6.jún 2025 | Diskusia | Naspäť »
Štyria rozdielni ľudia, ktorých spája spoločná záľuba a to športová streľba.
Štyria ľudia, ktorí vidia, že Slovenský strelecký zväz môže fungovať lepšie, efektívnejšie a sú schopní a ochotní preto urobiť všetko potrebné.
Ich ústredným posolstvom je "Súťažme spolu na palebnej čiare, tam si nič nedarujme, nech tam vyhrá v ten deň najlepší. Ale ako zídeme z palebnej čiary, začnime spolupracovať, pomáhajme si, navzájom sa ťahajme, aby nám to pomohlo nabudúce byť na palebnej čiare lepšími ako minule".
Štyria ľudia majú jasnú predstavu, plán ako to dosiahnuť a preto prinášajú projekt VÝHODNEJŠIE, ktorý vám všetkým postupne priblížia tu na týchto stránkach a na Volebnom zjazde aj konkrétne kroky, ktoré ukážu ako môže byť streľba výhodnejšia pre každého z nás, pre kluby, pre ľudí, ktorí ako dobrovoľníci zadarmo robia pre SSZ.
Ak všetci štyria dostanú na Volebnom zjazde dôveru a budú zvolení, budú zárukou, že vo VV sa konečne začne spolupracovať, myslieť na všetkých, ktorí milujú streľbu a konečne sa začne pre kluby a strelcov prinášať zo strany SSZ pridaná hodnota.
Všetci štyria si uvedomujú dôležitosť efektívnej a správnej komunikácie smerom dovnútra SSZ ako aj smerom k slovenskej verejnosti. Vedia, že budúcnosť SSZ je v mládeži a vedia, že mládež má dnes iné hodnoty ako staršia generácia a že mládež si žiada iné spôsoby komunikácie ako staršia generácia. A všetci štyria veľmi dobre vedia, že ak v SSZ nezačneme komunikovať s mladými, ak im nezačneme ponúkať ich obľubenú formu komunikácie, darmo budeme hovoriť o získaní a udržaní si mladých. My starší musíme zmeniť svoj postoj a prístup, aby sme dokázali osloviť mladých, lebo ich potrebujeme pre budúcnosť streľby. Inak postupne stratíme aj tých pár mladých čo máme a nezískame nových.
Všetci štyria sú odborníci v oblastiach v ktorých potrebuje SSZ rozhýbať. Vedia zohnať peniaze pre SSZ a vedia ich minúť čo najefektívnejšie, aby to neboli len minuté peniaze ale zároveň aj investované do rozvoja a do budúcnosti SSZ. Každý z nich bude pre SSZ prínosov, ale len všetci štyria spolu budú znamenať, že zo SSZ sa začne postupne stávať moderná, efektívna, úspešná športová organizácia, ktorá bude dlhodobo potvrdzovať, že je druhý najúspešnejší OH šport na Slovensku.
Postupne Vám ich podrobnejšie predstavíme, ich znalosti, skúsenosti a to akú majú predstavu o tom ako môžu oni konkrétne pomôcť SSZ.
Pre jednoduchšiu orientáciu v texte, sme dodatočne profily všetkých štyroch kandidátov presunuli vľavo od textu témy, stačí si kliknúť na meno, o ktorom sa chcete dozvedieť viac.
Chceli by ste, aby všetci štyria spolu boli zvolení do VV SSZ?
Pravidlá diskusie od 1. 5. 2020:
Zapojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následne po prihlásení sa.
Redakcia www.strelcom.sk | 14.06.2025 12:30
Pokúsili sme sa zhrnúť 35 ročnú históriu SSZ do pár viet, ako výpravnú cestu vlakom, od vzniku až dodnes. Ak vás to zaujíma, nájdete tú cestu vlakom vľavo do tejto témy. Ak by sa Vám to čítanie páčilo a dočítali ste sa až dokonca, zdieľajte prosíme tento súbor s cestou vlakom, ktorý si viete stiahnuť ako pdf svojim priateľom, strelcom. Možno osloví aj ich a budú chcieť poradiť delegátom zjazdu, ktorým smerom majú poslať náš vlak ďalej. Veď na Slovensku každý každého pozná.
Zdravi rozum. | 14.06.2025 21:25
Čuj mľynarčikoj
som še pobavil, cale som na šup prečital. Ľem neznam, či še mam šmjac abo plakac.
Bo asik šedzim vof pošlednim vagone a patrim, že mi toten vlak jakoško uceka, ta neznam ci už vof totim odpojenim vogone nešedzim.
Ti šedziš dze, asik vof pervim kec na toten vlak tak dobre vidziš?
Ta dufam, že o dva tyzdzne preruca deľegaci vihibku naj zidzeme zos vedľajšoj koľaje na hlavnu štreku. Kim budzece prerucovac vihibku, ta popatrice, či šedzim vof pošľednim vagonu abi mi neostal tiž na šlepej koľaji vof odpojenim vagonu.
Ja še scem ešci prevjezc na hlavnej štreke zos paradnu novu lokomotivu a zos novim mašinfirerom, ta mi nezabudnice zobrac zos šebu a pripojic aj ten muj odpojeni vagon. Šebe mišľim že potim budze zas treba vecej vagonoch, ta budze treba po starej štreke pozbirac tote odpojene vagoni.
Ľem aby toten pomocnik, naš Jožek neostal na šlepej koľaji tiž, škoda bi ho bulo. Na vvihodze už ľem un robi.
Tvuj Ander zos Košicoch
Jozef Zvedavy | 12.06.2025 17:59
Pán Mlynarčík
zo štyroch mušketierov ste zostal posledný, čo nám ešte nič "nepovedal".
Aj keď už o Vás asi vieme takmer všetko od minula. predpokladám, že Vaše desatoro platí ďalej. Prípadne nám poviete niečo nov=e, o čom ešte nevieme?
Minule ste kandidovali sám, dnes ste už štyria. Ako ste ich presvedčili nech do toho idú s Vami? Alebo to dostali príkazom?
Som zvedavý na Vaše odpovede.
Jozef Zvedavý
Mlynarčík Peter | 13.06.2025 10:17
Dobrý deň pán Zvedavý
keďže ja sa už roky vyjadrujem verejne, verejne prezentujem svoje názory a za nimi si stojím, tak sa o mne dalo veľa dozvedieť. Ale ja sa stále učím, snažím sa rozvíjať, tak sa aj u mňa nejaké veci menia, takže nejaké novinky predstavím priamo na zjazde. Ale za všetkým čo som doteraz povedal, napísal si stojím, aj keď za jedným nie.
Pred štyrmi rokmi som povedal, že sa už na SSZ vykašlem, že sa budem starať len sám o seba a o moje kluby keďže nebol záujem o moje znalosti, skúsenosti a predstavy ako riadiť vývoj v SSZ. A tu je v princípe odpoveď aj na Vašu ďalšiu otázku.
Do poslednej možnej chvíle som bol rozhodnutý, že nepôjdem kandidovať. Že v situácii keď na zjazde bude vyše 80% tých istých delegátov ako pred 4 rokmi to nemá zmysel.
Ale moji kolegovia ma tak trochu prinútili, keď povedali, že ideme do toho spolu. Že len spolu máme šancu niečo pozitívne zmeniť. Povedali, že kandidatúrou nemáme čo stratiť, že keď neuspejeme, tak všetko proste pôjde ďalej ako keby sme ani nekandidovali, ale že my budeme mať aspoň dobrý pocit, že sme urobili všetko preto, aby SSZ dostal šancu sa zlepšiť, rozvíjať sa.
Inak by sme stratili morálne právo mať na čokoľvek iný názor, mať morálne právo čokoľvek kritizovať, lebo nekandidovaním by sme defakto súhlasili s pokračovaním toho čo sa nám nepáči.
Od SSZ nič nedostávame, takže nemáme čo stratiť, dokonca Martin Bolek povedal, že ak mu zakážu reprezentovať aj keď bude mať splnené repre limity, tak sa proste bude venovať niečomu inému ako streľbe, tak ako to už pred ním urobilo množstvo nádejných strelcov, ktorí nám teraz tak chýbajú.
Takže moja odpoveď znie, nie, nedal som kolegom príkazom, že musia kandidovať, bolo to skôr opačne, že oni ma potlačili do spoločnej kandidatúry s argumentami, ktoré sa nedali odmietnuť.
Rozina Vlado | 12.06.2025 11:05
Milí čitatelia, chcem poznať váš názor na to, že chcem odstúpiť z kandidatúry do VV ako zástupca športovcov.
Teraz by som mal napísať také bla bla bla ako je, že treba dať šancu mladým (Diane), aby mali šancu ukázať čo dokážu a každý si zaslúži v živote šancu... bla bla bla. Ale ja viem, že väčšina z vás ste realisti s vysoko vyvinutým citom pre rozoznanie blábolu od reality, preto budem k vám úprimný. Mám podanú aj kandidatúru do riadneho VV. Nechcem taktizovať a hrať s jednou kartou v rukáve. Napokon dobre viete, že na dvoch stoličkách sa sedieť nedá
Zástupca športovcov nemá dosah na niektoré „problémy“. Je súčasťou VV, ale de facto sedí len na trojnožke v kúte. Aj pán Fajkus sa niekoľko krát pokúsil niečo presadiť a pozmeniť, podal návrh a ... Výsledok poznáme. Náš SSZ je takom havarijnom stave, že nestačia kozmetické úpravy. Chcem byť člen VV, ktorý má konkrétne povinnosti a konkrétne ciele vedúce k jeho prestavbe. Nechcem len hlasovať o tom, čo bude na stôl položené ale chcem na ten stôl dávať konkrétne projekty a tak vás strelcov posúvať do roviny budúcnosti a nie cúvať až nad priepasť konca zväzu.
Samozrejme ak ma zvolíte do VV, tak budem zastupovať všetkých športovcov, od tých najmladších až po najstarších, lebo pokiaľ nenájdeme spoločnú reč, tak sa nikam neposunieme a cúvať sa už nedá.
Vlado
Zdravi rozum. | 12.06.2025 11:56
Čuj Rozina
neznam, či nerobiš gluposc, možna hej.
Mi to jakoško nešedzi, bo dobre znaš, že kec budzeš kandidovac ľem za člena viboru, ne za zastupcu športofcoch, ta možno ce nežvolja, ani jednoho zos štyroch muškecieroch, abo možna ce zvolja samoho zos nich.
Jak tak patrim na tote vaše pisanja, ta še mi zda, že vi naozaj jak tote muškeciere, šicko robice vmesce.
Mi to jakši vyhadza, že vi štyrome kujece jakaške pikľe, že vi scece ľen šicke štyrome abo nichto, tak prafda? Abo to ľen starí bačik plano patri? No neznam, či šebe na žježdze dachto da dokopy, že vi mace pre nas cenu ľem šicke štyrome dokopi, bo každi zos vas zna daco inšo a žvež to šicko potrebuje, aby šme še mali mi šicke ľepše.
A co to ten projek vihodnejše, to nam kedi ukažece? až na žježdze?
Tvuj Ander zos Košicoch
Rozina Vlado | 12.06.2025 12:17
Áno máš pravdu Ander, možno robím chybu, ale to vieš: „Keby človek nemal možnosť zle sa rozhodnúť, tak život by bol nudný!“
Momentálne to takto cítim a myslím si, že viem prečo to robím. Sme štyria a všetci štyria poznáme dvere na ktoré máme možnosť zaklopať. Nie na tie isté... to by sme ich vyvalili :). To podstatné je to, že ak zaklopeme, tak nám aj otvoria. Dnešný SSZ si pred nosom sám zabuchol toľko dverí, že sa s nimi už ani rádio nerozpráva. Delegáti zjazdu a nikto iný, len oni rozhodnú či tie dvere ostanú naďalej zatvorené.
Ak môžem mať aj ja na teba malú prosbu, tak by som ju využil:
Daj vedieť všetkým strelcom čo poznáš, aby šli na túto stránku a prečítali si čo zamýšľame. Veľmi by nám to všetkým pomohlo.
Želám pekný deň a vopred ďakujem - Vlado
Jozef Zvedavy | 11.06.2025 13:12
Ďakujeme za zverejnenie info o dvoch zo štyroch mušketierov. Ja osobne som zvedavý aj na ostatných dvoch, najme pána Štefana Bubernika. Dovolím si otázku na pána Štefana Bubernika ( v princípe je rovnaká aj na jeho brata Petra).
Pán Štefan Bubernik, o vás bubernikovcoch sa vie, že sa vy dvaja veľmi nemusíte. Ako by ste chceli spolupracovať vo VV ak by ste sa tam dostali obaja. A prečo by som mal voliť zrovna Vás, keďže pre zvyšok Slovenska je meno Buberník synonymom sebeckosti, nafúkanosti a tulenej choroby. Presvedčte nás prosím, že sa nemusíme báť Vás voliť. Osobne si myslím, že z vás dvoch bratov sa do VV nedostanete ani jeden kvôli "Buberník".
Som veľmi zvedavý na Vašu odpoveď ako aj doplnenie info o Vás do textu témy.
Jozef Zvedavý
števo | 12.06.2025 17:28
Vážený pán zvedavý (ak by to bolo vaše meno, píšem spisovne), s mojim bratom sme riešili niekoľko problémov a vedeli sme sa pre dobro veci aj pohádať. Nakoľko posledné roky (7 )IBA strieľam, aj to stále menej, nerozumiem pojmu “synonymum sebeckosti , nafúkanosti a tulenej choroby. Za svoje meno sa nehanbím a nepoznám ľudí, ktorí hovoria tieto veci. Ja nám svedomie čisté a už v roku 1980 som kritizoval (vo Zväzarme) strelectvo za jeho systém. Myslím si, že viem ako na to, ale je potrebné vymeniť väčšiu časť VV, aj nie celý a začať s čistým štítom. Ľudia, ktorí sa na svojich miestach spolupodieľali na devastácii SSZ by mali odstúpiť sami a nie sa opätovne uchádzať o znovuzvolenie. Ale samozrejme, ak chcete IBA strieľať a nič neriešiť, potom je doterajšie vedenie super. Stačí iba jedna časť agendy -zväzová strelnica a tým je povedané všetko. Ak by ste potrebovali komplexnejšie odpovede, tak som aj na whats app-e, prípadne buberniks@gmail.com, ale tam zasa treba pravé meno.
Jozef Zvedavy | 12.06.2025 17:53
Dobrý deň pán BuberníK
som rád, že ste odpovedali. Ako ste odpovedali, s bratom ste sa vedeli pohádať, ale budete s ním vedieť aj spolupracovať. prípadne aj s inými vo VV. alebo sa len hádať?
Určite by sme chceli komplexnejšie odpovede, najmä o Vašich predstavách o budúcom fungovaní SSZ. Ale radi by ste to tu čítali všetci, nie tak potajomky, ako si to predstavujú doterajší členovia VV. Chcete byť taká ako oni, nič verejne? Ako Vás teda majú spoznať všetci členovia, zistiť Vaše názory a predstavy, keď nám ich nepoviete verejne?
Prepáčte že som tak veľmi zvedavý
Jozef Zvedavý
števo | 12.06.2025 20:23
Myslîm si, že spolupracovať s bratom, ktorého poznám je ľahšie ako spolupracovať s ľuďmi, ktorí nemajú vlastné názory a iba sa vedia “prispôsobiť”. A čo sa týka spolupráce, som kolektívny hráč. Fungovanie VV závisî od zloženia. Isto chápete, že podsúvať rozumy vy mali skôr doterajší členovia VV, lebo všetko, čo prîde bude lepšie. Za posledné 2 -3 volebné obdobia sa VV menil minimálne, tak názory a predstavy, ako to nerobiť už poznáme. Vravíte, že terajší členovia VV robia veci potajomky a predsa sú volitelnejšî, ako ľudia, ktorí vyhlasujú veci otvorene. Predstavy nás (Pardini) sú zverejnené, každý si ich môže prečítať a myslím si, že úspechom bude už jedno miesto vo VV, aby nastal dohĺad rozhodnutiami, ktoré sa dohodli “po termíne”, prípadne “ pre kamarátov”. A ponúknem aj ďalšiu otázku. Myslíte si, že extraliga v KE s účasťou 1/10štartov oproti Príbelciam nezaváňa kamarátstvom? Športovci z BA, ktorých je (spočítajme si) veĺa, musia chodiť minimálne 200 km na extraligu, hoci by si ju zaslúžili “doma”.pekný večer.
Mlynarčík Peter | 09.06.2025 00:29
Dobrý večer pán Zvedavý
ospravedlňujeme sa, že sme zatiaľ nereagovali, ale mali sme strelecké sústredenie v lokalite, kde nie je najlepší signál internetu, takže už čoskoro sa dočítate odpovede na svoje otázky. Ale jednu odpoveď už určite môžeme dať, vo VV by sme nebolí tí, ktorí na všetko kývnu bez zvažovania, bez pýtania sa, ale vždy budeme hľadať najlepšie, najefektívnejšie riešenie a ak nájdeme iné, lepšie riešenie, budeme vysvetľovať, zdôvodňovať a presviedčať ostatných členov VV, že zdvihnúť ruka za lepšie riešenie je v prospech všetkých strelcov.
Myslím že tentokrát odpovedám za všetkých štyroch kandidátov. nie len za seba
Peter Mlynarčík
DanTe | 09.06.2025 14:42
Ako je to možné, že sa nájdu v SSZ 4 ľudia, ktorí majú spoločný cieľ a vedia sa na ňom zhodnúť. To sme vo vykonom výbore v tomto tisicroči ešte nemali, že by východniar súhlasil s bábätkom, Oravec s bystričanom, fakt zvláštne. Ja po takom volám už dávno, ale v našom vykonom výbore to vyzerá že východniar sa nedohodne s druhým východniarom, nieto ešte s blavakom. Neviem si to predstaviť ako je to možné že to funguje, ale vidíme ich často na pretekoch spolu a vyzerá že naozaj spolupracujú a držia spolu. Bodaj by sme také zažili vo vykonom výbore.
Pán Bolek, ste skvelý strelec, nemali by ste sa radšej venovať streľbe ako funkcionárčeniu, na to je vas škoda.
Dano
Martin | 10.06.2025 09:19
Mily DanTe. Dakujem za kompliment, ale ja mam od skveleho strelca este daleko. Co sa tyka funkcionarcenia, nemyslim si, ze je to prekazke k venovaniu sa strelbe. Prave naopak. Myslim, ze vedenie zvazu by malo mat aktualne zazite skusenosti aj z pretekov aj treningoveho procesu v aktualnom case. Ono zase praca clena vyboru nemoze byt praca na niekolko hodin denne. Ak by to vyzadovalo takuto pracu, opat nemozeme ratat s tym, ze ju budu robit ludia zadarmo a dlhodobo. Takze moju strelbu to negativne nema ako ovplyvnit. Aspon si to zatial myslim. Co sa tyka to akonsa vzdy na vsetkom zhodneme...to samozrejme nie je tak automaticky. Tiez mame vsetci na rozne veci rozne pohlady a to je dobre. Ale vieme sa o nich rozpravat a hlavne hned neodmietat druheho. Myslim, ze v tomto je vela problemov nie len vo vedeni zvazu, ze vztahy medzi ludmi im nedovolia komunikovat na baze prijatia a snahy pochopit iny pohlad a nazor. Casto neexistuje univerzalna pravda ani riesenie ci navod na vsetko. Casto sa navrh niekoho odmieta uz len preto, kto ho predklada. Za tym nie je zaujem o hladanie riesnia, ale riesenia pre konktretneho cloveka ci skupiny. Opat nie len nas zvaz a strelbu ako taku cakaju tazke casy. Generacna vymena je uz asi potrebna. Meni sa doba, sposoby zdielania a sirenia informacii, mladez a mnoho ineho. Na to vsetko treba reagovat. Ale zase neodmietat vsetko stare ako zle. Myslim, ze to je velke nestasie novych veci. Za zmenou si si mnoho ludi predstavi automaticke odmietnutie cohokolvek stareho a zauzivaneho. A pritom mnoho z toho je funkcne a sluzi ludom. Preto sa o zmenach treba vediet rozpravat, ale aj pocuvat a snazit sa vidiet pohladom inych.
Jozef Zvedavy | 07.06.2025 07:56
Tak to som zvedavý, čo nám predstavíte. Znie to dobre, ako šryria mušketieri, všetci za jedného, jeden za všetkých.
Máme chápať vašu kandidatúru, že buď všetci štyria alebo nikto?
Som zvedavý na Vaše predstavy, to je to čo by potrebovali delegáti zjazdu vedieť., aby sa mohli dobre rozhodnúť. A čo to je ten projekt výhodnejšie? Teším sa, že sa konečne našiel niekto, kto chce spájať a nie rozdeľovat a držím palce na zjazde. Všetci si zaslúžime mať konečne VV, ktorý vie čo má robiť a vie sa na tom dohodnúť. A nie len zdvíhať ruky za to, čo chce prezident.
Jozef Zvedavý
Rozina Vlado | 10.06.2025 10:31
Milý Jožko :)
Pokiaľ pôjdeme v zabehnutých koľajach, alebo po koľajniciach, ktoré vedú na koniec útesu, tak nemôžeme čakať, že vlak zvaný SSZ zmení smerovanie, že sa tu niečo zmení k lepšiemu.
My nechceme, aby sa tu niečo len zlepšilo. Nechceme starú hrdzavú lokomotívu natierať farbou a mazať starou vazelínou! Chceme aby SSZ bol porovnateľný so zväzmi v Česku, Maďarsku, Poľsku. K tomuto cieľu dospejeme, len ak spolu všetci strelci, alebo väčšina strelcov pochopia náš zámer a cieľ. Nie je to, ako píšeš, že „mušketieri“, ale je to hlavne o tom, že jeden nič nezmôže. Jeden, dvaja budú naďalej len šúchať nohami pod stolom a hlasovať.
Chceme predstaviť nový projekt, nového streleckého zväzu a posunúť ho z 20-toho do 21-ho storočia. Možno niektorí strelci budú nostalgicky spomínať na staré časy, keď sme desiatky rokov len platili členské a od zväzu nedostávali nič, ale som si istý, že nová generácia nám poďakuje. Pod pojmom nová generácia netreba si predstavovať len mládež, ale všetkých novo zmýšľajúcich strelcov, trénerov a klubových členov i funkcionárov.
Jarooó | 12.06.2025 11:46
Súhlasím s tým, že treba začať od nuly. Momentálne sme na čísle -25. Prejsť z mínusu na nulu nebude ľahké a začať projekt na čistom stole. Terajší je riadne zasvinený a má jednu nohu kratšiu :)