov CTM (pištoľ/puška) je až 10 z Banskobystrického kraja, čo je približne 1/3 a podobný pomer je aj v reprezentácii. Z uvedeného možno dedukovať, že ak si vybudujete veľkú základňu a talentom sa budete venovať, tak sa dá výrazne posunúť.
A tu si dovolím pripomenúť, že toto dosiahli malé “dedinské” kluby, ktoré nemajú taký potenciál, ako Bratislava, Košice a iné väčšie mestá. A ani podpora zo strany SSZ nebola veľká. Tá išla tam, kde sa zamerali na Sláviu a na účasť na 3 školských/miestnych pretekoch - na Extralige/LTM a NLML sa strelci z týchto klubov zúčastňovali v malom počte (ak vôbec). Ohľadne financovania talentovaných strelcov z CTM a reprezentácie to vidím skepticky, lebo prerozdeľovanie je netransparentné a rozhoduje sa o tom v úzkom kruhu.
Miror 002 | 09.02.2026 13:44
Je to veľmi zaujímavé zistenie a nie som si celkom istý, či SSZ pochopí, čo je to 8 z 10. Nie je to náhoda. Nechcem to analyzovať, len poznamenať, že ak dáme vzduchovky Slávia do kúta, tak vychovať a zabezpečiť strelca v disciplínach ISSF si vyžaduje trochu iné materiálne zabezpečenie, ale nie len to.
Neviem, preto ak niekto vie, nech mi sem napíše. Kto vymyslel kritérium, že za 3 preteky zo Sláviou dostane klub dotáciu?
StanoP | 10.02.2026 13:22
Ad1) Samozrejme, že strielať Sláviu na školských súťažiach je oveľa jednoduchšie/lacnejšie ako strielať vzduchovú pištoľ (1.200-2.800 €) alebo vzduchovú pušku (diopter - 2.200-4.000€) a to nehorím o malorážke (+strelivo). A puškári potrebujú aj strelecké oblečenie (500-1800€). A na toto potrebujete mať okrem dotácie z ministerstva aj iné zdroje (obec/mesto/kraj, sponzorské alebo často rodičia).
Ad2) Podľa ministerstva: pojem aktívny športovec je stanovený pre všetky športy v SR a ten stanovuje účasť aspoň na 3 súťažiach za posledný rok organizovaných daným športovým zväzom a športovec musí byť aspoň 2 roky členom športového zväzu. Tu je však nespravodlivosť, že rovnakú sumu dostane klub za športovca, ktorý si strelí 3x Sláviu a taký, čo za sezónu strieľa naviac ešte 10+ ISSF vzduchovkové discipliny a niektorí aj malorážku. A preto je potreba väčšej základne (najmä Slávia). Avšak keď strelec opustí základnú školu a strieľal iba Sláviu, tak na takéhoto už do budúcnosti nezískate príspevok z ministerstva.
Feror | 12.02.2026 13:43
Kto má možnosť zmeniť systém dotácií tak, ako dolu píše aj-aj? Kto má tú právomoc, aby sa z dotácií stali dotácie pre športovcov nie pre podnikavcov. Viem, že redakcia napíše, že každý môže vziať 30 detí a ísť 3 x na súťaž. Nie je to tak. Vezmi 30 detí z jednej školy v krajskom meste a z dediny, ktoré má 30 detí aj s farárom. Nie je to spravodlivé a nemá každý rovnaké možnosti ako často píše redakcia. Je to tak, ako keby za jazdu električkou mali športovci dotáciu. V BA a KE by mohli jazdiť električkou vodne v noci ale v stredoslovenskom kraji nikde a pritom tak ako písal Stano. Z 10 talentov na ME je 8 z BB kraja. Nie je to náhoda, náhody vraj neexistujú a v tom to súhlasím s týmto výrokom.
Mlynarčík Peter | 13.02.2026 09:24
Feror a ej-aj
Nikto nepochybuje že štátnom vytvorený systém je nespravodlivý k aktívnym klubom a výhodný pre "aktívne" kluby. Máte obaja pravdu, že na aktívne deti, ktoré strieľajú na vyššej úrovni by mala byť vyššia dotácia ako na tie deti, ktoré majú len 3 štarty na nižšej úrovni. Ale tak to stanovil zákon a SSZ to nemôže zmeniť. V prvom návrhu zákona tam taká možnosť pre zväzy bola, do finalnej podoby schválenej v parlamente sa to nedostali
Takže môžeme to komentovať, kritizovať, SSZ je v tom nevinne.
Takže máme 2 možnosti, prispôsobime sa a budeme mať "aktívne" deti, alebo to nevyužijeme a budeme nadávat, že iní majú viac ako my. Čo však môže SSZ urobiť, že z vlastných zdrojov bude dotovať tie naozaj aktívne deti. Napr. z výnosu z prenájmu budovy na Wilkrovej nedajú 80 tisíc eur ročne na plat niekoho tajomného, ale dajú z toho po 400 eur pre 200 skutočne aktívnych detí na vyššej úrovni, to môže urobiť. Ale to by ten niekto neznámy nemohol dostávať 5000 eur mesačne akože za zárobkové činnosti SSZ. Toto nikoho v SSZ netrápi, nikoho nezaujíma kto a za čo dostáva v priemere 5000 eur mesačne z výnosov SSZ za prenájom budovy.
ej-aj | 12.02.2026 12:29
Je tu aj taká legislatívna možnosť aby boli odstupňovaný aktívny športovci a dotácie na nich? Samozrejme za predpokladu, keby na tom SSZ mal záujem. Napr dotáciu 300 + 300 +300, nahradiť dotáciou 100 + 150 + 650. To znamená ako akože aktívna špotrovec sa objaví len na troch bezvýznamných pretekoch tak dostane klub 100 €, ak sa objaví na takýchto zbytočných pretekoch 5 krát tak dostane 150 €. Preto zbitočných, lebo táto cesta nikam nevedie. Pokiaľ sa športovec zúčastní na niektorých z pretekov typu MK, 1 SL, Extraliga, MSR trikrát, tak klub dostane 650 € a za MSR by som dával každému klubu bonus naviac, ale tento SSZ ešte pýta štartovné.
Mlynarčík Peter | 06.02.2026 12:50
Vlado
Samozrejme že je skvelé, že konečne máme pomerne veľa mladých na ME U16 a U18, podľa mojich info je ich tam spolu až 10.
Mám ti predpovedať čo by odpovedal pán prezident a VV, ak by na tvoje otázky odpovedali?
To "zlý" štát rozhodol, že príspevok na mládež do 23 rokov sa musí dať klubom len podľa počtu "aktívnych" deti a SSZ nemôže ten systém zmeniť, čo je aj pravda naozaj to tak nastavil štát.
Ďalej ti odpovedia, že takým aktívnym deťom deťom SSZ prispieva na činnosť cez CTM, aj to je pravda. A že vraj zo štátnych peňazí klubom peniaze dávať nemôžu, čo je tiež čiastočne pravda, čiastočne.
Ale už ti neodpovedá, že z vlastných peňazí SSZ môžu takým aktívnym klubom dať koľkokoľvek. Tiež ti neodpovedia, že SSZ prenajíma budovu na Wolkrovej a z cca 130 tisíc eur ročného príjmu z nájmu ide cca 80 tisíc eur na plat niekoho a vyše 20 tisíc za správu budovy niekomu, kto je možno člen VV, možno nie je. Informácie komu ide tých 100 eur z vlastných peňazí SSZ nikto nevie, možno ani časť členov VV. Ale všetci vieme, že ak by SSZ dal tých 100 tisíc eur klubom na tých mladých a ich trénerov, tak sa o budúcnosť nemusíme až tak veľmi báť.
Ale toto ti pán prezident a VV nepovedia, možno vedia prečo nepovedia.
A všetci sa boja sa pýtať, oficiálne, verejné sa postaviť na zjazde SSZ a žiadať odpoveď na to, čo sa deje s peniazmi z prenájmu a prečo sa nepoužijú na kluby, kde vychovávajú budúcich reprezentantov.
A dovetok, žiadnemu klubu nikto nebráni, aby aj on mal 30 "aktívnych" detí, štátu je to jedno, stačí ak budú mať za školsky rok 3 súťaže, Haniť niekoho, že využíva systém vytvorený štátom nie je správne, správne je to využívať tiež. A ak budú mať všade 30 "aktívnych" detí, možno z nich jeden nový reprezentant vyrastie.
Dodo | 06.02.2026 10:49
Je to presne tak ako píšeš. SSZ sa rád chváli výsledkami, ale nikdy neuvedie v správe alebo trápnom bulletine, čo pre to urobili. Nikdy nepovedia ako konkrétne podporili ten klub. Nech všetci čo len predstierajú činnosť vidia, že sa ozaj oplatí pracovať pre mládež a že si to vždy niekto všimne a ocení. Samozrejme nie trápnou plaketou na zjazde, ale finančným darom pre klub. Na kluboch stojí celý SSZ ale PP a VV sa tvári, že je to opačne.
Pe pe | 07.02.2026 08:13
Čítam že je potrebné podľa niektorých využívať štátny system a nesnažiť sa ho zmeniť.Dovolim si oponovať lebo tento pristup klubov ktoré vsadili na kvantitu vedie k skaze reprezentácie.Pocet členov klesa a tým padom aj dotacia z dôvodu že sa nemá kto venovať mládeži, starí tréneri končia a mladí nemajú žiadnu motivaciu vychovávať dorast pre strediska.Naco?Aby vychoval reprezentanta a odovzdal ďalej? Či aby urobil tri súťaže a dostal o pár tisic viac? A čo s nimi urobi, strčí si ich niekam? To nemôže normálneho pricetneho človeka baviť a šport musí baviť.Inac nemá zmysel to robiť.
Mlynarčík Peter | 07.02.2026 09:00
Pe pre
Žiaľ SSZ nemôže niektoré veci zmeniť aj keby chcel a tento štátom vytvorený systém k takým patrí. Čo v ňom SSZ už zmenil je že minimálne 60% z dotácie musí ísť na činnosť, teda preteky, tréningy, trénerov.
Čím viac členov aktívnej mládeže bude SSZ mať, tým viac peňazí od štátu dostane, to je priama úmera.
Ak čím skôr v kluboch pochopíme, že peniaze od štátu sú priamo závisle od počtu aktívnej mládeže, tým skôr dokážeme dostávať do klubov viac peňazí.
Každý vie, že na to, aby ste vychovali jedného mládežnického reprezentanta, tak potrebujete cca 50 detí. Väčšina z tých 50 začne, po pár mesiacoch z nich ostane polovica, po roku tretina a po dvoch rokoch možno 5, je to tak? Ale Vašimi rukami musí prejsť všetkých 50, musíte ich do klubu dostať, venovať sa im (niektorým mesiac, dva, niektorým rok, niektorým roky), musíte ich naučiť strieľať, zistiť streľbou či sa na streľbu vôbec hodia. Takže keď prestaneme bojovať proti systému, ktorý nedokážeme zmeniť a pochopíme, že ak sa musíme venovať 50 deťom aby z nich ostalo 5 dobrých a možno jeden reprezentant, tak pochopíme, že môžeme dostávať od štátu peniaze na všetkých 50 a z nich dokážeme slušne zabezpečiť tých 5 čo skutočne chcú a stoja za to úsilie. Tento systém vytvoril štát, nie SSZ, nemá zmysel proti tomu bojovať, skôr ho teda treba využiť (nie zneužiť) aby práca s mládežou mala systém a priniesla trošku viac peňazí do klubu. A kľudne ma ukameňujte ale tí rozumní sa možno nad mojími slovami a zistia že žiaľ mám pravdu.
Pe pe | 07.02.2026 10:04
Pekne ste to pomenoval, žiaľ máte pravdu.
Zdravi rozum. | 14.11.2025 13:24
Pán miništer poslal kontroľi na futbal, sce im zpbrac štatne peňeži. Žebi naš žvež bul dalši v řadě?
Vaš Ander zos Košicoch
Rozina Vlado | 19.11.2025 15:45
Milý Ander, musíš sa lepšie modliť, nehádzať drobné, ale len papierové do zvončeka a všetko bude. Bude mať aj zahnuté zuby...
:)
Tomo | 08.11.2025 16:42
Pozeral som vysledky z MS v Kahire. Je tam pistol 50m zeny. Nevedel som ze lubovolka je zenska disciplina.
Peter.Pavol | 12.11.2025 15:44
Vo svete áno, v Európe tiež, ale Slovensko nie je Európa ani svet :D Napriek tomu, že aj u nás sú niektoré ženy schopné streliť veľmi dobrý výsledok. Kedysi, keď sa v MT strieľala Žabkova stovka (ĽPi 100), tak tam strieľali aj ženy a nie 60 ale 100 výstrelov.
Tomo | 03.11.2025 05:37
Na strankach Televizie Ziar je novy prispevok z peknych pretekov v Ziari nad Hronom. Ak by bol zaujem pozrite nasledujuci link:
https://www.tvziar.tv/novinka/121084/olympionik-patrik-jany-na-pretekoch-v-ziari-nad-hronom
Pe pe | 03.11.2025 14:35
Za zmienku asi stojí, že tam dievčina Novotná Kamila,strelila slovensky juniorský rekord vo vzd.puske 60.
Pištoliar | 03.11.2025 10:45
Dá sa len súhlasiť s tým, že je tam tradične veľmi dobrá organizácia. Organizátorov treba pochváliť všade, kde sa dá. Podľa mňa sú to TOP vzduchovkové preteky, z hľadiska organizácie aj haly. Hala má TOP svetlo na rozdiel od Košickej Jazdiarne, ktorá bola výsmechom športovej streľby.
Škoda, že tam nie sú MSR.
Tomo | 30.09.2025 05:55
Pre informaciu v Indii prebieha svetovy pohar juniorov v strelbe. Na You tube sa daju pozriet jednotlive discipliny. https://www.youtube.com/watch?v=Dn51N8rM3fQ
Redakcia www.strelcom.sk | 29.09.2025 22:52
Kalendár na sezónu 2025/2026 je už zverejnený na webe SSZ, Síce na netradičnom mieste, na hlavnej stránke, pod mládežou do 23 rokov, trochu nenápadne, ale už je. Môžete si prezerať.
Redakcia www.strelcom.sk | 29.09.2025 21:24
V sobotu zasadala ŠTK, urobili menšie zmeny, skôr kozmetické, ale takisto schválili aj kalendár súťaží na nasledujúcu sezónu.
Kalendár teda už existuje, len sa čaká, že ho schváli VV a potom ho zverejnia.
Takže trošku vydržať.
Pe pe | 29.09.2025 21:59
STK by sa mala zamyslieť aj nad programom extraligy.Nie je to ani domyslene . Viacerí strelci sa sťažujú.Fakt to nie je dobré.
Redakcia www.strelcom.sk | 29.09.2025 22:48
Pe pe
a čo by ste konkrétne navrhovali zmeniť v programe Extraligy?
Pe pe | 30.09.2025 11:58
Ako ,nie že by sa s tým nedalo žiť,ale vylepšiť dá všetko.
Pe pe | 30.09.2025 08:13
Finale.Na guľovej extralige sa strieľa v sobotu , účasť je preto malá.Napr. Lezacka má prednosť pred 3x20,napr.,Odovzdavanie a vyhlasovanie pred publikom,napr., Mixy pri vzduchovke ináč,napr.Vecné ceny nie poháre,napr.,a dalo by sa pokračovať
Ľubo-Pre | 30.09.2025 15:33
Ak chceš vecné ceny - choď do Plzne (vyhrávajú sa blbosti typku obal na pušku), alebo Bílovca v CZ (vyhrávajú sa peniaze), prípadne Zvolenskej Slatiny (vyhrávajú sa fľaše, deti čokoláda, na Geletke bryndza).
Ja som jednoznačne za pohár, alebo aspoň medailu. Nepozerám sa na to očami starých capov, ktorí by chceli vyhrávať "sprostosti" ktoré doma len zavadzajú a je to jedno či je to pohár, alebo nepotrebná taška.
Pozerám na to očami detí. Decká nemajú doma po 100 pohárov, Každý pohár alebo medaila je pre nich symbolom veľkého víťazstva.
Na záver sa pýtam, prečo by na extralige mali strelci dostávať ceny? Je to extraliga, nie kolotočová, ani púťová strelnica. Ide o výsledok!
Ľubo
Miroslav | 29.09.2025 17:21
Dobrý deň a čo je to KVP? Vzduchovku idem strieľať prvý rok a v tých skratkách mám zmätok, na ktoré preteky treba chodiť? EXL je asi extraliga, MO budú zrejme majstrovstvá okresu, ale dalej je tam 1SL, OSL, KLM (to je pre deti?),LTM...
Redakcia www.strelcom.sk | 29.09.2025 21:31
Miroslav
odporúčame si pozrieť súťažné poriadky na webe SSZ, Smernica č. 15 a nájdete ju tu https://www.shooting.sk/?id_menu=8191
Vlado | 29.09.2025 19:32
KVP je kvalifikačný pretek potrebuješ aspo3 s dobrým výsledkom, na to aby si sa kvalifikoval na MSR.
Najbližší KVP je v Príbelciach 11. 10. 2025 - jednodňový. Príďte sa rozlúčiť s Príbelcami - je to v tomto roku posledný vzduchovkový pretek.
Peter.Pavol | 27.09.2025 20:00
Všimli ste si, ako málo KVP je v tomto roku?
Je to začiatok konca?
Už sa neoplatí organizovať preteky?
V čom vidíte príčinu.
Rozina Vlado | 29.09.2025 13:07
Súhlasím - november je takmer nevyužitý. Škoda.
Rovnako pred MSR bolo dlho hluché obdobie.
ALE
Pripravte sa na február - vo februári bude EXTRALIGA v Martine a verte, že bude extra :)
... začnite trénovať.
Redakcia www.strelcom.sk | 28.09.2025 10:22
Peter.Pavol
od čias kedy je predsedom ŠTK (s krátkym minuloročným prerušením pánom Poljovkom) sa súťažný kalendár vydáva veľmi neskoro, už keď beží sezóna. Takže v súčasnom kalendári sú zatiaľ len súťaže, ktoré už majú roky svoje stabilné miesto v kalendári.
Takže stačí len počkať mesiac, dva a znova bude plný kalendár.
Tomo | 27.09.2025 19:05
Rad by som sa opytal účastníkov fóra či majú skúsenosť s používaním systému Scatt. Pre mňa je to výborná pomôcka, ale bolo by dobré ak niekto fundovaný vie poradiť ako smerovať tréning /puškára/ po vzhliadnutí Scatových záznamov. Napríklad rýchlosť okolo 27 - 30 mm/s ako smerovať ďalší trénig? Zvýšením kondicie? Behom? Prípadne inej Fyzickej prípravy? Ako a ktoré svaly precvičiť, aby rýchlosť v budúcnosti klesla pod 25 mm/s? Rýchlosť moze byt v nastavení zbrane? kabátu? Ako ju upraviť? Vyváženie pušky? Výška botky? Výška predpažbia? Budem vďačný za konkrétne postupy.
Redakcia www.strelcom.sk | 28.09.2025 10:24
Tomo
máme minimálne dvoch puškárských expertov na Scatt, Jaro Lipták vo Viedni a Zolo Baláž v B. Bystrici. Škoda že tu s nami veľmi nekomunikujú, skôr asi osloviť osobne.
Miroslav | 29.09.2025 17:15
a nejaký expert na "pištoľový Scatt" je kto? Ak sa môžem opýtať.
Redakcia www.strelcom.sk | 29.09.2025 21:35
Miroslav
pištoľový expert na Scatt je napr. Vlado Rozina, ktorý tu dosť často komunikuje.
Peter.Pavol | 27.09.2025 20:02
Milý Tomo.
To je veľmi zložitá téma, ktorá sa nedá interpretovať na týchto stránkach. Len to čo si sa opýtal si vyžaduje 2 dni vysvetľovania :) Inak Scatt je super ak vieš čítať, čo ti on "rozpráva".
Rozina Vlado | 24.09.2025 10:39
Nakoľko sem chodí viac strelcov ako na stránku SSZ čítať ňúzy, tak chcem informovať:
Preteky VITAR CUP 4. - 5. 10. 2025 v Martine z dôvodu malej účasti zrušené
... škoda, je to dosť nepochopiteľná z môjho hľadiska, ale je to SK realita, ktorú treba akceptovať.
Dodo | 25.09.2025 10:30
Tak to je ozaj škoda. Zrejme štartovné 20 € niektorých odradilo. Pokiaľ je to tak, tak je to už s nami zle.
Peter.Pavol | 27.09.2025 20:03
Mám pocit, že veľmi zlé. Nie je to začiatok konca?
Redakcia www.strelcom.sk | 28.09.2025 10:28
Peter.Pavol
verme, že len začiatok lepšieho, V Martine sa poučia, že medzinárodné preteky sa organizujú inak, potrebuje to oznámiť rok vopred, propagovať takú súťaž, oslovovat priamo zahraničných strelcov a potom sa to rozbehne. Naučia sa to a možno o rok to už bude fungovať.
Zdravi rozum. | 06.09.2025 08:28
Čujce šicke
Vof Košicoch vrabce čvirikaju že včera na veteranoch sebe mľečňaki vibehli na prežidenta. Že še pred šickimi mladi pital prezidenta co un zrobil pre štreľcoch za 30 roku, šebe mladi dovoľil. A že prežident rači zucekal. Ta neznam či tak budze prežidentovac dalšich 30 roki, kec mľečňaki take otvorene.
Ta dufam, že to prafda, bo kec hej tak konečno mu to dachto hutorel co šebe šicke už davno myšľime.
Vaš Ander zos Košicoch
Kolenko | 09.09.2025 14:24
Horúca reakcia prišla v Príbelciach. Škoda, že táto reakcia prišla pozde - po voľbách. Teraz už ostáva len povedať: Čo ste si zvolili to máte. Nenariekajte. Vedeli ste koho volíte!
Mlynarčík Peter | 13.09.2025 07:38
Pán Kolénko
(Staro)Nové vedenie SSZ si demokraticky zvolili všetci dospelí členovia SSZ, niektorí priamo ako delegáti zjazdu, ostatní nepriamo, keď umožnili svojou pasivitou aby na zjazd išli takí delegáti aki tam boli. Takže každý dospelý člen SSZ zvolil dnešné vedenie SSZ, teda my všetci, nie nejakí imaginárni oni. Všetci sme vedeli, že znovu volíme kontinuitu a istotu že sa nič nezmení a zvolili sme si. Takže my všetci máme co sme si my všetci zvolili. Ak sa to niekomu nepáči, tak nech sa sám seba opýtal, čo on osobne urobil aby to tak nebolo, či bol na členskej schôdzi klubu, či tam zvolil delegáta klubu na krajskú konferenciu o ktorom vedel, že na krajskej konferencií bude voliť delegáta na zjazd, ktorý už nebude zas a znova voliť tých istých. Koľkí z nás to urobili?
Je skôr smutné, že existujú delegati zjazdu, ktorí volili staronové vedenie SSZ a teraz sa sťažujú, že sa nič nezmenilo, že všetko ide po starom. Nepatríte aj By pán kolenko k takým?
ej-aj | 16.09.2025 19:32
Kolenka poznám dobre - krivdíte mu. On urobil viacej ako niektorí vaši svetlomodrí. Žiaľ to čo píšete je tvrdá realita, len nesúhlasím s tým, že sme si MY zvolili. Nie oni si zvolili, ja som hlasoval za modrú zmenu, ale nepomohlo. Vnútorne necítim a nestotožňujem sa s tým, že sme si MY zvolili.
Pe pe | 16.09.2025 22:57
Nevyšlo, nabudúce je potrebné urobiť viac.
Mlynarčík Peter | 16.09.2025 22:30
Milý ej-aj
nepoznám kolenka, takže neviem či je taký alebo onaký. Ale poznám konkrétneho človeka, ktorá už druhy krát volil kontinuitu a má tie gule sa sťažovať, že niečo nefunguje.
My všetci sme spoluzodpovední za kontinuitu, pretože vystupujeme ako jednotlivci, nevieme sa dať dokopy a presvedčiť mlčiacu väčšinu, aby sa už konečne ozvali a začali sa podieľať na potrebnej zmene. S tým, že treba začať zdola, z klubov, lebo dotiaľ vychádzajú delegáti na krajskú konferenciu a z nich sú potom delegáti na zjazde.
A dianie vo vlastnom klube vieme ovplyvniť všetci, netreba presvedčil 3500 členov SSZ, ale len dospelých členov svojho klubu, len tak sa dá niečo zmeniť.
ďakujem Vám za podporu modrých na zjazde, ale asi sme málo urobili, málo šudí presvedčili, aby prišli ako delegáti na zjazd a ako kandidáti na funkcie na zjazd, to je naša VINA.
Strelec ISSF | 19.09.2025 12:49
Ale niekedy sa nedá urobiť viac aj keď poviete, že vždy sa dá urobiť viac :)
Ak vám dám miesto diaboliek guličky nepresného kalibru, tak sa vo VzPi dostanete na 530 a skúste urobiť viac. Skúste tými guličkami vysypanými z náboja do brokovnice urobiť viac :)
Mlynarčík Peter | 20.09.2025 09:38
Vždy sa dá urobiť viac. Ale asi na to treba iných ľudí, ktorí vedia lepšie komunikovať a presvedčiť mlčiacu väčsinu. Hádam sa takí nájdu.
Jozef Zvedavy | 05.09.2025 08:14
Som zvedavý, či naší podnikateli vo VV budú faktúrovať aj po zjazde, keď tam boli zvolení do VV. Asi sa to ani nedozvieme, ale keď si vyfaktúrujú nad 5000 eur za rok, tak ich bude musieť SSZ zaradiť do zoznamu a zverejniť. Ale v princípe je to asi nepidstatné, lebo nám je to úplne jedno, cez nas im prejde všetko.
Martin Novy | 12.09.2025 17:39
V podstate je to pri tých malých sumách jedno. Iné fakturovane sumy za služby sú zaujímavé.
Len Paľo | 01.09.2025 11:58
Som len Paľo z lazov a nerozumiem sa veľmi tomu, preto sa chcem opýtať vás múdrejších, vzdelanejších a možno aj informovanejších:
Je toto konflikt záujmov, alebo inak povedané je to OK?
Pani Ing. Inga Šindlerová, ako členka VV je konateľkou konkrétnej firmy, ktorá dodáva tovar a služby SSZ.
Len otázočka, či to nie je konflikt zákona o športe §20 písm 1) ods. b
Kolega Google mi poradil, že:
§ 20
Konflikt záujmov
(1) Národný športový zväz upravuje konflikt záujmov tak, aby bola zabezpečená nezlučiteľnosť výkonu funkcie v
a) kontrolnom orgáne s výkonom funkcie vo výkonnom orgáne, disciplinárnom orgáne, orgáne na riešenie sporov alebo v licenčnom orgáne,
b) štatutárnom orgáne, kontrolnom orgáne alebo vo výkonnom orgáne národného športového zväzu s výkonom funkcie v štatutárnom orgáne, kontrolnom orgáne alebo vo výkonnom orgáne dodávateľa tovarov, služieb alebo prác pre národný športový zväz; ak ide o člena národného športového zväzu, musí byť zabezpečená nezlučiteľnosť výkonu funkcie v štatutárnom orgáne, kontrolnom orgáne alebo vo výkonnom orgáne tohto člena národného športového zväzu s výkonom funkcie v štatutárnom orgáne, kontrolnom orgáne alebo vo výkonnom orgáne dodávateľa tovarov, služieb alebo prác pre tohto člena národného športového zväzu.
Redakcia www.strelcom.sk | 02.09.2025 09:46
Milý Paľo z lazov
ujo google Vám celkom správne našepkáva, ale ...
Zákon o športe síce hovorí o nezlučiteľnosti funkcie člena VV s podnikaním so SSZ, ale nehovorí o detailoch tejto nezlučiteľnosti.
Síce vieme, že traja členovia VV sú podnikatelia, ktorí podnikajú aj so SSZ (minimálne v roku 2024 dodávali SSZ) a štvrtá členka VV je manželkou takého podnikateľa, ale preukázateľne nevieme, či dodávajú SSZ aj po ich zvolení za člena VV, t.j. po 28.6.2025. Nevieme to preto, lebo SSZ zverejňuje priebežne len platby, ktoré SSZ platí zo štátnej dotácie, ale nezverejňuje platby z účtu vlastných peňazí SSZ.
Z vyúčtovania štátnej dotácie za rok 2024 a z účtovnej závierky SSZ vieme, že v roku 2024 boli dodávateľmi SSZ firmy 3(4) členov VV:
Cassovia Efekt spol. s r.o. a Ing. Jozef Maňo - Cassovia Efekt (ako SZČO)
INLOSI s.r.o.
Ján Bohunický - MAXOO (ako SZČO)
Miroslav Jahvodka, Strelecké doplnky a príslušenstvo (ako SZČO je manžel členky VV)
Je teda otázkou, či títo štyria členovia VV podnikajú so SSZ aj po 28.6.2025 a čo konkrétne dodávajú SSZ. Pretože zákon o športe povoľuje aby člen VV, fyzická osoba (SZČO) dodával SSZ služby športového odborníka, ale nedovoľuje to dodávať právnickej osobe, ktorej štatutárom je člen VV.
Keďže SSZ neposkytuje všetky informácie, asi nikto dnes nevie povedať, či sú členovia VV v konflikte záujmov. A či vôbec mohli byť 28.6.2025 zvolení za členov VV, keďže zákon vyžaduje nezlučiteľnosť funkcii, to asi vedia zodpovedať len právnici.
Možno SSZ v rámci právnej istoty osloví zmluvnú právnickú kanceláriu a poskytne im podklady o podnikaní členov VV a z odpovede bude jasnejšia odpoveď.
Jozef Zvedavy | 22.08.2025 11:44
Pán Mlynarčík
Na Zjazde ste 4 z vášho klubu kandidivali do VV. Síce ste išli všetci so spoločným projektom výhodnejšie, ale predsa až štyria. Nakoniec ste sa do VV nedostali ani jeden, aj jeď Vy a pán Bolek ste skončili tesne pod čiarou. Viacerí vám vyčítali, že ste tak rozbili sily a preto vás nikoho nezvolili. Predpokladám, že ste o tomto vopred vedeli a aj napriek tomu ste kandidovali všetci štyria. Som zvedavý, či nám vysvetlíte dôvod prečo ste tak urobili. A ešte som zvedavý na ten váš projekt výhodnejšie.
Mlynarčík Peter | 22.08.2025 19:53
Dobrý deň pán Zvedavý
ďakujem za zaujímavú otázku a chcel by som sa aj zároveň poďakovať všetkým, čo nám pred zjazdom a na zjazde držali palce a podporovali nás.
SSZ na to, aby sa vedel posunúť ďalej potrebuje vo vedení ľudí, ktorí budú vedieť čo SSZ potrebuje a budú na tom vedieť spoločne pracovať. Inak to dopadne tak ako posledných 30 rokov, do VV si volíme ľudí, ktorí nechcú alebo nevedia vzájomne spolupracovať, nemajú spoločnú predstavu, ktorú by spoločne presadzovali a tento fakt využívajú dvaja matadori, ktorí si už 27 rokov robia čo chcú. My sme spoločne vypracovali projekt budúcnosti SSZ, chceli sme sa na jeho presadzovaní spoločne podieľať. Vedeli sme, že 4 kandidáti z jedného klubu budú klať oči, ale verili sme, že ak ponúkneme spoločný projekt, spoluprácu, podobný pohľad na vec, že to zaberie. Nezabralo.
Neuspeli sme, takže je už teraz zbytočné polemizovať, či by bolo lepšie kandidovať inak, čas sa nedá vrátiť. Verme, že v novom VV sa nájdu ľudia, ktorí budú spolupracovať a spoločne presadia potrebné veci na rozvoj SSZ, držme im palce.
Zdravi rozum. | 24.08.2025 12:16
Čuj mľynarčikoj
mišľenka kandidovac vmesce šicke štirome zos spoločnim projektom bula šumna. Do dobre znaš že nas nezajima dajaki projekt, dajaka myšľenka čo má pomosc šickim. Mi scéne mac vo vibore každi svojeho abi un pomohnul nam, čo nad po ostatnich. No a kebi šme zvolili vas štyroch ta bi už neostalo na ostatnich. Aľe to sve asik znali popredku, ne tak?
Ta už ľem treba dufac, že žvež jakaško prežije dalše štiri roku. Budeme mac každi rok menej peňežoch, šak nevadzi. Aj tak nič zo žvežu nedostavame, ta budeme mac nič dalej. Som še rozdli na pošlednej piradze vof charitnom dome, rozumej karčme, že už na dalši rok nebudzeme placic čľensko do žvežu, šak na čo. Doma na štreľnici budeme štriľac daľej, na to nam žvež netreba, mladších nemáme ani reprezentantovi. Radši tich 10 eur na každoho dáme na guľaš a pivo na čleňskoj schôdzi. Asik tam postupne budu robic aj ostatné, členske budu placic ľem mladi a reprezentační a možna trenérem a rozhodcovi, čo dačo dostavaju a muša bič vo žveže. Ta trimem paľce šickim co vo žveže ostanu.
Vaš Ander zos Košicoch
Redakcia www.strelcom.sk | 15.08.2025 14:26
Redakciou presunutý príspevok užívateľa Mako v téme Novinky z rokovania BB, v pôvodnej téme príspevok vymazaný pre porušovanie pravidiel vecnosti k téme a znevažovania delegátov volebného zjazdu.
Nový VV sú len marionety, ktoré odhlasujú čokoľvek, čo im nekompetentný prezident položí na stôl. Podľa toho si ich vyberal! Ak sa 1 - 2 zdržia, alebo jeden bude proti, nič na veci to nezmení. Treba pamätať, že za celý tento marazmus sú zodpovední jeho zjazdový voliči - análny skialpinisti.
Redakcia www.strelcom.sk | 15.08.2025 14:20
Redakciou presunutý príspevok užívateľa Mako v téme Výmena predsedu ŠTK, v pôvodnej téme príspevok vymazaný pre porušovanie pravidiel vecnosti k téme.
Na aroganciu, krátkozrakosť a nekompetentnosť pána Benca doplácame všetci.
"Ďakujeme" všetkým, čo mu dali v predklone hlas.
Mapupi | 12.08.2025 11:23
Zaujímavé je ako ľudia vedia človeka odpísať z večera do rána. V "susednej" diskusnej miestnosti penili nad tým, že Diana neodpisovala na ich lusknutie a hľa :) ODPISUJE.
Zapája sa do každej normálnej diskusie, za čo jej treba poďakovať. je to prvý zástupca športovcov, ktorý je schopný a ochotný komunikovať so strelcami. Odpisuje na otázka adresované na mail:
zasportovcov@gmail.com
SSZ dodnes nebol schopný zverejniť kontakty na nových členov VV a to je fakt ukážková neschopnosť, alebo možno aj neochota. Možno B je správne, veď zväz je tu pre strelcov, len keď sa im to hodí!
Zdravi rozum. | 10.08.2025 17:47
Še mi ľubi, jak to mľynarčikoj zreformiroval. Tunaka šebe možeme nasávací a indze seriozno diskutovať. ta to načim pomože. Bo prafda, že doteraski šme šicke ľem nedávali a nichto nediskutoval ku vjeci. Budzeme patric, či še podari. Vof košicoch na štreľnuci vrabce na štreche čvirikajú, že perša kontroľa na žveže našla ľem videjo a jakašku pojistku, ta že si hista večšejši audit čo budze kutrac po šupľikoch a skriňoch, či nenajdu jakaškich kostlivcoch. Že tím miništerskim auditorium na vraj dáva rozumu dachteri bivali člen výboru še hutori. Ta bohzna kteri. Ta to bi radši mali isc na cinter, tam kostlivcoch pulno.